Jump to content
Annons

Havanna (film)


Recommended Posts

Nu är det söndag och dessutom kommer våren snart på besök och då är det väl läge för lite romantisk komedi.

Så här har ni en liten varm film som jag & min kollega gjort.

Släpp loss känslorna - det är vår! 😱

-------------------------------------------

HAVANNA - 24 min.

En slags romantisk komedi om Henrik som kastas ut på internet av sin gode vän Frank för att finna kärleken.

Där möter han Anna. Men plötsligt vänds allt upp & ner.

Frågorna blir många. Vad hände egentligen i Havanna?

Har dom verkligen Gammeldansk i Kongo? Vem fasiken är Roselita?

Vad är "hetta löö"? Vem brottades med en krokodil… och varför?

Hur hänger detta ihop? Förvirringen är total...

------------------------------------------------------------------------------------------

Format: wmv

Längd: 24 min

Storlek: 89mb

Havanna (wmv)

Som vanligt en über no/lowbudget produktion med lånad utrustning och och folk som ställer upp gratis.

Inspelad på 3,5 dagar i Köpenhamn. FilmPunk!

Danskt tal - svensk text.

Jag står då förutom regi (+ min kollega) även för musik, klipp, manus....

cover.jpg

Redigerat av fudgesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe, härlig rollspelshärva och lite fiffigt mixad med både internet, privatliv och yrkesroller.

Scenen med päronen var roligast. Vilka päron till päron! Kongo-grogg på Gammeldansk och sen kokar dom dessutom en gnu på groggen... 🙂

05:25 Här tycker jag musiken sitter helt klockrent till filmen. Den övriga konstant glocken-klingande musiken tycker jag inte sitter lika bra, dessutom blir den lite långdragen, MEN den ger dock filmen en viss känsla (som jag inte kan sätta ord på), och det är kanske just det du varit ute efter?

07:57 "Det är en från chatten, som jag ska luncha med". Där var det helt uppenbart vad som skulle hända... inte hur det skulle sluta, men just att... ja, du vet. 😛

Däremot kopplade jag inte 100 på allt annat. Det där med journalist-undercover... och teater-raderna i luren... hade inte ens en aning. Fattande inte det förrän i absolut slutet när det blottades. Men det var kanske meningen också.

Tack för att vi fick ett lyckligt slut. Kan inte rå för det, jag älskar lyckliga slut, speciellt romantiska sådana. 🙂 Men du... finns det inte lite magi mellan de två skådisarna på riktigt oxå? Tycker det ser så ut i sista scenen... 😄

BTW, fick ni nåt för produktplaceringen? Äpple-loggan skiner ju som en sol! 🙂

Kul att du publicerar dina framsteg här. Fortsätt med det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback hackeman 😛

Ja den där middagen from hell skulle man ju inte vilja råka ut för, hehe.

Får erkänna att det egentligen är lite förmycket musik men det var faktiskt för att vi hade så himla dåligt ljud.

Så det blev att man försökte dölja det med musik. Och glocken ljuden blev lite för dominanta.

Allt blev så hastigt plötsligt. Sen ska man ju debattera med sig själv när man skriver manuset, regisserar, komponerar musiken & klipper filmen, hehe.

Schizo kompromissa. Ibland vinner jag men ibland vinner jag. Och ibland får man låta jag vinna 🙂

Jodå - tanken är ju att man efter ett tag ska undra vad i helvete är det som händer.

Hur hänger det här ihop - och så kommer det sen. Det hela hänger ju ihop på nåt vis.

En del saker kanske försvinner i den svenska texten.

Men nu ska man ju inte avslöja nåt utan det får folk själva se 😄

Tyvärr ingen produktplacering från Apple - hade ju varit nice annars.

Det är min lilla powerbook så den fick bli rekvisita. Men du har rätt - den där Apple loggan lyser igenom bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en fin liten film tycker jag - tvisten blev ungefär som jag trodde till slut, men jag har ju sett klipp ur rullen innan så jag hade väl lite för mkt förhandsinfo tror jag. Välgjort o kul iaf. Franssons och din musik var finfin med!

Hetta lööö!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danke bengan, Grahn & MusicGene! 😄

Trevligt att filmen uppskattas!

Alltid svårt att veta hur mycket info man ska visa när man har en "twist".

Här blir det väl lite klurigare än i förra kortfilmen. I senaste kortfilmen avslöjar vi handlingen i titeln på filmen.

"The amazing death of Mrs Müller" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...