Jump to content
Annons

Kolla in HELA min video nu!


Hwagang

Recommended Posts

Nu har jag laddat upp hela min video. 😛

Formatet Àr SVCD (gÄr alltsÄ att lÀgga direkt i Nero och brÀnna som en sÄdan om man vill.)

72 meg nÄnting Àr den.

HÄll till godo -det Àr ett nollbodgetprojekt, men vi har gjort sÄ gott vi kunnat.

mvh/Hwagang

Videosida

DirektlÀnk till videon

Redigerat av Hwagang
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vet inte riktigt vad jag ska sĂ€ga. Är helt mĂ„llös just nu.

FÄr Äterkomma nÀr jag smÀllt det lite.

KÀnns vÀldigt 80-tal. Precis som jag minns det med Sabrina och Samantha Fox.

Det var tider det 😛

Redigerat av hansjohnny
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr en cool video, kÀnns lite 80-tal precis som "hansjohnny" sÀger. Videon skulle lÀtt kunna visas pÄ Z-tv.

Men du, lĂ„ten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sĂ„nginsats Ă€r tillfredsstĂ€llande. Men 99% av dem i den hĂ€r genren kommer ju undan med det, sĂ„ det gör sĂ€kert du ocksĂ„. 😛

Inget illa menat, det Ă€r bara min Ă„sikt. 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till att börja med:

Du Ă€r grymt jĂ€vla snygg alltsĂ„ 😛

.. Videon Àr verkligen bra gjord för att vara ett nollbudgetsprojekt. Det sÀmsta man kan göra Àr att jÀmföra med videos med hög kommersiell budget. Det enda som jag möjligtvis skulle vilja "anmÀrka" pÄ Àr att det Àr lite vÀl starka fÀrger ibland.

LÄten Àr jag inte sÄ jÀtteförtjust i, men Ä andra sidan sÄ tror jag den hamnar bra i genren annars; behövs nog dessutom nÄgra lyssningar för att den ska sÀtta sig.

Förövrigt sÄ syns det att ni hade jÀvligt roligt nÀr ni gjorde videon, och det Àr det som Àr grejen tycker jag.

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Videon Ă€r vĂ€ldigt 80-tal, vilket Ă€r för mig helt ok. 80-talet var bĂ€st 😛

Gillar visserligen inte denna typ av musik. Men den funkar sÀkert pÄ z-tv tex...

VĂ€ldigt bra för att vara nollbudget. Det finns de som gör videos för multum och det blir skit sĂ„...detta Ă€r bra. Denna fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Troll T,ex... 😎

JĂ€mtland?

Är oxĂ„ JĂ€mte 😳

Mvh

Roger

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vet inte riktigt vad jag ska sĂ€ga. Är helt mĂ„llös just nu.

FÄr Äterkomma nÀr jag smÀllt det lite.

KÀnns vÀldigt 80-tal. Precis som jag minns det med Sabrina och Samantha Fox.

Det var tider det 😉

Ja...var de inte dom artisterna som fick en att vilja börja göra musik sjĂ€lv? 😎

he he

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr en cool video, kÀnns lite 80-tal precis som "hansjohnny" sÀger. Videon skulle lÀtt kunna visas pÄ Z-tv.

Men du, lĂ„ten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sĂ„nginsats Ă€r tillfredsstĂ€llande. Men 99% av dem i den hĂ€r genren kommer ju undan med det, sĂ„ det gör sĂ€kert du ocksĂ„. 😏

Inget illa menat, det Ă€r bara min Ă„sikt. 😆

de e lugnt...jag Àr medveten om detta-lÄten har ett par Är pÄ nacken...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Till att börja med:

Du Ă€r grymt jĂ€vla snygg alltsĂ„ 😏

.. Videon Àr verkligen bra gjord för att vara ett nollbudgetsprojekt. Det sÀmsta man kan göra Àr att jÀmföra med videos med hög kommersiell budget. Det enda som jag möjligtvis skulle vilja "anmÀrka" pÄ Àr att det Àr lite vÀl starka fÀrger ibland.

LÄten Àr jag inte sÄ jÀtteförtjust i, men Ä andra sidan sÄ tror jag den hamnar bra i genren annars; behövs nog dessutom nÄgra lyssningar för att den ska sÀtta sig.

