Jump to content
Annons

Ny låt av Joakim o Aresius


joakim_r

Recommended Posts

LÅTNAMN: Pavor Nocturnus

ARTIST/GRUPP: Robin o Joakim

GENRE: Proggressiv metal

LÅTLÄNGD: 3:49

KOMPOSITÖR: Joakim o Robin

PRODUCENT: Robin o Joakim

INSPELNINGSÅR: 2005 - 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,49 Mb

STATUS: Halvklar demo

Ny låt av oss. Denna gång har vi försökt oss på progressiv metal. Eftersom detta är första försöket till en sådan slags låt så är den nog inte helt 100%.

Trummorna saknar dynamik, ska fixa det senare.

Berätta gärna vad ni tycker om kompositionen samt mixningen av låten, all kritik är välkommen.

Vi funderar på att lägga på sång i form av typ growl så om det är någon som känner sig intresserad så skicka ett PM till mig eller Aresius (Robin).

l_t6forum.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mamma! Det är därför jag gillar det här forumet, man får guldkorn som aldrig annars skulle ha hittat! 😳

Det är en bra grund men det skulle nog lyftas med sång eller melodi. I mitt tycke så är den nog lite för "mesig" för growl. Jag tänker mig en riktigt kraftfull ren sång istället med stuk av nevermore eller kanske dream theaters tyngre sida(man är väl dtfreak 😛). Det skulle passa perfekt!

Mixen låter bra men leadgitarren är alldeles för låg, stråkarna dominerar helt och hållet där.

Och progressiv metal måste ha solon.. så släng in många fler 😆

Jag tycker iaf att den är kanon, ni har gjort ett jättebra jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mamma! Det är därför jag gillar det här forumet, man får guldkorn som aldrig annars skulle ha hittat! 😆

Det är en bra grund men det skulle nog lyftas med sång eller melodi. I mitt tycke så är den nog lite för "mesig" för growl. Jag tänker mig en riktigt kraftfull ren sång istället med stuk av nevermore eller kanske dream theaters tyngre sida(man är väl dtfreak 😛). Det skulle passa perfekt!

Mixen låter bra men leadgitarren är alldeles för låg, stråkarna dominerar helt och hållet där.

Och progressiv metal måste ha solon.. så släng in många fler 😛

Jag tycker iaf att den är kanon, ni har gjort ett jättebra jobb.

Tack så mycket för kritiken.

Vad skulle du kalla denna musikstilen för 😳 ?

Ska genast kolla in det du sa om leadgitarren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Attan vad bra! 🙂

Vad gäller sången är jag kluven, tycker det skulle passa med Ren sång a la Tom Englund/Evergrey eller lite rivigare som Phil Anselmo/Pantera men även åt det mörkare goth-hållet...som sagt väldigt kluven. Men tycker ej det ska var "growl"

Kompositionen är helt enkelt grym, skön att lyssna på.

Har inget att säga om mixningen...det låter bra helt enkelt.

Ser fram emot en version med sång... 🙂

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog bli tung med sång 😎 Gött mos

Jo, jag lyssnade på din låt och sången där lät riktigt bra, så något sådant kanske är att satsa på för oss, men då måste man ju som sagt också ha någon som kan sjunga sådär, och vi känner ingen som kan det 😛

Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Jo, vi letade efter någon mer "röjigare" cymbal att ha där men den där var den bästa vi hittade, och vi är verkligen inte nöjd med den.. 😄 Måste hitta något bättre!

Tack så mycket!

ingen som vill sjunga? 😉

Sketabra!!!

Nu behöver ni bara skriva grymma melodier och en bra text, sen är det bara å söka sångare.... Altzi är helt klart ett bra val, men han förtjänar i så fall riktigt bra melodier tycker jag.

Sen tycker jag personligen att det funkar alldeles utmärkt att mixa growl med

skön-sång.

/ Stefan

Redigerat av MUSIKANTEN
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Gillar låten. Trummorna låter lite midi, är det DFH? det hörs på hihatten att det inte är så nyanserat.

Tycker nog att gitarren kunde ha lite mer bett. Stråksyntpaden är lite melaplacé tycker jag. Hitta ett roligare ljud, mer levande.

Sången funkar nog både med Growl och med metall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Gillar låten. Trummorna låter lite midi, är det DFH? det hörs på hihatten att det inte är så nyanserat.

Tycker nog att gitarren kunde ha lite mer bett. Stråksyntpaden är lite melaplacé tycker jag. Hitta ett roligare ljud, mer levande.

Sången funkar nog både med Growl och med metall. 😄

Kul att du gillar låten 😕

Trummorna har vi kombinerat ihop men till största delen består dom av NS-kit7 tror ja det heter och som du säger så är hihatten helt utan dynamik samt resten av trummorna.. vi ska fixa det snarast.. Angående dom andra instrrumenten jobbar vi stenhårt med att få till bättre ljud så det är kanon med kritik!! Tack så mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Gillar låten. Trummorna låter lite midi, är det DFH? det hörs på hihatten att det inte är så nyanserat.

Tycker nog att gitarren kunde ha lite mer bett. Stråksyntpaden är lite melaplacé tycker jag. Hitta ett roligare ljud, mer levande.

Sången funkar nog både med Growl och med metall.  😕

Tack så mycket!

Vad menar du med att stråksyntpaden är lite "melaplacé"? 😄

Tack för kommentarerna!

Redigerat av Aresius
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med att stråksyntpaden är lite "melaplacé"? 😆

Tack för kommentarerna!

he he Malplacé skall det naturligtvis vara. Ja ööh jag tycker inte den passar in med resten av soundet. Speciellt inte arpeggiodelen där den spelar en figur. Det låter... fel på något vis. 😆 Men det är bara i mina öron. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej! Jo, vi letade efter någon mer "röjigare" cymbal att ha där men den där var den bästa vi hittade, och vi är verkligen inte nöjd med den.. 😆 Måste hitta något bättre!

Tack så mycket!

ingen som vill sjunga? 😆

Sketabra!!!

Nu behöver ni bara skriva grymma melodier och en bra text, sen är det bara å söka sångare.... Altzi är helt klart ett bra val, men han förtjänar i så fall riktigt bra melodier tycker jag.

Sen tycker jag personligen att det funkar alldeles utmärkt att mixa growl med

skön-sång.

/ Stefan

Jo, men vi har aldrig någonsin sysslat med sång, eller sångmelodier, eller sångtext 😆 Så det kan bli jättesvårt för oss att få till något bra när det gäller sång, så det som hade varit det ultimata för oss vore om någon grym sångare kunde fixa text, melodi och liknande själv, men hur stor är chansen att det skulle inträffa? Väldigt liten 😕

Man kan väl alltid drömma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...