ztevie Postat 12 januari 2006 Postat 12 januari 2006 Jaha, nu har jag Ă€ntligen hittat en PODxt som jag letat efter. Hittade en beggad pĂ„ nĂ€tet för 2200:-. Har haft POD2 ett tag och har varit relativt nöjd, men Ă€ndĂ„ inte sĂ„ dĂ€r 100%... Efter att ha testat xt:n en dag mĂ„ste jag sĂ€ga: Wow! Den lĂ„ter riktigt, riktigt bra!! Tycker allt lĂ„ter naturligare och fylligare Ă€n i 2:an... ĂndĂ„ har jag inte tweakat nĂ„got, utan bara kört pĂ„ fabriksinstĂ€llningarna inkl. Modelpacksen... Kanske man fĂ„r dra ner pĂ„ disten lite i vissa patcher, men hittills Ă€r jag hur nöjd som helst. Mitt absolut 1:a intryck var besvikelse, eller jag tyckte det lĂ€t nĂ„gorlunda, fast inte som jag vĂ€ntat mig. DĂ„ upptĂ€ckte jag att jag hade den i A.I.R som ComboFront istĂ€llet för StudioDirect, vilket innebar att uppmicknings-simuleringen inte var med. Men nĂ€r jag vĂ€l Ă€ndrade det sĂ„, fyfan vad bra...! NĂ„ja, det Ă€r första intrycket, lĂ„ter lovande hoppas det hĂ„ller i sig. NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? đ
ztevie Postat 12 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 12 januari 2006 Ja, en fĂ„r vĂ€l tacka... Det hĂ€r kan bli "Ă„rets inköp" för mig, i hĂ„rd konkurrens med min nya 44" TV... đł
wonderboy Postat 13 januari 2006 Postat 13 januari 2006 Grattis och vÀlkommen i klubben "Gitarrister som öppnat ögon & öron och inte lÀngre lever i dÄtid"! Kul att Du Àr nöjd! Du kommer att bli Ànnu mera nöjd nÀr Du har varit igÄng ett tag och pillat ihop egna ljud.
ztevie Postat 14 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 14 januari 2006 NĂ„n stjĂ€rna har tydligen byggt en pryl som ska ge ytterligare naturlig förstĂ€rkarkĂ€nsla till sĂ„na hĂ€r modelleringsprylar. Kolla lĂ€nk HĂR! Det finns ljudexempel med/utan ocksĂ„. LĂ„ter ju lite smĂ„kul, eller...?
wanner Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 En HC skulle jag vilja ha till min GT-8. Men han sÀljer den dyrt, för dyrt tycker jag.
Emil Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 (redigerat) Jag köpte en Vox Tonelab SE istÀllet efter att min POD2 blev snodd och satan va mycket bÀttre den var. Sjukt bra rena ljud framförallt. Ett slarvigt spelat ljudprov frÄn mig: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 15 januari 2006 av Phobos
ztevie Postat 15 januari 2006 TrÄdstartare Postat 15 januari 2006 Jag har sÄlt bÄde min xt och xt pro nu! JasÄ... FÄr man frÄga varför? Gillade du inte ljudet, och vad har du tÀnkt ersÀtta dem med?
ztevie Postat 15 januari 2006 TrÄdstartare Postat 15 januari 2006 En HC skulle jag vilja ha till min GT-8. Men han sÀljer den dyrt, för dyrt tycker jag. Ja $250 + $25 frakt. Den blir ju dyrare Àn xt:n... Sen kanske man Äker pÄ 30% tull och moms ocksÄ... NÀ, det var lite vÀl saftigt.
johlin Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? đ Vad ska du ha den för? Kanske Ă€r intresserad, men det beror vad du ska ha för den. POD1 som delbyte đ ?
rainydays Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Jag köpte en Vox Tonelab SE istĂ€llet efter att min POD2 blev snodd och satan va mycket bĂ€ttre den var. Sjukt bra rena ljud framförallt. Ett slarvigt spelat ljudprov frĂ„n mig: Your browser does not support the HTML5 audio tag Grattis! đ
ztevie Postat 16 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2006 (redigerat) NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? đ Vad ska du ha den för? Kanske Ă€r intresserad, men det beror vad du ska ha för den. POD1 som delbyte đ ? 1000:- Den har stĂ„tt pĂ„ databordet hela tiden, och Ă€r uppgraderad med senaste firmware o.s.v. Sen har jag ju en jĂ€dra massa patcher som jag kan brĂ€nna pĂ„ skiva och skicka med. Bl.a. en massa patcher som gitarrtidningar gjort för att likna olika artister. Allt frĂ„n Vai till Knopfler, Slipknot till Beppe Wolgers. Byte till POD 1? Ja, det lĂ„ter intressant, haha... đ Redigerat 16 januari 2006 av ztevie
johlin Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 NĂ„gon som vill köpa en POD 2, inkl. ett tusental patcher? đ Vad ska du ha den för? Kanske Ă€r intresserad, men det beror vad du ska ha för den. POD1 som delbyte đ ? 1000:- Den har stĂ„tt pĂ„ databordet hela tiden, och Ă€r uppgraderad med senaste firmware o.s.v. Sen har jag ju en jĂ€dra massa patcher som jag kan brĂ€nna pĂ„ skiva och skicka med. Bl.a. en massa patcher som gitarrtidningar gjort för att likna olika artister. Allt frĂ„n Vai till Knopfler, Slipknot till Beppe Wolgers. Byte till POD 1? Ja, det lĂ„ter intressant, haha... đ Okej. DĂ„ fĂ„r det vara. TĂ€nkte mest för att fĂ„ bort poden som bara stĂ„r och skrĂ€par och Ă€r allmĂ€nt dĂ„lig. FĂ„r klara mig pĂ„ toneport som jag hoppas att musikbörsen fĂ„r in snart đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.