Jump to content
Annons

flytta demoinspelningar till off topic


remolade

Recommended Posts

Annons

Kanske inte skall skickas till off topic, men de kanske inte behöver visas på startsidan. Går ju att göra så. Lite trist om de ska vara helt OT...

Sedan finns ju länken fler trådar, och den är till för att användas! 😲

Tycker det nuvarande upplägget är bra, och vill faktiskt inte flytta demolåtarna om det går att undvika. Det är ju trots allt en viktig del av forumen. Men det är ju min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan behöver man ju inte utgå från förstasidan. Det går utmärkt att gå direkt in på den sektionen som intreserar än. Dock så vore det schysst med en funktion som gjorde så att man kunde konfiguera sin egen förstasida att visa upp nya ämnen i de ämneskategorier man själv valt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,jag tyckte det här forumet var helt otroligt bra från början,ett studio forum på Svenska!!!äntligen!!!!!

det finns ju väldigt många ställen att lägga ut demos på men inga andra bra Svenska studio forum vad jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant sant, men vad är det som hindrar att man hänger här med allt? Iofs är det rätt trist att så många bara postar en låt och drar sen, det kan jag inte förneka. Håller med pluffo om att det vore väldigt bra om man kunde välja själv vilken förstasida man ska ha. Eller om man kunde sätta ihop en prenummerations sida(det går ju att prenummerera på trådar ju) som lägger in de forumen man vill åt. Eller kanske till och med tar bort de man inte vill ha. Då får man ju bara med det som man finner mest intressant. Ellerhur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker absolut demosarna har sin plats här på forumet, en av hörnpelarna helt enkelt och (åtminstone för mig själv) grymt utvecklande när man pysslar med heminspelning.

Men visst börjar det bli väldigt mycket demopostande, svårt att hinna med att lyssna på allt. Tycker kanske att det ska påpekas någonstans (kanske i "regler för demopostande") att det hör till god forum-anda att inte ägna sig åt dumpningar av demos om man inte också är aktiv i kommenterandet av andras och/eller aktiv i några andra trådar i forumet. Man ser väldigt många som bara slänger upp en låt och skriver "ge kommentarer" och sen varken förr eller senare hörs av. Trist! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med er boys om att demosidan måste vara kvar..

Håller också med att det är trist när många ser sin chans att få råd och tips utan att själv ägna tid åt andras verk..det blir ingen bra och stor sammanhållning på forumet med en sån attityd...

Och jag hoppas verkligen inte att allt spårar ur och det blir kaos..vore synd..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror faktiskt inte något sådan kaos kommer att uppstå, och blir det så så kommer folk ju endast att recensera låtar av folk som recenserar deras. Sålunda, kommer jag fortsätta recensera så mycket jag kan av andras och hoppas på att de lägger mitt namn på minnet så de kan hjälpa mig när jag behöver. 😱

Men håller med dig att om det blir knas här med recensionerna så kan det leda till en tråkig attityd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tankar. Jag har funderat på att vid tillfälle dela upp förstasidan och ge demoinspelningarna sin egen lista, skild från de övriga trådarna. Känns som att detta är önskvärt?

Mvh

.björn.

Mycket bra idé!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tankar. Jag har funderat på att vid tillfälle dela upp förstasidan och ge demoinspelningarna sin egen lista, skild från de övriga trådarna. Känns som att detta är önskvärt?

Mvh

      .björn.

Jag tycker det låter som en jätte bra ide!

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tankar. Jag har funderat på att vid tillfälle dela upp förstasidan och ge demoinspelningarna sin egen lista, skild från de övriga trådarna. Känns som att detta är önskvärt?

Mvh

.björn.

Absolut

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fortfarande inne på mitt förra spår, att ha en separat sida med ett mer avancerat demoupplägg där all fokus ställs på musik och artist, med listor röstning och, ja, en sida som helt fokuserar på musiken. Detta skulle nog filtrera bort alla "onödiga" demopostningar från forumet.

