Jump to content
Annons

Improvisum to Norway


Recommended Posts

LÅTNAMN: Improvisum to Norway

ARTIST/GRUPP: Grahn

GENRE: Pianoimprovisation (Alternative pianogrunk)

LÅTLÄNGD: 3:17

KOMPOSITÖR: Grahn

PRODUCENT: Grahn

EV. MEDVERKANDE: Grahn

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 6 mb

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: Klicka här

Satt med Reason 3.0 och tänkte göra något vettigt men det blev inget annat än pianoimprovisation.

Bu eller bä?

😕🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad är det de heter de där ackorden när man sänker kvinten?

Jo Improvisationer är superkul. Mer sånt på forumet. Vad är det för piano....alltså akustiskt eller samplat. Läter väldigt trovärdigt.. Snyggt att du kan hålla i dig. Själv skenar jag alltid i väg på slutet (pga innre osäkerhet)

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det de heter de där ackorden när man sänker kvinten?

Jo Improvisationer är superkul. Mer sånt på forumet. Vad är det för piano....alltså akustiskt eller samplat. Läter väldigt trovärdigt.. Snyggt att du kan hålla i dig. Själv skenar jag alltid i väg på slutet (pga innre osäkerhet)

😱

Sänkt kvint = minusfemma (-5) (b5)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt och drömmande.... 😮 känner igen det på nåt vis men kan inte komma på låten...eller flera låtar faktiskt!...eller så är jag bara väldigt trötter i hjärnan just nu....snyggt jobbat iaf...

Tycker det passar till en filmgrej eller kort story... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänsterhandens dissonanser kontrasterar fint mot högerns säkra stundtals barnviseharmonier. Med Georg Riedel-bas hade den lätt kunnat vara 17:e spåret på Jazz på svenska. Om det är skogen som inspirerar dig till så fina kompositioner vill jag också bo där. Mera Gra(h)n!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...