Jump to content
Annons

Studiofestival - Del 2 - Bästa introt


Neko

Recommended Posts

Annons
  • Svar 130
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Så du menar egentligen den musikaliska oförmågan?  😲 Jag tyckte visst då det fanns ett och annat bidrag som gav mersmak...  :rolleyes:

förmåga eller oförmåga.

bra uppslutning, dårliga bidrag 🙁

e man inte me och deltar ska man inte komma o snacka.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt att många bidrag är mycket bra. Vad är det egentligen som du har som kriterier för vidare lyssning AB?

ett intro för mig är som en take-off för en trancemakare ... funkar det inte så funkar det inte, som i detta fall.

det fanns helt enkelt inget bidrag som funkade för mig eller fångade mitt intresse 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog med Artistbolaget lite här om att många bidrag inte kändes som regelrätta intron...

Även om jag röstade på två andra bidrag, var det nog bara bidrag 104 jag tyckte gav den där exakta "introkänslan" väldigt avvägd längd på den.

Sen var det väl inte så många "genrer" representerade kanske.

edit: felskrivning

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att tävlingen är igång! Tyvärr sitter man på jobbet och kan (åtminstone inte just idag) lyssna, men jag är otroligt nyfiken, så jag tar nog tidig dag snart och drar hem och plöjer igenom bidragen. Fn vad kul!

Tack så här långt för kul idé och bra arrangerad tävling Neko!!! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att tävlingen är igång! Tyvärr sitter man på jobbet och kan (åtminstone inte just idag) lyssna, men jag är otroligt nyfiken, så jag tar nog tidig dag snart och drar hem och plöjer igenom bidragen. Fn vad kul!

Tack så här långt för kul idé och bra arrangerad tävling Neko!!! 🙁

håller med! ser också fram emot att komma hem och lyssna igenom dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var mycket intressant att lyssna på introna. Jag trodde att det skulle vara mer pop/rock-bidrag än vad det var.

Väldigt smart tävling att just tävla i intro eftersom de är så korta att man inte tappar fokus i lyssningen.

Nu har jag inte läst allt om AB och hans kommentarer, men jag tycker självklart att man skall få skriva även negativ kritik så länge den är befogad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det var mycket intressant att lyssna på introna. Jag trodde att det skulle vara mer pop/rock-bidrag än vad det var.

Väldigt smart tävling att just tävla i intro eftersom de är så korta att man inte tappar fokus i lyssningen.

Nu har jag inte läst allt om AB och hans kommentarer, men jag tycker självklart att man skall få skriva även negativ kritik så länge den är befogad.

jo visst! absolut! negativ kritik är den som gör någon nytta egentligen... men inte om de är ungefär "de e dåligt!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hoppla vad liv det var i tråden 😳

Artistbolaget Jag måste nog ställa mig på de andras sida, men jag respekterar din åsikt. Men en motivering av denna vore inte fel, hur mycket du nu än motiverat dina åsikter i andra forum och trådar, så tror jag faktiskt att du sårade en och annan här genom att inte ge en förklaring. Men som jag tidigare sa, vad som känns som intro och inte är upp till individ. Har hört mycket sämre intron än vad som bidragits med här på denna sida, som ändå kallas intron. Så definitionen är nog rätt flytande. Därmed tycker jag din generalisering

måsta säga att jag blev besviken över den musikaliska förmågan som utspelar sig i bidragen ... det verkar inte finnas några "intro" individer på detta forum
känns väldigt stark, såvida du inte kan tala om för oss andra vad ett intro faktiskt är.

------

[EDIT] Lämnar nu ämnet och återgår till tråden

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Programledar'n (Neko), hur många bidrag går vidare från varje semifinal till final? 😳

2 bidrag från varje semifinal. 4 låtar deltar sålunda i finalen! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara önska alla deltagare ett stort lycka till! Hoppas att stämningen nu inte är körd i botten. Jag tycker vi fått in bra och roliga bidrag, så jag hoppas att vi kan få en bra avslutning på detta. Som tidigare sagt, 4 bidrag går vidare. 2 från varje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de flesta här ställer upp för skoj skull. De vet att inte alla kan vinna, en del kanske misstänkte att deras bidrag inte alls skulle funka. Men de deltar ändå, de vill göra något som andra kan njuta av eller skratta åt. Oavsett om det är ett bidrag i en tävling eller en demogallupp. Och det tycker att det är roligt. De flesta bidrag är troligen inte tänkta som något att skicka in till skivbolag, utan mer som något skoj, en utmaning i den gråa vardagen. Att försöka göra något inom en begränsad tidsrymd som skall uppfylla vissa kriterier, och dessutom är något man tycker om att göra.

Detta är anledningen till att jag deltar 😳

Till Artistbolaget: Snälla lilla du, kan du vara snäll att sluta nu att komentera denna tråd nu. Du förstör stämningen! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

😠 Va helt och hållet? 😕

Det va ju verkligen inte meningen att han skulle känna så 😉

Typiskt

Vadå inte meningen.. knappast vårt fel... va e de för nån som hänger på ett forum som inte klarar en debatt?! det är väl principen med forum... att diskutera och debattera... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå inte meningen.. knappast vårt fel... va e de för nån som hänger på ett forum som inte klarar en debatt?! det är väl principen med forum... att diskutera och debattera...

Du har så rätt Carl_B jag håller med dig igen för 1248654234 gången.

Som min kompis bredvid mig säger: Är man med i leken får man leken tåla.

(Leken kan ju bytas ut mot debatten/forumsdiskutionen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå inte meningen.. knappast vårt fel... va e de för nån som hänger på ett forum som inte klarar en debatt?! det är väl principen med forum... att diskutera och debattera...

Du har så rätt Carl_B jag håller med dig igen för 1248654234 gången.

Som min kompis bredvid mig säger: Är man med i leken får man leken tåla.

(Leken kan ju bytas ut mot debatten/forumsdiskutionen)

mm ungefär... o jag har inte sagt någonting för att provocera AB.. tyvärr verkar inte det vara ömsesidigt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Ett antal inlägg som inte hade med ämnet att göra som som drog iväg ått ett ganska destruktivt håll har delats till denna tråd.

Artistbolaget som var en av de delaktiga i diskussionen har på egen begäran slutat på forumet.

Mvh

.björn.

TRÅKIGT !

Himla TRÅKIGT !

🙂😕😠

Link to comment
Dela på andra sajter

sun li (oregistrerad)

Ah sånt händer, han/hon är välkommen tillbaka om han/hon skulle vilja det i framtiden. Det är intressant med förväntningar/förhoppningar.

Vissa har höga, andra låga. Men dom flesta klarar av en nypa distans om de inte går i uppfyllelse. Fast jag blir förstås nyfiken på vad artistbolaget gör?

artistbolaget

MvH Sun Li

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, men ifall det inte var han (vilket jag inte har nån aning om alls personligen) så kan han få lite upprättelse på det viset. Jag skulle bli ganska kränkt ifall nån missbrukade mitt konto eftersom det har det namnet som jag i stort sett jämnt använder på internet, och han hade ju till och med sitt företagsnamn(?) som namn. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, men ifall det inte var han (vilket jag inte har nån aning om alls personligen) så kan han få lite upprättelse på det viset. Jag skulle bli ganska kränkt ifall nån missbrukade mitt konto eftersom det har det namnet som jag i stort sett jämnt använder på internet, och han hade ju till och med sitt företagsnamn(?) som namn. 😉

men alla här förstår ju isåfall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...