Förövrigt sÄ syns det att ni hade jÀvligt roligt nÀr ni gjorde videon, och det Àr det som Àr grejen tycker jag.

/Daniel

Tack tack -mer Àn jag förvÀntade mej-och ja: vi hade roligt -folk frÄn Universitetet vÀnner frÄn dans-skolan digitalinfo.se mfl har hjÀlpt mej pÄ olika sÀtt, men redigering har vi gjort sjÀlva med ett ganska billigt program.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Videon Ă€r vĂ€ldigt 80-tal, vilket Ă€r för mig helt ok. 80-talet var bĂ€st 😄

Gillar visserligen inte denna typ av musik. Men den funkar sÀkert pÄ z-tv tex...

VĂ€ldigt bra för att vara nollbudget. Det finns de som gör videos för multum och det blir skit sĂ„...detta Ă€r bra. Denna fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Troll T,ex... 😼

JĂ€mtland?

Är oxĂ„ JĂ€mte 🙂

Mvh

Roger

Tack tack-

bor du i JÀmtland dÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

En tung dos 80-tal helt klart. Är det bara hos mig eller var synkningen lite udda dĂ„ Ă„ dĂ„?

Nej du har rÀtt: det syncar inte perfekt. DVD-versionen funkar klart bÀttre och Àven nÀr jag brÀnt SVCD och tittar pÄ en TV verkar det synca bÀttre.

-Ska försöka jobba i en tyngre Video-studio nÀsta gÄng...vi lÀr oss eftersom.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker det var jÀttebra...med tanke pÄ resurserna just budget o sÄ..klart godkÀnt..och mycket bÀttre Àn annat som spelas..

Din sÄnginsats Àr speciell vilket gör dig till ett original..och det Àr en fördel!..

Bra jobbat!... 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker det var jÀttebra...med tanke pÄ resurserna just budget o sÄ..klart godkÀnt..och mycket bÀttre Àn annat som spelas..

Din sÄnginsats Àr speciell vilket gör dig till ett original..och det Àr en fördel!..

Bra jobbat!... 🙁

tack tack. DÄ vÄgar jag skicka den hÀr runt riket som en annan tosing? lol

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker det var jÀttebra...med tanke pÄ resurserna just budget o sÄ..klart godkÀnt..och mycket bÀttre Àn annat som spelas..

Din sÄnginsats Àr speciell vilket gör dig till ett original..och det Àr en fördel!..

Bra jobbat!... 🙁

tack tack. DÄ vÄgar jag skicka den hÀr runt riket som en annan tosing? lol

Absolut!.. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

tycker ocksÄ videon var bra med tanke pÄ budgeten.

lÄten har en bra melodi, sÄ visst finns det anledning att skicka den till skivbolag, z-tv mfl. skicka till idol sÄ fÄr du garaterat vara med nÀsta omgÄng.

PÄminner lite om Aneka:japanese boy frÄn 80-talet. hon har ocksÄ orginell röst.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag gillar körerna i refrĂ€ngen som attans. Riktigt snygga harmonier. FĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Kim Wilde's försök att Ă„teruppliva sig sjĂ€lv med Loved. Som jag tyckte var en riktigt trevlig radiolĂ„t 😆

Men nej Hwagang, du har helt fel. Det Ă€r ju inte Madonna som var bra med 80-talet. Pop-princessan heter Cyndi Lauper 😠

/Majken

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr en cool video, kÀnns lite 80-tal precis som "hansjohnny" sÀger. Videon skulle lÀtt kunna visas pÄ Z-tv.

Men du, lĂ„ten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sĂ„nginsats Ă€r tillfredsstĂ€llande. Men 99% av dem i den hĂ€r genren kommer ju undan med det, sĂ„ det gör sĂ€kert du ocksĂ„.  😠

Inget illa menat, det Ă€r bara min Ă„sikt.  😆

de e lugnt...jag Àr medveten om detta-lÄten har ett par Är pÄ nacken...

Ok. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag gillar körerna i refrĂ€ngen som attans. Riktigt snygga harmonier. FĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Kim Wilde's försök att Ă„teruppliva sig sjĂ€lv med Loved. Som jag tyckte var en riktigt trevlig radiolĂ„t 😄

Men nej Hwagang, du har helt fel. Det Ă€r ju inte Madonna som var bra med 80-talet. Pop-princessan heter Cyndi Lauper 🙂

/Majken

tack tack Majken -kul att höra frÄn dej!

