Jump to content
Annons

EZ drummer

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SĂ„ dĂ€r dĂ„ kom dealen pĂ„ EZ drummer lĂ„ter spĂ€nnande sĂ„ det blir nog köp till mĂ„nadsskiftet nĂ€r lönen slinker in. TjĂ€nar nĂ„gra hundra pĂ„ förbestĂ€llningen tydligen sĂ„ det var ett lyckat drag att signa pĂ„ dĂ€r. Om jag inte har fattat fel sĂ„ stĂ„r dom Ă€ven bakom DFH sĂ„ det borde ju vara lĂ„ngt frĂ„n katt skit som det handlar om. Återkommer med rapport hur det gick.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Annons
  • Svar 305
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat (redigerat)

Har nÄn nÄtt bra billigt (runt 4-5 papp) tips nÀr det gÀller digital trummor som funkar bra sÄ hojta hÀr dÄ.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

mÄste bumpa denna trÄd.

Jag va pÄ 4sound idag (gamla Estrad) och köpte lite kabel.

Till min lycka hade de precis installerat EZ Drummer och visade mig ltie privat hur det funkade och fy fan va sĂ„ld jag Ă€r 😳

Det Ă€r ett sĂ„ enkelt grĂ€nssnitt och ljuden Ă€r helt ĂŒberbra. DFHS Ă€r som kinesiska i jĂ€mförelse. Man fĂ„r med 6000+ fĂ€rdiga MIDI-loopar och den bĂ€sta funktionen tycker jag va att man kunde Ă€ndra velocityn pĂ„ hela kompet med samma styrka pĂ„ samtliga trummor för att sedan automatisera upp den nĂ€r man kommer till refrĂ€ngen, helt genialt!

Ni som bor i Stockholm mÄste ju Äka förbi och kolla och lyssna.

Jag köper ett direkt nĂ€r det landar i butik! 😳

OBS. Jag jobbar inte med produkten utan Ă€r bara helt sĂ„ld 😕

Redigerat av lavrell
Postat
SĂ„ dĂ€r dĂ„ kom dealen pĂ„ EZ drummer lĂ„ter spĂ€nnande sĂ„ det blir nog köp till mĂ„nadsskiftet nĂ€r lönen slinker in. TjĂ€nar nĂ„gra hundra pĂ„ förbestĂ€llningen tydligen sĂ„ det var ett lyckat drag att signa pĂ„ dĂ€r. Om jag inte har fattat fel sĂ„ stĂ„r dom Ă€ven bakom DFH sĂ„ det borde ju vara lĂ„ngt frĂ„n katt skit som det handlar om. Återkommer med rapport hur det gick.

Göran

Va?! Har du fĂ„tt erbjudandet? Jag sajnade upp mig för nĂ„gon mĂ„nad sedan men har fortfarande inte hört nĂ„t! 😕

Postat

Ring luthman och snacka med dom, jag fick först en bekrÀftelse om deal i mejl frÄn Toontrack med pris i dollar, var tydligen nÄt strul enligt luthman för till oss svenska kunder skulle priset vara i kronor. Kort sagt det verkar som om det Àr lite strul med postgÄngen pÄ Toontrack sÄ din preorder kanske ramlade bort pÄ nÄt sÀtt. Tror priset pÄ preordern blir runt 1200 spÀnn eller nÄt och det Àr luthman som levererar tydligen och förmodligen via nÀrmaste musikaffÀr.

Lycka till

Göran

Postat
Ring luthman och snacka med dom, jag fick först en bekrÀftelse om deal i mejl frÄn Toontrack med pris i dollar, var tydligen nÄt strul enligt luthman för till oss svenska kunder skulle priset vara i kronor. Kort sagt det verkar som om det Àr lite strul med postgÄngen pÄ Toontrack sÄ din preorder kanske ramlade bort pÄ nÄt sÀtt. Tror priset pÄ preordern blir runt 1200 spÀnn eller nÄt och det Àr luthman som levererar tydligen och förmodligen via nÀrmaste musikaffÀr.

