Jump to content
Annons

Installera ljudkortet?


koffe666

Recommended Posts

Jag kör Logic 5.5 och ska installera ljudkortet men jag fattar inte ett smack.. 😄

NÄgon som kan hjÀlpa mig med hur jag ska göra?

Sedan sÄ undrar jag Àven hur man gör för att fÄ över mixerbordet pÄ den andra skÀrmen (om man kÀr med tvÄ skÀrmar).

Hoppas nÄgon kan hjÀllpa mig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det finns sounddriver eller audiodriver att vÀlja under preferences eller likande(kom inte ihÄg). DÀr kan man vÀlja att kryssa i asio driver fliken eller den typ av drivrutin du vill anvÀnda. Sedan vÀljer du enhet dÀr.

AngÄende skÀrmarna sÄ pröva med att forstora logic (dra ut fönstret) till den andra skÀrmen sedan drar du bara mixern sÄ att den ligger i den andra skÀrmen.

Det blev lite rörigt men nÄn hjÀlp kanske det gav..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det finns sounddriver eller audiodriver att vÀlja under preferences eller likande(kom inte ihÄg). DÀr kan man vÀlja att kryssa i asio driver fliken eller den typ av drivrutin du vill anvÀnda. Sedan vÀljer du enhet dÀr.

AngÄende skÀrmarna sÄ pröva med att forstora logic (dra ut fönstret) till den andra skÀrmen sedan drar du bara mixern sÄ att den ligger i den andra skÀrmen.

Det blev lite rörigt men nÄn hjÀlp kanske det gav..

Jag kryssade för ASIO eftersom det Àr det jag har men nu nÀr jag startar det sÄ försöker logic lÀsa in Drivrutinerna men dÄ kommer det upp felmeddelande om att "programet har stött pÄ ett problem och mÄste avslutas". Drivruntenra Àr de senaste och de funkar med Cubase sÄ det Àr inget fel pÄ dem.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DÄ mÄste man ju fÄ frÄga om Logic Àr crackat eller inte? AnvÀnde sjÀlv faktiskt 5.5:an som crackat i begynnelsen dÄ man inte visste bÀttre och det krÄnglade som bara fan med sÄdana felmeddelanden som följd.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
DÄ mÄste man ju fÄ frÄga om Logic Àr crackat eller inte? AnvÀnde sjÀlv faktiskt 5.5:an som crackat i begynnelsen dÄ man inte visste bÀttre och det krÄnglade som bara fan med sÄdana felmeddelanden som följd.

nej jag har ett köpt. Men jag löste det nu mÄste varit nÄgot med windows för jag formaterade hÄrddisken och dÄ funkade det igen! Nu funkar ljudkortet med.Men nu har jag en annan lite frÄga om hur man fÄr mixerbordet att stanna kvar pÄ den andra skÀrmen nÀr man startar logic. Det funkade att dra ut precis som bergis sa sÄ att jag fÄr mixerbordet pÄ andra sidan, men nÀr jag startar om lgic sÄ Àr det som vanligt igen (alltsÄ allt pÄ en skÀrm). hur gör jag för att de ska vara kvar? jag prövade att spara det som autoload men det funkar ej..

Redigerat av koffe666
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du fÄr öppna " Mixerbordet " flytande och sedan flytta över det till andra skÀrmen och spara i Autoload.

Har för att det var CTRL + du vÀljer enviroment eller audiomixer i fönstret.

Om du har fÄtt det flytande kommer fönstret INTE att försvinna om du markerar Arrange till exempel.Nu Àr jag inte 100 % pÄ att detta fungerar dÄ jag inte hade tvÄ skÀrman till PC men det borde det göra..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du fÄr öppna " Mixerbordet " flytande och sedan flytta över det till andra skÀrmen och spara i Autoload.

Har för att det var CTRL + du vÀljer enviroment eller audiomixer i fönstret.

Om du har fÄtt det flytande kommer fönstret INTE att försvinna om du markerar Arrange till exempel.Nu Àr jag inte 100 % pÄ att detta fungerar dÄ jag inte hade tvÄ skÀrman till PC men det borde det göra..

Jag prövade det men de funkar inte. AlltsĂ„ problemet Ă€r inte att mixern flyttar sig nĂ€r jag byter till arangeringsfönstret utan problemet Ă€r att det flyttar sig nĂ€r jag startar upp programet. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...