Jump to content
Annons

Remembrance


Recommended Posts

fin låt!

om du tänker fixa med sången så skulle jag vilja ha den *lite* torrare, lite mindre rumsklang om det går och kapa mer botten på körerna som kommer in mot slutet, kanske komprimera dom lite också, eftersom de tar lite stor plats nu (får lite coverbandsvibb när de kommer in fullrange sådär). du skulle även kunna prova att tighta till timingen på körerna lite med lite klipp/flytta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Fan nu jäklar klämmer du i på leaden där vid stämmorna helbra du kommer ju upp utan problem där ser du det finns kräm att hämta. Skitbra E gillar den här låten skarpt slutar lite abrupt bara man blir lite ledsen vill höra mer 😆 . Nåväl allt bra måste ju ta slut nån gång 😉. Hör av mig nån dag ska snart iväg till sjukgymnasten med frugan skulle behöva ett pass själv med knäckte nog ett revben när jag låg och bytte växellådan. Men det är lungt gör bara ont när man skrattar 😄 aj fan där kom det 😄 igen aj. Ha det

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

dede: Jo, jag är nog ganska "retro" av mig 😄 . Kul att du gillar detta.

el davo: Väldigt nyttiga synpunkter hur jag skall gå vidare. Guld värt! Har just ingen kompression på körerna som är lite sega och småfalska. Ville få kontrasteffekt av de låter rätt softa och leaden mer desperat men kanske överdrivet f n?

Burnin Sven: Ha, ha 😳 Fnissar åt din sista mening. F'låt. Jo revbensfraktur gör hemskt ont, värst efter en vecka! 😆 Verkar som du tycker låten fick ett lyft, kul! Tack! Vi hörs. PM:ar dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott EQ! 🙂

Gillar din akustiska cuba-Cooder-feeling!

Skönt, soft behagligt, melodiöst.

Lyssnar visserligen i lurar men tänker inte på mixning/ljud överhuvudet taget, det bara är där, skönt!

Bra låt, fina melodier och snygga körer. Bra sång, möjligen, möjligen lite svengelsk, men där är du ju i så fall i gott sällskap av många i din (och min) generation .....svenska kanske?? 😉😉

Bästa jag hört av dig hitills, både låt och sångmässigt. 🙂🙂🙂

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Gott EQ! 😉

Gillar din akustiska cuba-Cooder-feeling!

Skönt, soft behagligt, melodiöst.

Lyssnar visserligen i lurar men tänker inte på mixning/ljud överhuvudet taget, det bara är där, skönt!

Bra låt, fina melodier och snygga körer. Bra sång, möjligen, möjligen lite svengelsk, men där är du ju i så fall i gott sällskap av många i din (och min) generation .....svenska kanske?? 😳😱

Bästa jag hört av dig hitills, både låt och sångmässigt. 🙂🙂🙂

Tack för den nattmackan pwayne. Kul! Extra kul att körerna verkar funka. Lyssnar man på dom a capella låter det rätt falskt nämligen. Verkligen glad för din kritik men visst är det svengelska, svengelsk-cubanska-svängskapsförbundet, och ändå har jag bott i USA ett år men för typ...hundra år sedan. Lutar väl åt nåt omtag på sången men vore rätt skönt att släppa denna nu. Tusen tack! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har bara blivit bättre och bättre vilket bevisar att det lönar sig att jobba på och ändra och fixa....från början da'....kalas ljud i din nylon och kontran (giga?) förmodar jag....klart den bästa kontran på marknaden....och Bösendorferflygeln har en mjuk tuch som passar väldigt bra med dina små snabba figurer och din röst är exceptionellt bra tillsammans med kompet i början......och harmonierna vid "rainy street" kan bara komma till ur ren känsla...och det är något du verkligen har och förmedlar i denna låt...jag har tidigare varit inne på Ry och det är så skönt att höra att det görs sådan musik även här i S.

breaket har du fått till i bästa americanstyle med vibbar från Fagen...nice och jag tror du kan skruva till stämmorna i breaket ett par snäpp till.....även om jag vet att det känns tungt att rota i "färdigt matrial" men när det väl sitter så sitter det 😄

helt klart en av dina bästa......önskar jag kunde ge dig en mer funktionsinriktad analys men detta skulle bli för svårt för mig att reda ut, då jag tycker att där det verkligen blixtar till har du funnit dina egna lösningar som ligger långt bortom det konventionella...... 😳😎

/karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh shit, vilken analys Karl! Impas av ditt säkra öra 🙂🥰🙂 (giga -ja, Bösendorfer -ja).

Första halvan av låten kom till rätt snabbt så där var det mycket inspiration, andra halvan gick trögare. Don Fagen, jo jag tackar! 😄 Jag vet att stämmorna där skall putsas lite, plus lite annat.

Naturligtvis glad för att du gillar detta och för ditt engagemang i låten! Tusen tack! 😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...