Jump to content
Annons

Tjenare


Dj_Sound

Recommended Posts

Tjenare jag undrar hur man får till en riktig lead i reason. Jag brukar bara få till lite plastiga leads i Vst shynten Vanguard i Fl-studio så jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror ju på vad du vill ha. 😆

Jag brukar blanda ett flertal olika ljud, och köra dom som en enhet. Man får sån kontroll över hur det ska låta då, tycker jag. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm jag vill nog ha typ någon trance lead som Dan-j har i sina låtar http://www.Dan-j.net

Sidan är nere.

Om du har möjlighet att lägga upp ett exempel på hur leaden du vill ha låter finns det nog flera här som kan hjälpa dig. Jag är ingen expert, men jag hjälper gärna till 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var fel på servern när läken lades ut det funkar nu 😳

Men... Han har ju typ 80 låtar på sin sida. Vilken låt är det ni tänker på, för han har väl inte samma leadljud i alla låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag brukar köra 1 eller 2 subtractors med lite LFO och unison för leads. Att kombinera två stycken och ha väldigt lite unison på en av dem medan man har väldigt mycket unison på den andra kan vara effektfullt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag brukar ta mahlström och ha oscA och oscB på sawtooth*16. Sen vrider jag på motion ( på OscA och B ) till ca 20-30 för att få fram en trance lead...sen får man lägga till en massa grejer iofs.

Redigerat av depp
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...