Jump to content
Annons

"Oväsen" % och graderingspluppar?


Cloudsurfer

Recommended Posts

Jag ser under infon i 'avatar/namn-rutan' till vänster om mina poster att det står Oväsen 0%[][][][][][] vadär detta förnåt? och varför syns det bara på mig och inte på några andra?

EDIT: Ändrade i texten från Warn till "Oväsen" eftersom termen nu är översatt. /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag ser under infon i 'avatar/namn-rutan' till vänster om mina poster att det står Warn 0%[][][][][][] vadär detta förnåt? och varför syns det bara på mig och inte på några andra?

Såg det och hoppade rätt upp... tänkte "Vad har jag nu gjort?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lungt, har man noll procent så är man inte varnad. Ska översätta det.

Anledningen till att det är infört är för att vissa medlemmar på forumet inte kan hålla sig till forumreglerna. Alternativen för dessa medlemmar är att antingen helt stängas av eller "bara" bli varnade. Vi är ju så trevliga så vi föredrar det sistnämnda 😱

Och om man för mycket oväsen i strid mot forumreglerna så riskerar plupparna att fyllas upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Majken skall ha sig en varning för vad han sa i Längsta tråden igår... 😱

Du vet väl att varningsnivån stiger automatiskt om man postar mer än fem inlägg om dan i längta tråden? Grahn ligger risigt till 😎

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Majken skall ha sig en varning för vad han sa i Längsta tråden igår...  😏

Du vet väl att varningsnivån stiger automatiskt om man postar mer än fem inlägg om dan i längta tråden? Grahn ligger risigt till 😉

/Majken

Äre därför den står på 180? 😳😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som har tordas trycka på sin egen %. Ser att det är en länk men vad händer om man trycker på sin egen. törs inte.

Då stannar forumet och ditt medlemskap övergår omgående och utan förvarning till Lunarstorm.

😏

Om man har blivit varnad så syns anledningen om man klickar på den länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jizzuz.. Jag funderade nyzz om va detta vad för nymodigheter... Ok.. jag snabbläste.. Men hur tusan för man "oväsen" då? Jag väsnas för det mesta.. Men bara 0% just på detta forum 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

fick mig just också en sån här radda,vet inte redigt vad jag skall säga...

kanke ni kunde deklarera vad som är rumsrent och inte,i era ögon vill säga,vem avgör om jag tex skall börja få "straffpoäng/% baserat på vad-obekvämlighet,icke anpassningsbar/alltför frispråkig/egensinnig etc,kan eventuellt bli fascistiskt i en förlängning....spinner bara på i min vilda men kreativa fantasi---elller så handlar det helt enkelt om att hålla stilen som forumreglerna klargör....tycker att jag lutade åt detta i mitt sista inlägg i snyder-tråden om överdrivna ljudtekniker på ett konstruktivt sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att man känner själv om man gått över gränsen och har man gjort det så får man alltså en varning. Men en varning innebär bara att en del av mätaren fylls och eftersom man ser varför man fått varningen så kan man läsa igenom tråden och begrunda.

Sköter man sig så tas ju givetvis varningen bort medan man får en extra varning om man fortsätter att missköta sig och bryta mot forumets regler. Det handlar ju inte om att straffa någon utan att kunna ge en fingervisning när man tagit ett litet kliv som kanske var utanför banan - att man fört lite oväsen helt enkelt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

fick mig just också en sån här radda,vet inte redigt vad jag skall säga...

Alla ser sin egen nivå, där nivån står på noll procent.

kanke ni kunde deklarera vad som är rumsrent och inte

Det är Forumreglerna som gäller för medlemmar och moderatorer/admin som agerar om de inte följs. Som Majken förklarade alldeles utmärkt, jag tror de flesta vet själva om om man inte håller sig inom reglerna, till exempel kastar omotiverad skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé,vi kan kombinera det med piratradio-mitt Trident bord är ju SR-specat/ uppbyggt så det är ju förberett och klart (var ett av 24 st som var inbyggda i OB-bussarna för lokalradion på 80-90-talet) skulle vara kul om man hade tid och energin för detta,störa ut mycket av det förfärliga utbud som riksradion och lokalradion här i Östergötland försurar mina öron med... :rolleyes:

borde finnas ett flertal lediga teracom-antenner numera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...