Jump to content
Annons

Per Gessles demoinspelningar gratis


MusicGene

Recommended Posts

Annons

Lyssnade på 08. För bra för att vara sant (27 maj 02) 😳😏

Det är tur att det inte är jag som är skivbolagssnubbe då hade han inte fått spela in någon platta alls. Alltså Gessle var okänd och kom med den låten och det uttrycket. Sen hade jag väl stått med näsan platt fall när någon annan nosat upp hans genialitet och tjänat massor 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

*suck* Mycket autotune... Man hör det tydligt på "Varmt igen", 3:03 in i låten. Har bara lyssnat på den. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

*suck* Mycket autotune... Man hör det tydligt på "Varmt igen", 3:03 in i låten. Har bara lyssnat på den.  😆

Vore läskigare att höra gessle i riktig stämsång... Hade inte förväntat mig nåt annat.

Hehe... så sant! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

på den här nivån så är det oftast inte ljudkvaliten som avgör skillnaden mellan demo och platta.

Det är hur det är producerat först och främst...

Gessle sitter ju knappast med ett WamiRack och Cubase hemma i vardagsrummet. Det är säkert inspelat i nån megastudio nånstans ute på landet ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns även två demos från Son of a Plumber för nedladdning.

I Like It Like That (24 jan 02)

Something In The System (jan 02)

Datumen på dessa demos avslöjar alltså att skrivandet av Son of a Plumber-skivan påbörjades innan Mazarin spelades in.  😄

Låtarna är skrivna för Roxette. Lyssnar man noga på Something in the system så hörs det.

Och de flesta demosarna är inspelade i Tits and Ass studio i Halmstad tillsammans med Mats "MP" Persson.

Låtarna spegelboll och smakar på ett regn är ju väldigt låg kvalite på.

Redigerat av HiDa
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Coool...

Ja man får väl ta sig en liten genomlyssnare..

Bra i produktionssyfte!

😄

För övrigt är jag grymt trött på Gessle's röst alltså..

Tycker att han skriver bra material, kommer med hitar jämt och ständigt, och

har lyckats helt enkelt.. Det han gör, gör han bra, ingen tvekan om saken.

Men jag har bara blivit så otroligt lack på hans sång 😄

Eller är det bara jag som tycker det?

Gillade mer när han fick till lite mer riv i rösten, som i Roxette. men nu e det fissång i mina öron.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade mer när han fick till lite mer riv i rösten, som i Roxette. men nu e det fissång i mina öron.

😄

Nu ser det ut att bli mer Roxette också, imorse på nyhetsmorgon så lovade han att de skulle göra någonting innan året är slut. Det är för övrigt 20 år sedan Roxette startades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo..så jäkla härligt me Rox!!Är själv ett stort Gessle fan å detta ska bli nice..demosarna har han lirat in i MPs studio vad jag vet..det brukar an iaf..spegelboll å smakar på ett regn lirade han in på sin lilla bandspelare=P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Mr_Jagger (oregistrerad)

tack som faaan för låtarna...gillar inte riktigt Gessle i alla lägen men tycker detta är en riktigt bra grej.,..helt i llinje med hur musikutvecklingen ter sig nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gessle har lagt ut ytterligare en demo. Riktigt schysst snubbe.

Det är "Keep The Radio On (This Is The Perfect Song)" som kommit upp idag.

Låten fanns med på plattan "The Lonely Boys" samt Pers senaste platta "Son Of A Plumber".

Demon är ifrån 95 och är en riktigt härlig dänga!

In på www.sonofaplumber.com för att läsa mer och ladda ner låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

trevligt att lägga ut sina demos iallafall, precis som vilken forumdeltagare som helst.

Jag håller med. juste och lite intressant.

jag tänker dock: Om den här killen var helt okänd, som "vilken forumdeltagare som helst", skulle alstren hålla då?

Själv slits jag mellan akuta kväljningar (JAG MÅSTE GÅ UT!!!!! STÄNG AAAAV!!!) och nånting annat -- insikten om geniet kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång för alla: Gessle suger å hans texter betyder inte ett skit! han är bara ett riktigt bra affärsgeni.

Räcker det med att vara ett affärsgeni?

Måste man inte kunna skriva låtar också?

Det fanns en tid då jag hatade den sorts musik som bland annat Gessle gör, sedan så växte jag upp och förstod att det ofta är svårare att skriva enkla slagkraftiga låtar än komplicerade alster där man kan gömma sin oförmåga att komponera genom att helt enkelt slänga in massa stick, breaks, taktskiften, broar och allt vad det heter och framförallt gömma låten i en massa fina ljud och effekter!

Link to comment
Dela på andra sajter

trevligt att lägga ut sina demos iallafall, precis som vilken forumdeltagare som helst.

Jag håller med. juste och lite intressant.

jag tänker dock: Om den här killen var helt okänd, som "vilken forumdeltagare som helst", skulle alstren hålla då?

och kanske ännu intressantare; skulle killen få samma kritik och sågas så hårt om han bara var en okänd forumdeltagare, som inte tjänade grymt mycket pengar på sin musik?

edit: jag önskar att det var mina låtar som folk sjöng på karaoke, eller spelade på akustisk gitarr under varma sommarkvällar då grillfesten hunnit bli några timmar gammal.

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

En gång för alla: Gessle suger å hans texter betyder inte ett skit! han är bara ett riktigt bra affärsgeni.

Räcker det med att vara ett affärsgeni?

Måste man inte kunna skriva låtar också?

Det fanns en tid då jag hatade den sorts musik som bland annat Gessle gör, sedan så växte jag upp och förstod att det ofta är svårare att skriva enkla slagkraftiga låtar än komplicerade alster där man kan gömma sin oförmåga att komponera genom att helt enkelt slänga in massa stick, breaks, taktskiften, broar och allt vad det heter och framförallt gömma låten i en massa fina ljud och effekter!

Bra sagt!

Texterna betyder väl förmodligen nånting för Gessle?

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle suger? 😏

hm........ jag är inte ett superfan, men....

suger...?

Antal sålda skivor och hans plånbok antyder nåt annat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...