Denna separata sida ska givetvis vara helt bunden till Studio och finnas lätt tilllgänglig från forumet. Kanske ska en del topplistor och nyheter presenteras direkt på forumet tex.. vad vet jag...

Jag kan bara säga att en sån sida skulle vara mycket värdefull. Länkning till alla låtar är ju en bra lösning även där till en början.

Been there, done that så många idéer och lösningar finns i mitt lilla huvud. 😱

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt är att det är bäst att låta bli topplistor och liknande - det blir bara en massa oseriösa poängjagande och fuskkonton som folk röstar på sig själva från. Jag har sett sidan Jamma ha enorma problem med just sin topplista - de gör om sina system stup i kvarten för att få någon fason på det. Iofs är folk betydligt seriösare här, men man skall inte underskatta de som vill ligga först på en lista.

Hur som helst är jag glad att det finns ett system för att få feedback på ett seriöst forum. När jag jag får bredband igen lovar jag att både posta låtar och lyssna på era 😱 Kanske är det lika bra att det fungerar som det gör - när folk väl har lagt upp sin låt och försunnit behöver vi inte ha mer besvär av dem.

Att skräddarsy vilka forum och trådar som syns vore dock en fin funktion om den inte redan finns undangömd någonstans.

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt är att det är bäst att låta bli topplistor och liknande - det blir bara en massa oseriösa poängjagande och fuskkonton som folk röstar på sig själva från. Jag har sett sidan Jamma ha enorma problem med just sin topplista - de gör om sina system stup i kvarten för att få någon fason på det. Iofs är folk betydligt seriösare här, men man skall inte underskatta de som vill ligga först på en lista.

Ok, topplistor kanske kan komma att missbrukas. Det kan ju dock lösas på flertalet sätt.

Men att ha en separat sajt är jag helt övertygad om. Demomusiken behöver lyftas fram..! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kanske en lösning. När man skrivit 10 inlägg så får man level2 (2 pluttar vid sitt namn). Kanske detta kunde göras som gräns för att få starta galluppar? Om man gör så och bara ger feedback på demolåtar med galluppar, så har vi ju jobbat runt problemet lite grann. De måste ju skriva minst 10 inlägg innan de kan missbruka forumet i så fall. Skulle en sådan lösning fungera?

Bara en tanke .... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om topplistebiten.

Hur som helst. Hur går det med den här forumgrejjen? Gick det att fixa så att bara "level2are" kunde posta galluppar? och blir det en ny sektion på framsidan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst. Hur går det med den här forumgrejjen? Gick det att fixa så att bara "level2are" kunde posta galluppar? och blir det en ny sektion på framsidan?

Bra idé Neko...

Stefan E:

Jag tycker också det ser fel ut när man svarar på vad någon skrivit.. Det är väl rätt schysst och kunna föra en dialog med dom som nu faktiskt tycker till om ens verk.. Det hade varit schysst om ens eget svar inte "bumpade" tråden hela tiden..

att den lixom blev ogiltig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle avråda från att låta bara level 2:are låta posta låtar, det leder bara till att folk postar en massa meningslöst skräp som gör situationen värre. Det är väl strängt taget bättre att det bara blir ett meningslöst inlägg? Själv försöker jag hålla tyst tills jag antingen har något att fråga eller hjälpa till med 😉

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt att det blir så, men hur mycket meningslöst kan man posta? Mycket lär hamna i OT och det ger inga postcounts. Dessutom är det kanske inte så enkelt att bara skriva 10 inlägg. OCH om man gör det, kanske intresset för sajten ökar en aning och leder till att man stannar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är bra med detta forumet när det gäller demo-postningar är att

man diskuterar och kan få hjälp.

Sidor som jamma.nu, demomusic osv osv finns det ju hundratals av.

och ingen av dem funkar som man vill.

Så att jämföra detta forums demo sektion med sånna sidor är lite fel

eftersom idén bakom dem är helt olika....eh

tappade mig själv där lite..men men

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...