-LÄten lÄter inte sÄ bra i den versionen -kompression pÄ kompression...

-he he -mĂ€rk vĂ€l att jag skrev detta som svar om "Sabrina och Samantha Fox" och att jag smajlade efterĂ„t... fast lite allvar kanske... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ehem, vart i hela friden fick jag Madonna ifrĂ„n egentligen? Ibland Ă€r jag verkligen förvirrad, nĂ„ja 😛

Videon var skoj att se förresten. Tror mig ha sett kortare klipp eller bilder frĂ„n den förut. Du kanske har postat nĂ„got pĂ„ KVR? Precis som nĂ„gon annan sa sĂ„ kĂ€nns den lite fĂ€rgstark ibland men en del scener var snygga. Gillade de halvgenomskinliga bakgrunderna nĂ€r du var bluescreenad ovanpĂ„. Snyggt jobbat! Skoj att nĂ„n lĂ€gger ned lite tid pĂ„ att göra videor till sin musik ocksĂ„! 🙂

/Majken

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ehem, vart i hela friden fick jag Madonna ifrĂ„n egentligen? Ibland Ă€r jag verkligen förvirrad, nĂ„ja 😉

Videon var skoj att se förresten. Tror mig ha sett kortare klipp eller bilder frĂ„n den förut. Du kanske har postat nĂ„got pĂ„ KVR? Precis som nĂ„gon annan sa sĂ„ kĂ€nns den lite fĂ€rgstark ibland men en del scener var snygga. Gillade de halvgenomskinliga bakgrunderna nĂ€r du var bluescreenad ovanpĂ„. Snyggt jobbat! Skoj att nĂ„n lĂ€gger ned lite tid pĂ„ att göra videor till sin musik ocksĂ„! 🙂

/Majken

Kul att du uppskattar jobbet vi gjort -

-fÀrgerna Àr liiite övermÀttade -ja -man börjar leka lite vÀl mycke till slut...

-vi planerar ett par videosar till-har fÄtt lite blodad tand, men vi ska försöka anvÀnda annan hÄrvara den hÀr gÄngen för att fÄ till sync mm

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hmm...

Jag tycker att de överdrivna fÀrgerna Àr det som eventuellt hÄller ihop videon. Annars spretar den för mycket. Det kÀnns lite som en palett över vad man KAN göra med lÄgbudgetredigering, dÀr varje effekt inte fyller en estetisk funktion.

Och - som jag ser det - sÄ Àr det nog bilderna som ska vara bÀrande; inte effekterna. Och har man bra bilder sÄ klarar man sig med rÀtt sÄ minimalistisk redigering.

Det var mitt spontana intryck.

Men det Àr ju skitkul med video, och har ni haft kul sÄ Àr ju alla glada:) Du/ni har sÀkert lÀrt er tusen saker.

Kör hÄrt!

Bengan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hmm...

Jag tycker att de överdrivna fÀrgerna Àr det som eventuellt hÄller ihop videon. Annars spretar den för mycket. Det kÀnns lite som en palett över vad man KAN göra med lÄgbudgetredigering, dÀr varje effekt inte fyller en estetisk funktion.

Och - som jag ser det - sÄ Àr det nog bilderna som ska vara bÀrande; inte effekterna. Och har man bra bilder sÄ klarar man sig med rÀtt sÄ minimalistisk redigering.

Det var mitt spontana intryck.

Men det Àr ju skitkul med video, och har ni haft kul sÄ Àr ju alla glada:) Du/ni har sÀkert lÀrt er tusen saker.

Kör hÄrt!

Bengan

Ja -du har helt rĂ€tt -vi hade en salig lekstuga: man vill ju att det ska hĂ€nda NÅT, samtidigt som vi Ă€r grundligt less pĂ„ att maska bort vĂ„r dĂ„liga green-screen...sĂ„ nĂ€sta gĂ„ng blir det nog ingen green-screen alls... dĂ€remot ett bildmanus av nĂ„gon sort (jobbar pĂ„ det nu)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...