Jump to content
Annons

Dög The Poodles för er ?


trancer

Recommended Posts

Eftersom 95% av alla här på forumet är hårdrockare/rockare så undrar jag om ni gillade låten i melodifestivalen igår? :rolleyes:

The Poodles - Nigt of Passion

kanske inte är hårdrock, men melodisk rock eller va kan det kallas .

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kanske inte är hårdrock, men melodisk rock eller va kan det kallas .

Nej, det är inte hårdrock eller melodisk rock. Det är schlager.

Dina dansbandsgrejjer är bättre på riktigt.

(Säger jag, som såg ungefär 2 minuter av spektaklet. Snabbgenomgången inför telefonröstningen. Vedervärdigt.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väl inte hårdrockare (snarare poppare) men det dög inte för mig heller :rolleyes:

Däremot tyckte jag patrik isaksson sjöng fruktansvärt bra. Och så var lundin & co hysteriskt roliga och välrepeterade. De två minnena tar jag med mig från en annars urbota dålig TV-kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väl inte hårdrockare (snarare poppare) men det dög inte för mig heller 😆

Däremot tyckte jag patrik isaksson sjöng fruktansvärt bra. Och så var lundin & co hysteriskt roliga och välrepeterade. De två minnena tar jag med mig från en annars urbota dålig TV-kväll.

Håller med om Patrik Isaksson, och den där "lundin och Co" var jäkligt bra genomförd. Men musikaliskt så var det i övrigt rätt tråkigt.

En kanske korkad fråga men ändå,, BWO var det inte rätt nära falsksång lite då och då? Eller var det bara min inre önskan att de inte skulle lyckas för bra som fick det till att låta falskt??

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var mest skräp.

De enda två som jag tyckte nästan kunde hålla nästippen över vattenytan, blev utröstade i första omgången - och sedan försvann liksom det roliga.

Sedan kom "allsången" och Lundin & co som förstörde resten... 😄

Omgång 3 höll lika låg klass som omgång 2, med andra ord. Jag trodde inte att det skulle vara möjligt, men se, så fel man kan ha ibland... 😄

Efter det katastrofala magplasket med "Så ska det låta" (som tidigare har varit ett kul inslag efter nyheterna på fredagskvällen - men som efter fredagens övningar inte kommer att betittas igen), blir det inte direkt något gott betyg till SVT från mig den gångna helgen...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade också Poodles. Men det som slog mig var den konstiga mixen - det enda som hördes var ju sången och trummorna, gitarrerna och basen hördes knappt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt varför man sitter och tittar på det om man inte gillar schlager? Självplågeri? 😱

Det kan ju trots allt dyka upp något som är trevligare än det vanliga eländet - och annars kan man ju åtminstone få ett gott skratt ibland...

Det blir dock lite trist när det inte finns något annat än plagiat eller halvplagiat med i denna "tävling", men det är ju ändå lite kul att se det. Att samma upphovsmän står för 3 låtar i en deltävling och 2 i en annan, är ju pinsamt graverande för det mikroskopiska förtroendet som någon kanske fortfarande har för att "utsållningen" går till som det påstås, men det kan ju som sagt vara kul ändå på något märkligt sätt... 😳😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Poodels var soft....helt ok tycker jag.....isaksson var faktiskt bra....och så tycker jag den där musikal-grejan var jäkligt bra också....ingen popdänga precis, men jäkligt fin musik! 😳

Ang. frågan varför man tittar om man inte gillar schlager: Jag vet inte! Suck! Jag bara sitter där och tittar ändå....sågar dom flesta gör jag också.....för jag tycker i princip alltid att 95% av bidragen suger...men ibland kan det ju dyka upp nån som faktiskt är bra.

Sen är det nog det allmäna musikintresset som tar överhanden...hur mkt jag än hatar melodifestivalen och christer björkman, så är det ju trots allt musik det handlar om.....och jag älskar ju musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare råkade slå på schlagern... jag får en stor klump i magen och känner mängder med misär i kroppen när jag ser och hör detta patetiska spektakel..

