Jump to content
Annons

Lose Control


Lilleman

Recommended Posts

LÅTNAMN: Lose Control

ARTIST/GRUPP: Gubbsen

Trummor: Peter Gustavsson

Bas: Mikael Blomqvist

Hammond: Lars Olson

Gitarr: & Sång: Henrik Norrström

Gitarr: Erik Johansson

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 4,09

KOMPOSITÖR: Henrik Norrström/Bandet

PRODUCENT: Bandet

INSPELNINGSÅR: -92

FORMAT: Mp3

STORLEK: 2,85

STATUS: Färdig demo ej mastrad

LÅTLÄNK

Loose_control.mp3

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan, skön bit det här. Tiden har stått stilla på Västgötaslätten sedan 86, hehe.

Jag tycker nog att stoppen i versen är lite störande. Det blir lite stillastående. Sen kunde tempot vara lite högre.

Det låter som att det fattas lite krisp i det högre registret, det låter ju inte Def Leppard-knivskarpt, men det kanske beror på att det är mp3.

Jag gillar när sångaren sjunger ljust och tar i. Då har han snygg hårdrocksröst.

Alltså: en fin bit, men den är lite slö. Högre tempo och lite "ösigare" arr skulle lyfta låten. Den har ingen superrefräng, men som ett mellanbra albumspår skäms den inte för sig.

EDIT: Ni menar nog "lose", inte "loose".

Redigerat av Jarnis
Link to comment
Dela på andra sajter

Svängit! Till skillnad från Jarnis gillar jag stoppen i versen. Detta känns som en riktig TV-serie-intro-låt-dänga från 80-90-talet. Snygg falsettstämma på sista refrängen. Försöker hitta lite konstruktiv kritik men får nog lyssna lite mer först för jag tycker bara detta låter jävligt bra! Sparar denna låt och njuter. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Svängit! Till skillnad från Jarnis gillar jag stoppen i versen. Detta känns som en riktig TV-serie-intro-låt-dänga från 80-90-talet. Snygg falsettstämma på sista refrängen. Försöker hitta lite konstruktiv kritik men får nog lyssna lite mer först för jag tycker bara detta låter jävligt bra! Sparar denna låt och njuter. 😄

Kul att du tycker om det, det är ju inspelat på tape i början av 90-talet som sagt… 😄

Jarnis

Du har helt rätt när det gäller stavningen, jag var lite för snabb när jag la in filen.

När det gäller Def Leppard tycker jag personligen att dom gjorde mycket bra, men i en annan genre av mer slick hårdrock... Speciellt dom albumen producerade av Robert John "Mutt" Lange... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Valdez

Tack, 80-talet är ju på väg tillbaka... Det börjar bli dax för frissan och en pudelpermanent igen... 😎 Det är ju inspelat 91, så det är ett tag sen...

Milton

Dina analyser är vettiga som vanligt... 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 månader senare...
Det gör det. Skönt med riktig musik ibland. Bra solo och sång.

Inte en programering eller synt så långt örat når...

Det är min gamla M-100 som väser i Lesley't... 😛

Ok då, lite samplar i uppbyggandet av solot är det visst... 😕

Ball!

Det var ju det som var meningen... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym glam-sång! 😄  Skönt sound som tusan! Att det här inte slog när det begav sig.. Har inget som jag reagerar på, förumtom att falsetten i sista ref är i högsta laget! 🙂

Ja det vore snällt om du ville dubba dom sista körerna där Richie76...

Dom skulle behöva lite mer fläsk... 😄

Just den här låten har vi aldrig gett till något bolag såvitt jag vet...

Det som jag själv är mest nöjd med är uppbyggnaden av solot.. 🙂

😄 ... om man nu får bryta jante'n något...

Men vi hade häng på flera bolag men sen dog hårdrocken ut... Det var som att sälja en räkmacka som stått i solen en vecka efter bäst före datum... 😄

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vi hade häng på flera bolag men sen dog hårdrocken ut... Det var som att sälja en räkmacka som stått i solen en vecka efter bäst före datum... 😉

Haha! En väldigt målande beskrivning! 😄 Synd på tajmingen då, som någon sa, han låter ju som Vince Neil, och det är ju en bra bit på väg! 🙂 Men det kommer väl igen mer och mer, så det är väl bara att ni kränger på er spandex byxorna igen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vi hade häng på flera bolag men sen dog hårdrocken ut... Det var som att sälja en räkmacka som stått i solen en vecka efter bäst före datum...  😛

Haha! En väldigt målande beskrivning! 😄 Synd på tajmingen då, som någon sa, han låter ju som Vince Neil, och det är ju en bra bit på väg! 🙂 Men det kommer väl igen mer och mer, så det är väl bara att ni kränger på er spandex byxorna igen! 🙂

Det var ett tag sen man kom in Spandexbyxorna... Mysbyxor, läsglasögon och filt-tofflor, finns det någon sådan Image... 🤪

Exakt den här musiken gör och kommer jag inte göra igen... 🙂

Men lite influenser av den finns nog kvar när man skriver...

Rivigt

Rivigt sa Bull... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

åhh jag önskar jag hade kort på när brorsan lirade i sitt glamrockband på gymnasiet. hehe. DEEEET var goa kläder hehe...

fina firren på låten lasse lilleman! Ajjj lööööv de bluuus. Du får lyssna på julskivan sen så ska du få se hur man sjunger idag, haha. Det blir lite spännande faktiskt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
åhh jag önskar jag hade kort på när brorsan lirade i sitt glamrockband på gymnasiet. hehe. DEEEET var goa kläder hehe...

fina firren på låten lasse lilleman! Ajjj lööööv de bluuus. Du får lyssna på julskivan sen så ska du få se hur man sjunger idag, haha. Det blir lite spännande faktiskt. 😄

Gött, gött...! 😄

Tack för Julskivan... Bättre sent än aldrig... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...