Jojje84 Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 (edited) LÅTNAMN: Born To Be Alive (Rhythm Royale funked up remix) ARTIST/GRUPP: Rhythm Royale GENRE: Funky House LÅTLÄNGD: 06:11 PRODUCENT: Joel Nyberg INSPELNINGSÅR: 05-06 FORMAT: mp3 STORLEK: 8.5 mb STATUS: Färdig demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Lägger upp mitt bidrag till Studio Remix Competition. Hoppas att det är ok med tanke på att alla samplingar används i de andra bidragen som finns här Tycker ni att den kunde ha platsat i top-10 eller inte? TOP 10 STUDIO REMIX COMPETITION 05 Edited February 28, 2006 by Jojje84
Guest starboy Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Ljudmässigt låter det kanonbra! Partiet 2:43-3:10, typ, återkommer på slutet också, där det är upphackad vox, gillar jag inte. Det är ngt med harmonierna. Annars ruskigt snyggt. Gillar särskilt breaket/build:en 3:25-3:54. Spontant tycker jag det är lite konstigt att den här inte är topp 10, men har ju heller inte hört de översta bidragen i sin helhet. Avstår av denna anledning att rösta i din gallup. Bra jobbat hur som helst! cheers
Jojje84 Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Tack. Jasså du gillar inte partiet med upphackad vox? Det gillar jag mest 😮 Kanske inte så mainstream över det. Vad röstar ni andra?
trancer Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 (edited) som vanligt verkligen jag ÄLSKAR samtliga låtar du gjort/släppt här... så jäval grym är du mannen! 😮 Behöver inte säga mer , har faktiskt dina låtar sparade i mina playlists jämt Ofattbart att denna inte hamnar på listan tycker jag oxo. /Perrra Edited March 1, 2006 by trancer
johahl Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Det är absolut ingen diss mot din låt men jag klarar verkligen inte av grundmaterialet. Tycker det är en grymt fjantig sång och jag är ett stort frågetecken över varför det inte valdes en bättre. Remixen i denna är dock toppkvalitet. Jag är grymt imponerad att du fått till det så bra. Blåsen är hur häftig som helst. You can funk me up any day 🙁
Jojje84 Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 "Det är absolut ingen diss mot din låt men jag klarar verkligen inte av grundmaterialet. Tycker det är en grymt fjantig sång och jag är ett stort frågetecken över varför det inte valdes en bättre." Kan hålla med om detta. Tack för bra kritik!! Rösta gärna då
spaceman Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Hej Jojje84, Hur har du gjort här ? Är det samplat manuellt från skiva ? Låter lite som ett popperi av en gamal goding som jag själv föredrar i orginalskick. Du har bra feeling för ljudbilden, men varför inte göra något eget ?
Jojje84 Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Hej Jojje84, 1. Hur har du gjort här ? Är det samplat manuellt från skiva ? 2. Låter lite som ett popperi av en gamal goding som jag själv föredrar i orginalskick. 3. Du har bra feeling för ljudbilden, men varför inte göra något eget ? Jo, svaren finner du nedan: 1. https://www.studio.se/index.php?showtopic=22001 2. Popperi, även kallt remix. 3. Tack gällande ljudbilden. Detta är en egen remix. Kan ni inte rösta? Vore kul att veta om den platsar i top-10 eller inte 🙂 Mvh / Joel
Antevante Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 jag klarar verkligen inte av grundmaterialet. Tycker det är en grymt fjantig sång och jag är ett stort frågetecken över varför det inte valdes en bättre. Kunde inte sagt det bättre själv 🙂
trancer Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 (edited) Ja sången är ju kanske inte världens roligaste, men den skiter jag i .. det är ju helheten och ditt producerande som jag diggar. /Perrra hm.. Jag röstade fel! Jag skulle rösta på 1:an med blev 9an ... 🙂 sorry gför det. Edited March 1, 2006 by trancer
Sonnert Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 skön början. jag hade nog pillat lite mer på hihatsen bitvis, dom låter så himla slamriga. ja. jag gillar korta avhuggna hihats 😳 roligt lekt med voxen fast jag har grymt svårt för de ofitrade(?) original voxen i många av bidragen. bra driv annars. jag tror ja ska lägga upp min ikväll också, även om jag hade gjort den heeelt annorlunda idag 😆
Jojje84 Posted March 2, 2006 Author Posted March 2, 2006 Perra - hehe, tack för ettan! Sonnert - Tack. Jag lyssnar gärna på din om du lägger upp den! Några synpunkter, kritik m.m. från någon annan?
Recommended Posts