The Poodles sångare tycker jag dock va riktigt vass och dom hade en skön rock n roll spirit..synd att dom ska behöva exponera sig på just melodifestivalen...

slopa skiten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att schlager festivalen skall vara ett forum

för att lansera ett nytt Europe :-)

Patrik Is ak-ack ack ack gura , va en bra låt iaf

även om den inte va som en Stormvind

Alexander Bard sa i ett program , att efter 87

så slutade man att göra bra musik ......

hihi , men de kanske inte gäller knattediskomusik då ......

mycket patetiskt uträcknat okonstnärligt

kräpkultur som duger max i ett champagne glas

töm o glöm

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte man ska slopa schlagerfestivalen även om jag själv tycker det är riktigt dåligt. Det finns ju trots allt många som verkar gilla det. Fast de kunde gärna slopa deltävlingarna. De måste ju kosta enorma belopp. Hade gärna sett mina tv-licenspengar gå till något bättre.

Varför jag frågade var mest för att jag fortfarande inte förstår vad som är så magiskt med melodifestivalen att det trollbinder även de som inte ens tycker om det år efter år. Då finns det väl roligare sysselsättningar kan man tycka. Eller handlar det helt enkelt om att man inte vill känna sig utanför? För att alla andra tittar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som är så tråkigt är att artister och band låter sämre när de gör en sak i melodicharaden. Antingen anpassar sig de sig vilket jag tror är fallet eller så blir det andra bortsållat vilket jag också tror är fallet. Hursomhelst så blir resultatet förfärligt tråkigt.

Jag har svårt att förstå att det är bra även om det är försörjning för skitviktiga personer som Pling-pling, Thomas. Gson, Kurt Hson, Bert Karlsson m.m. Tanken är kanske att det skall sippra ner medel till de övriga och kanske även till något som har med kultur att göra... eller så finns det ingen sådan fin nyliberal tanke alls. Det är bara helt enkelt en folkfest 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

försörjning för skitviktiga personer som Pling-pling, Thomas. Gson, Kurt Hson, Bert Karlsson m.m.

Kurt Hson!

Det var länge sen det du:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte man ska slopa schlagerfestivalen även om jag själv tycker det är riktigt dåligt. Det finns ju trots allt många som verkar gilla det. Fast de kunde gärna slopa deltävlingarna. De måste ju kosta enorma belopp. Hade gärna sett mina tv-licenspengar gå till något bättre.

Varför jag frågade var mest för att jag fortfarande inte förstår vad som är så magiskt med melodifestivalen att det trollbinder även de som inte ens tycker om det år efter år. Då finns det väl roligare sysselsättningar kan man tycka. Eller handlar det helt enkelt om att man inte vill känna sig utanför? För att alla andra tittar?

enorma belopp

minus antalet betalande på tillställningarna

minus antalet röster via telefon

etc.. Det går nog runt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..förresten spelade the Poodles live. Jag menar var allt live det de gjorde eller var det bara sången som var "live"?

Precis som alla andra, så var de tvungna att köra singback. Enbart sången live, alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pudlarna var väl i bästa fall hyfsade! Men det kändes som att alla Sverige´s hårdrockare röstade på dom bara för att dom var mest "hårdrock" av startfältet. Hade detta varit en hårdrocks-tävling med 10 hårdrockslåtar så hade dom nog kommit sist!

En kanske korkad fråga men ändå,, BWO var det inte rätt nära falsksång lite då och då? Eller var det bara min inre önskan att de inte skulle lyckas för bra som fick det till att låta falskt??

Inlägget har redigerats av Light Head kl. 5 March 2006, 22:37

Jag tänkte på samma sak. Ett lysande exempel på hur musikbranchen av idag fungerar. Ta en snygg person som kan sjunga typ halvhyfsat och fixa till sången i mixen med vocoders och effekter av olika slag så låter det bra, så har man en storsäljare! Men när det blir live-framträdanden av detta slag så kommer det fram att dom inte alls är så jävla bra på att sjunga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja. Det blir allt mer uppenbart att SVT inte vill vinna i Aten 😉

Det är tydligen tillräckligt att få fram årsbehovet till svensktoppen, karaoke och Hits for kids. 😄

Om nu inte Carola fått en låt som sopar mattan med rubbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja. Det blir allt mer uppenbart att SVT inte vill vinna i Aten  🙂

Det är tydligen tillräckligt att få fram årsbehovet till svensktoppen, karaoke och Hits for kids.  🙂

Om nu inte Carola fått en låt som sopar mattan med rubbet.

Bara att Carola är med, avgör ju "tävlingen" - oavsett vilken låt hon ställer upp med. 😉 Om hon är med så vinner hon eftersom hon verkar vara "allas" lilla älsklingsartist... 😄

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...