Jump to content
Annons

Sänka volymen?


Oakmeal

Recommended Posts

Tjenare!

Jag skulle behöva sänka volymen på ett stycke i ett spår som jag har spelat in.

Hur gör man det, utan att sänka på volymen på hela spåret?

MVH

Andreas

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan göra på 2 sätt;

Antingen, precis som lavrell sa, att använda dig av automation. Klicka på R (read automation) på din kanal, klicka sen på det lilla + tecknet på kanalen för att få fram undermenyerna för kanalen. När du klickat på R:et blir t.ex. automationslinjen blå för volymen och grön för panoreringen.

eller

om du har ditt spår uppklippt i mindre delar (klippet i tystnader föreslagsvis) eller om du gjort flera olika inspelningar på samma kanal kan du sänka volymen på varje "box" separet genom att klicka på boxen, den blir då röd i kanterna, i boxens övre kant ser du en liten fyrkant som du kan ta tag i med musen och därmed relgera volymen i boxen. 🙂

Lycka till

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
om du har ditt spår uppklippt i mindre delar (klippet i tystnader föreslagsvis) eller om du gjort flera olika inspelningar på samma kanal kan du sänka volymen på varje "box" separet genom att klicka på boxen, den blir då röd i kanterna, i boxens övre kant ser du en liten fyrkant som du kan ta tag i med musen och därmed relgera volymen i boxen. 😉

Lycka till

Mvh / djonas

O fan, det va ju inte så svårt. 🙂

Jag tackar ödmjukast för det!

Tack till Lavrell och DuckieTheAnk också!

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

om du har ditt spår uppklippt i mindre delar (klippet i tystnader föreslagsvis) eller om du gjort flera olika inspelningar på samma kanal kan du sänka volymen på varje "box" separet genom att klicka på boxen, den blir då röd i kanterna, i boxens övre kant ser du en liten fyrkant som du kan ta tag i med musen och därmed relgera volymen i boxen. 😉

Lycka till

Mvh / djonas

O fan, det va ju inte så svårt. 🙂

Jag tackar ödmjukast för det!

Tack till Lavrell och DuckieTheAnk också!

...så lite så. Kul att man kan hjälpa. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...