Jump to content
Annons

Så Många Tårar


equality

Recommended Posts

LÅTNAMN: Så Många Tårar

ARTIST/GRUPP: Burnin Sven & equality

GENRE: Svensk shuffle

LÅTLÄNGD: 03:49

KOMPOSITÖR: Burnin Sven & equality

PRODUCENT: e

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.3 MB

STATUS: Skiss

ATERNATIV LÅTLÄNK: lo-fi URL:

Denna låt baserar sig på Buen Día som jag la upp här tidigare. Burnin Sven har skrivit sångmelodi, svensk text, sjunger och spelar elgitarrsolot.

Alt låtlänk för den med modem eller Norton.

edit: NY version längre ner!

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Javisst minns jag denna låt. Då rörde sig diskusionerna om takten som var kombination av trioler och raka åttondelar. Nu har det kommit sångmelodi till och ett lyft otvetydligt. Måste vara svårt att göra en melodi i efterhand till ett färdigt komp men jag tycker Burning Sven lyckats bra. Sjunger med härlig känsla, men jag skulle hellre höra Östgötadialekt än engelsk 😉 (B Sven är väl östgöte?) Gitarrsolot passar fint in men jag är tveksam till soundet, lite dansbandsorgel över det. Slutet med stråkar/pads låter nytt. Snyggt är det i alla fall! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

91:an: Kul att du minns förra versionen! Nu är det mest nylongura som komp och den krockar väl inte med pianot som på förra. Det skall faktiskt vara mässingsblås på slutet, inte stråkar men jag har väl inte det bästa soundet på dessa. Hoppas inte det blev för grötigt?

Jo jag tycker Göran lyckats i såväl text, melodi som utförande men han får väl svara för sig själv 😉 .

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade genom kontorsdatorn med inte alltför stark volym så det är lätt hänt att ta fel på stråkar och mässing 😛 Nej jag tycker inte alls det är grötigt utan det tillför bra och piano/nylongitarr sitter alldeles utmärkt ihop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kul att ni gillar vårat samarbete, man säger tack för dom vänliga orden om min sånginsats. Den som i själva verket har gjort jobbet och lagt ner en jäkla massa timmar på mix och musik det är equality så det är han som ska ha äran och berömelsen. Jag vill också pass på att säga att det var jäkligt skoj att jag fick försöka sjunga på nått till den här låten.

Är från gurkstan (Västerås) men bor nu i Östergötland sedan en herrans massa år och förmodligen så har man väl fått till nån slags blandning i dialektväg.

(Ni vet väl att det finns ett djur som bara huserar i Östergötland som börjar på O, nä det är inte olyckskorpen 🙂. Fyra ben, svans, luden sak, gillar höns, Pettsson har problem män 😠 . kommer på natten. Internt joke 😄 .)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är från gurkstan (Västerås) men bor nu i Östergötland sedan en herrans massa år och förmodligen så har man väl fått till nån slags blandning i dialektväg.

(Ni vet väl att det finns ett djur som bara huserar i Östergötland som börjar på O, nä det är inte olyckskorpen 😄. Fyra ben, svans, luden sak, gillar höns, Pettsson har problem män 😄 . kommer på natten. Internt joke 😄 .)

Ha ha, det låter som oäven, min svärson från Lidköping numera bosatt i Linköping brukar ha en sån bakom örat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är skön livekänsla i denna...

Sången och då också sångmelodin harmoniserar fint ihop med låten i övrigt och förstärker helheten. Tycker om texten med, man lägger märke till nya nyanser och fraser varje gång man lyssnar vilket är en bra egenskap. Personligen tycker jag att burnin kunde sjunga aningens rakare men det är säkert högst personligt 🙂. Jag har nog sagt det i någon annan tråd - din röst passar bra för svenska, och säkert en del engelska men av det jag har hört så lutar det åt svenska, nåväl det får väl tiden utvisa.

Gillar sättet gitarren och basen jobbar ihop, det blir ett snyggt gung i låten.

Bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen gitarren och sången, men har svårt för resten av arret. Trummorna rör till det för mig också. pianobreaket också och stråkarna.

Skulle kanske välja ett enklare trumkomp, samtidigt så fattar man varför ni gjort som ni gjort för det svänger faktiskt lite.