Lycka till

Göran

Tack Göran! 😆

Jag slÄr dem en pling imorgon.

Postat
lavrell Postat den 28 March 2006, 15:29

mÄste bumpa denna trÄd.

Till min lycka hade de precis installerat EZ Drummer och visade mig ltie privat hur det funkade och fy fan va sÄld jag Àr

Det Ă€r ett sĂ„ enkelt grĂ€nssnitt och ljuden Ă€r helt ĂŒberbra. DFHS Ă€r som kinesiska i jĂ€mförelse. Man fĂ„r med 6000+ fĂ€rdiga MIDI-loopar och den bĂ€sta funktionen tycker jag va att man kunde Ă€ndra velocityn pĂ„ hela kompet med samma styrka pĂ„ samtliga trummor för att sedan automatisera upp den nĂ€r man kommer till refrĂ€ngen, helt genialt!

Jag köper ett direkt nÀr det landar i butik!

OBS. Jag jobbar inte med produkten utan Àr bara helt sÄld 

Jag Ă€r oxĂ„ helt sĂ„ld av tutorial:en dom har pĂ„ sin hemsida! 😆http://www.ezdrummer.com/

Perfekt för en lat gitarrist som mig som inte vill krÄngla i onödan med trumkomp! Hoppas dom har fÄtt in den pÄ 4Sound hÀr i UmeÄ!

SÄg du om det var mÄnga udda takter pÄ groove-delen, typ 7/8 osv?

Hur var det med olika trumljud?

Postat
lavrell Postat den 28 March 2006, 15:29

mÄste bumpa denna trÄd.

Till min lycka hade de precis installerat EZ Drummer och visade mig ltie privat hur det funkade och fy fan va sÄld jag Àr

Jag köper ett direkt nÀr det landar i butik!

OBS. Jag jobbar inte med produkten utan Àr bara helt sÄld  

Jag Ă€r oxĂ„ helt sĂ„ld av tutorial:en dom har pĂ„ sin hemsida! 🙂http://www.ezdrummer.com/

Perfekt för en lat gitarrist som mig som inte vill krÄngla i onödan med trumkomp! Hoppas dom har fÄtt in den pÄ 4Sound hÀr i UmeÄ!

SÄg du om det var mÄnga udda takter pÄ groove-delen, typ 7/8 osv?

Hur var det med olika trumljud?

Jag kollade inte igenom det sÄ tydligt tyvÀrr.

PĂ„ 4sound hade dom bara en beta-version av programmet för test och utvĂ€rdering sĂ„ det kan ju inte bli sĂ€mre Ă€n va det va 😄

Men de komp som dom laddade in va riktigt verklighetstrogna och bra.

Postat

Ok! Jag fÄr vÀl masa mig dit och kolla in programmet nÀr det kommer. Ljuden lÄter nog bra, det Àr som en lightversion av DFHsuperior sÄ man kan ju inte vÀnta sig annat!

Postat (redigerat)

assÄ Àr detta program ett sÄnt jÀvla under som alla sÀger??

jag har funderat pÄ att köpa ett trumprog.

har fÄtt tips om detta och hypersonic men detta verkar ju va riktigt phat..

nÄgon som vet ifall det finns nÄgon liten demo man kan testa eller höra?

EDIT: var kan man köpa det som billigast?? sounds online tar ju 1100:- men sen shipping avgiften gör ju att det kommer kosta 1700 o dÄ Àr musikbörsen billigare..

Redigerat av kurt_ko-ben
Postat
kurt_ko-ben Postat den 28 March 2006, 23:46

okej...finns det nÄgra andra programvara som slÄr ezdrummer i samma prisklass?? 

Samma prisklass vet jag inte, Àr inte sÄ bevandrad bland trumprogram. LÀgg till en tusenlapp sÄ fÄr du storebror DFH Superior(eller custom/vintage)mycket mer ljud och instÀllningsmöjligheter men lite mer komplicerat. EZ drummer Àr ju en light-version av superior, fast EZ Àr mycket lÀttare för nybörjare samtidigt som det lÄter bra, plus biblioteket med 6000+ midifiler Àr ju som en vÄt dröm för en icke trummis!

