Jon Rinneby Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Hejs. Är det bara jag, eller är det fler som tycker att ljudet i Guitar Rig 2 känns lite väl "lajnat" när man pluggar in guran i ljudkortet. Finns de nåt sätt att komma runt detta? Få lite mer riktig feeling...
DrHans Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Jag vet inte, jag tycker gutarrig 2 låter illa. Men några verkar ju gilla det.
DrHans Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Kan iofs svara på din fråga. Kan vara en god idé att stärka upp signalen lite innan den går in i ljudkortet. Via t ex en mixer eller en preamp
mornel Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Kopplar du in gitarren via det medföljande hårdvaruinterfacet så att du får in en linesignal in i datorn, eller kopplar du in den i ljudkortet direkt utan att förstärka gitarrsignalen med exempelvis en linebox?
Jon Rinneby Posted April 16, 2006 Author Posted April 16, 2006 Kopplar du in gitarren via det medföljande hårdvaruinterfacet så att du får in en linesignal in i datorn, eller kopplar du in den i ljudkortet direkt utan att förstärka gitarrsignalen med exempelvis en linebox? Linar direkt via boxen till ljudkortet, dock kan nog preamp vara en idé, funderar på Studio Projects VTB1. Tack för svaren
Recommended Posts