Arrangemanget är lite brötigt bara.

Sången, gitarerna och melodierna däremot är ljuvliga. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdez: Kul att du gillar. Samarbete kan öppna öronen på ett sätt som man inte fixar själv.

Burnin Sven: Oake oör: jag har inte monopol på den här tråden. 😆

martinm: Tror faktisk kompgitarren är otajt här och där att den ställer till det. Skall försöka fixa till detta och se hur mitt liv ter sig utan trummor då. Lägger i såna fall upp en ny version om du skulle vilja lyssna än en gång. 🙂

stajo: Kul att det går hem hos dig. En bra svensk text går fram bättre än en dito på engelska. Men som sagts, Burnins helt och hållet!

Egghuvud: Long time, no see...Wellcome back! Tror faktiskt som sagt det är kompgitarren som betonar fel i takten här och där. Skall försöka se över detta och hoppas du lyssnar igen då? 😆 "Stråkarna" är faktiskt brass (Edirols Orchestra Ensemble) har inte bättre ljud än så och jag var själv tveksam till resultatet men ville ha nån slags maxning på slutvändan med piano för att inte melodislingan skulle tjatas ut. Synd att inte breaken, eller sticken, föll dig på läppen då jag själv var rätt nöjd med harmisarna där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra och mysigt!

MEN -Broder Daniel har gjort en låt som heter "shoreline" en helt makalöst fetegrym låt....

nån som hör liknelsen?

Jo jag hör det gitarrmelodin! Piiiiinsamt! 🥰 Hört Anna Ternheims version, riktig höjdarlåt. Ungarna har bra koll på Broder Daniel, tycker att de borde reagerat...

Äsch! 😄:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag hör det gitarrmelodin! Piiiiinsamt! 🙂 Hört Anna Ternheims version, riktig höjdarlåt. Ungarna har bra koll på Broder Daniel, tycker att de borde reagerat...

Äsch! 😳😄

Äh, skit i det, detta är mycket bättre. Det är BD som skall tacka dig.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, skit i det, detta är mycket bättre. Det är BD som skall tacka dig.

/ems

Tjena Emser! Tack för det! Bara att BD var före mig. Tusan, man vet aldrig vad som bubblar i bakhuvudet. 🙂 Äldsta dottern sjöng Shoreline för mig imorse och det finns likheter i inledningstonerna men sen skiljer det sig rätt rejält. Tror inte jag skall behöva betala stimavgifter för denna eller som den gode George Harrison få böta 500 000 pund för My Sweet Lord!

pwayne: Hade en vag tanke om att denna kanske skulle falla dig i smaken. Kul att den gjorde det! Tack! Som sagt trumfri version finns på min önskelista. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Komprimera livet av basen, den är väldigt ojämn på vissa ställen. Sätt ett mera "stereorum" på gitarrsolot, så blir det mera stäming. Sänk nivåt på solo, och lägg mera av "rummet" istället.

Somliga går med trasiga skor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Komprimera livet av basen, den är väldigt ojämn på vissa ställen. Sätt ett mera "stereorum" på gitarrsolot, så blir det mera stäming. Sänk nivåt på solo, och lägg mera av "rummet" istället.

Somliga går med trasiga skor.

Är den lik den också? 🙂🙂😉😛

Tack för handfasta råd! Mycket bra! Sagt och gjort. Här kommer en ny version. Kanske blev nylonguran för stark?

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Tja-tja. Låter mera tight nu, då inte basen skrämmer vettet av en med jämna mellanrum.

På gitarrsolot saknar jag lite PowerCore Megereverb, alltså ett lätt men fan så brett reverb. Jag skulle kanske leka lite med eq på solot också, kapa lite av det lägre mellanregistret. Svårt att säga sådär på hurudana Hz-områden man skulle behöva jobba..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack! Ja, tycker själv det låter bättre. Har inte det reverbet du nämner men testade Sonitus equalizer kring 650 Hz och breddade stereobilden något på solot.

Tycker det låter ytterligare lite softare. 😉

Ytterligare en bit ner.....