Groove Agent kanske, vet inte vad det kostar. RMX Stylus Àr ganska likt EZdrummer fast dyrare och sÀmre, jag har testat men jag köpte den inte.

Med min "lilla" kunskap sÄ mÄste EZdrummer vara det bÀsta som finns att fÄ tag pÄ i denna prisklass! NÄn annan kanske vet mer Àn jag?

Postat

Lycka till

Göran

Postat

Jag börjar nÀstan bli lite sÄld jag med. Antingen bra reklam eller bra produkt? :rolleyes:

Det bÀsta verkar nÀstan vara att man kan editera midifilerna i sequencern. DÄ fÄr man en riktigt bra grund som man sedan kan dra Ät vilket hÄll man vill. Skulle gÀrna vilja höra lite mer demos.

Postat
Burnin Sven Postat den 29 March 2006, 12:55

Lycka till

Göran 

Nu har du skrivit exakt samma inlĂ€gg 2ggr! 😳

Postat

Ja det verkade som om folk missade det, folk pratar ju pris och det kanske inte Àr försent att snacka med luthman om en förbestÀllning. Priset blir ju ganska mycket bÀttre i och med en förbestÀllning. Tycker du att det va fel att ge det tipset sÄ fÄr jag vÀl be om ursÀkt dÄ.

Göran

Postat (redigerat)

NĂ€dĂ„ det Ă€r lugnt! Tyckte bara det sĂ„g skumt ut! 😉

Men priset utan rabatt Ă€r ju ganska bra Ă€ndĂ„. Tycker jag iaf, sĂ„ det blir nog EZdrummer för mig! 😄

Redigerat av JĂ€rven
Postat

Ok peace man 😉

Göran

Postat (redigerat)
Ja det verkade som om folk missade det, folk pratar ju pris och det kanske inte Àr försent att snacka med luthman om en förbestÀllning. Priset blir ju ganska mycket bÀttre i och med en förbestÀllning. Tycker du att det va fel att ge det tipset sÄ fÄr jag vÀl be om ursÀkt dÄ.

Göran

Jag gick faktiskt in pÄ hemsidan sÄ sent som igÄr, och "prickade i" förbestÀllningstalongen. Lite mÀrkligt, för en vecka sen var den sidan stÀngd.

Jag har oxÄ drabbats av viss jagvillhadregel.

Som BILLIGT alternativtrumset mÄste jag oxÄ tipsa om Naturalstudios kit. Gratisvarianten Àr bra, betalvarianten (ca 50 Euro?) Àr even worse. men hÀr snackar vi nog inte lÀttjobbat, det följer inget grÀnssnitt alls (sampler fÄr man hÄlla med sjÀlv). www.naturalstudio.co.uk .

tjing

Bengan

Edit: Jo, pre-ordersidan http://www.ezdrummer.com/preorder.html Àr öppen precis nu.

Redigerat av Vallhagen
Postat

Ringer ni Luthman sÄ be att fÄ snacka med en man som hette Kikke det var han som fixade sÄ att min preorder hamnade rÀtt. Leveransen/dealen gÄr tydligen ÀndÄ via dom ut till butik och sen till kund om jag fattade rÀtt.

Göran

Postat (redigerat)

för er som inte förbestÀllt ezdrummer kan jag ev sÀlja ett oöppnat, oregistrerat ex.

jag vann en toontracktÀvling och fÄr för det en "vÀrdevoucher" pÄ ett antal dollars att handla för, och eftersom jag redan har DFHS + C&V kan jag lika gÀrna plocka ut ezdrummer och sÀlja vidare.

Jag har fortf inte fÄtt vouchern men PM'a mig om intresse finns.

[edit: eller ja, vann och vann.. jag kom delad 2a plats. rÀtt ska vara rÀtt!]

Redigerat av basshole
Postat
Helt otroligt,

varenda svensk musikbutik har fan en kille som heter Kikke.

😠

Otroligt sant!! Fast i linköpingsbutiksbörsen hette han Kecke !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.