Jump to content
Annons

Studiofestival - Del 2 - Bästa introt


Neko

Recommended Posts

studiofestival2.jpg

Vad händer sen?

Bakgrund: Hela idéen bakom denna tävling är att göra det mest intressanta introt. Det som får en att skrika efter mer. Lite av tanken bakom är att folk gärna lyssnar igenom skivor på detta sättet, och samma gäller de som sitter på skivbolagen. Så gör ett kraftfullt intresseväckande intro som får lyssnaren att skrika: ”VAD HÄNDER SEN?!”

Låten: Ska vara en ny komposition (samma regler som för den riktiga melodifestivalen... ingen får ha hört den innan) och högst 30 sekunder, men får gärna vara kortare, slutet skall dock inte nödvändigtvis vara ett slut, utan ett avbrott där låten egentligen skall fortsätta. Filen skall vara i MP3 format, 160kbps.

Filhantering: Döp filen till valfritt slumpat namn. Ladda helst upp era låtar på en sida där jag kan dra hem dem och lägga upp dem på ledigt webutrymme. Skicka sedan adressen till låten till mig (Direktlänk! t.ex www.nisseshemsida.com/ingetsärskilt/intro.mp3 ) tillsammans med ditt forumnamn. Om du inte har någon plats att hosta dina låtar på, kan du i nödfall maila dem till mig (SKICKA PM i så fall.) Alla bidrag kommer i likhet med denna tävling att vara anonyma innan tävlingen är avgjord, då alla deltagares namn kommer att publiceras tillsammans med bidragen.

Röstning: Kommer att gå till enligt följande. Den låten som har det mest intressanta introt, det intro som man verkligen får ett sug av att höra mer av, den skall man rösta på. Beroende på hur många bidrag som kommer in, kommer jag skapa så många gallupar som krävs. De som vinner från delgalluparna, kommer sen att vara i en ’final’ gallup.

Tid för röstning kommer i första deltävlingen att vara från och med den 7:e juni till och med 13e juni. Finalröstningen om det blir någon, blir från 14e till 18e juni.

Vinnaren får äran att lägga upp hela versionen av sin låt

Regelsummering:

- 30sekunder, bara intro, ingen refräng.

- MP3 160kbps

- Målet är att göra det mest intresseväckande introt.

- Ingen mp3 tag.

- Bidraget skall vara mig tillhanda senast den 6e juni för att jag skall hinna med att ordna så att det kommer upp på sidan.

Anmäl till tävlingen nedan. (Anmälan lämplig då jag kan bedöma det utrymme som kan vara nödvändigt att uppbringa.)

-------------------------

ANMÄLDA:

Hackeman

Nisse

Carl B

Hammagrella

Stefan E - kanske?

Jazzman

Rockfart

Eja

Neko

Stinkey

Music Gene

Viktor Den Store

Insolitus

djonas

mort3

Pepelogu

Kill All Autotuner

robc

Novation

Pluffo

Grahn

Nu 21 pers!

Gallupparna skapade. Men måste först godkännas av ADMIN. Så, vi får troligen glatt vänta tills imorgon innan röstningen kan ta fart.

För att kunna rösta i tävlingen måste du ladda hem alla demolåtar. Du hittar dem HÄR. Lyssna på ALLA bidrag och rösta i båda Gallupparna.

Filen är strax under 8mb.

Röstningen upphör den 13:e Juni (Då finalen startar. Finalen avslutas den 18, då vinnaren utses)

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 130
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kul idé och kul utmaning! 🙂 Ska ta mig en funderare och prioriterare... inte säkert jag hinner med något... hoppas...

Reglerna säger inget om huruvida låten får hinna in i refrängen under de 30 sekunderna....?? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men... vad har folk för problem med att göra bara ett intro? Det är inte sällan som jag har intros på drygt en minut på en låt innan vers eller refräng. 😏

samma här.. ibland till o me 3 min 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Jag skall göra ett försök trots att det är rätt mycket just nu. Kul ide!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt! Nu börjar vi få ett gäng. 😳 Är det ok om man själv ställer upp? :S eller? Har funderat på det, men ska nog låta er avgöra den saken. Det är säkrast så 😆

Se nu till att bidragen haglar in!

FLER TÄVLANDE!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Klart att du får vara med

Tack för stödet, jag kilar iväg och börjar musicera då 😳

btw, får vi ha med fler än ett bidrag 

Nej, det vore ju fusk ju. Men om man skickar in ett bidrag, och sen skickar in ett nytt så tar jag med det senaste.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tja, nu, eller för ett tag sen. Skicka in ditt bidrag innan den 6:e. Bara att börja komponera. 🙂 Röstning sker enligt första posten. Tycker att den är rätt utförlig

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

japp! 🙂 Men det klarar du. Det är rätt kort tid, men det är ju inte en hel låt, och dessutom så åker folk iväg på semester och gojs, så det kan vara bra att lägga det dessa datum (+ att jag börjar jobba och får mindre tid att administrera...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Jag skall f;rs;ka hinna, men tyv'rr 'r det jobb och annat som ox[ tar tid. Det 'r sj'lvklart att du f[r vara med, bidragen 'r ju anonyma. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste introt tillhöra en färdig (eller tänkt färdig) låt eller kan man bara ha ett intro och ingen låt att backa upp med?

Jag skulle nog kunna pula ihop nått intressant intro. *sugen* 😕

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste introt tillhöra en färdig (eller tänkt färdig) låt eller kan man bara ha ett intro och ingen låt att backa upp med?

om du vinner så måste du lägga upp hela låten,

det blir en aning svettigt det dygnet 😕

(men det är mer regel än undantag att göra klart något i sista sekunden 😄 )

"tänkt färdig" är en bra början 🙂

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
MusicGene 20 May 2004, 21:39

Måste introt tillhöra en färdig (eller tänkt färdig) låt eller kan man bara ha ett intro och ingen låt att backa upp med?

Jag skulle nog kunna pula ihop nått intressant intro. *sugen* 

Besvara din fråga med detta

Vinnaren får äran att lägga upp hela versionen av sin låt

Annars så får vi ju inte veta vad som händer sen 🙂

Jag antar utmaningen och anmäler mig.

Du är anmäld.

Jazzman  22 May 2004, 12:55

 

Hehehe.. Färdig 

Lägg upp introt och skicka ett PM 🙂

- Ingen mp3 tag.

Extra regel för att undvika att copyrighttexter mm kommer med som kan avslöja upphovsmannen.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jazzman  22 May 2004, 12:55

 

Hehehe.. Färdig 

Lägg upp introt och skicka ett PM 😄

Har skickat dig e-post.

Men.. måste låten alltså ha en fortsättning 🙂

trodde bara du skrev det på skoj med en liten 🙂 sån där efter..

Jag har ingen fortsättning hittills.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Äsh, det är inte lag. Men om du vinner bör du se till att ha en hel låt. 😆 Har du ingen färdig då bör du fixa en fort 🙂

Står ju så i reglerna juh! Vinnaren får äran att lägga upp hela sin låt.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Äsh, det är inte lag. Men om du vinner bör du se till att ha en hel låt.  🙂 Har du ingen färdig då bör du fixa en fort 😄

Står ju så i reglerna juh! Vinnaren får äran att lägga upp hela sin låt.

hehe.. okej då 🙂

Ser till att fixa en hel låt, eller att inte vinna 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...