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

laid back! gillar att det är lite rörigt trummande, gillar det lite udda brejket, gillar det lite mossiga sologuraljudet. gillar att det är lite engagerat och personligt. kunde möjligen leva utan stråk/mässingsblås (?), men det är inte så att det skämmer.

trevligt och inte alls oävet 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista (senaste) versionen är absolut bäst. Rytmiskt hänger den bättre ihop än de andra. Har hört låten tidigare också när den var instrumental, har jag för mig. I vilket fall är detta en fint personlig låt. Snyggt litet pianostick. Saknar väl bättre artikulation från sångaren. Svårt att höra orden. Gillar väl inte heller riktigt reverbet från sologitarren. Men...det är väl en smaksak.

Kul att höra låten utvecklas. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

bimbambop: Kul att de lite udda grejorna funkar även hos dig. Var själv lite tveksam till brasset och tonade ner det lite ytterligare i sista versionen.

Grannen: Trevligt att du kom ihåg förra versionen som var betydlig mer flåshurtig än denna. Filade lite på gitarrlopen och tyckte också det blev tajtare nu.

Ärligt talat är jag nu urless på denna (f'låt Burnin) efter allt pillande men det har varit kanon med all feedback som resulterat i försök till förbättringar med lärdomar till kommande projekt! 😄🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Låter skitbra det här equality, tycker jag iofs. att det gjort hela tiden men du lyckas maxa på läget hela tiden. Fan du vevar det där troll spöt på ett förtäffligt sätt, vad ska vi nu med Cutting room till 😄

Passar på att tacka själv också för på nåt sätt får jag för mig att man kanske gillade min text och sång insats lite grann i alla fall. Ber om ursäkt om jag sluddrar lite Grannen men det är väl stundens ingivelse som färgar av sig kan jag tro, sen är man ju ingen Caruso heller. Drar väl in texten här då kanske kan va bra om det hörs kasst vad jag sjunger.

Så många tårar jag spillt över dig min vän

ett sagoslott jag byggt i en dröm från länge sen

så ta min sista ork ta mitt allt som jag har kvar

ta min oskuld jag ger mig ut på öppet hav

Jag minns än hur det var jag minns det som i går

som tiden stannat upp fast åren bara går och går

men älskling hur är det fatt kan vi hitta hem igen

eller ska vi bara titta bort och läka våra sår

Sen står vi där när vår tid är slut och vi ångrar ingenting

låtsas som allt gick så bra när klockan ringer in

till Sankte Per vi säger hej hur står det till gamle vän

jag gjorde allt jag kunde då en gång för länge sen

Så många tårar osv.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte väl det var "ork" du sjöng 😄 .

Absolut sista handpåläggningen nu, promise 😄 om nån mot förmodan orkar lyssna... Tyckte ju nylonguran inte riktigt lät bra och att sista pianosolot var otajt dårå. Basta! 😄😄

edit: blev nåt knas, slut på severminne?? 😄😄

Sista pianorundan kom inte med. Nytt försök.

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3488564&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3488564&q=hi

ed:OBS! Hammondversion sid 2. 2/4!

S__M_nga_T_rar_mp3_060216.mp3

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha ni.....Ni får till det både det musikaliska och sång/textmässigt....(e)...jag tycker om låten sen tidigare, men detta är ju en annan version så....till att börja med så satt sticket bättre i tidigare version ... gitarrsolot passar väldans bra och det är skön känsla, pianot har ett säreget driv som förstärker hela låten( skulle nog ha det som intro 😕 ) men här i slutet funkar det också men ligger det alldeles för högt i volym...ta ner och använd den gärna mer....

Brinnande Sven har verkligen hittat rätt uttryck i sången och på ett schysst sätt fått in en passande text vilket inte är det lättaste även om man har melodin klar 😕🙂😎 lite småputs som sticket där men helt klart alldeles lysande låt 😳:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Karl, mycket vänligt av dig att krångla dig fram till denna! 😄 Ditt öra för komposition och arr är guld värt. Ser inte längre riktigt skogen för träden när det gäller denna. Kan tänka mig att sticket kommer för abrupt i denna softare version. Självklart ska jag se över volymen på pianot. Dina idéer i ö är intressanta och jag ska låta projektet vila ett tag nu och mogna som ett rödvin och när man tar fram det igen antingen ger mersmak eller smakar ättika... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...