Jump to content
Annons

En pop/punk låt!


Nille

Recommended Posts

Satt och gick igenom vad jag gjort under dom senaste åren och så hittade ja en flummig låt ja tänkte dela med mig av. Hade helt glömt bort den, den har par år på nacken. Vet att mixen inte är den bästa och att trumfillet i början låter lite småunderligt men i övrigt är det en rätt skojjig låt.

LÅTNAMN: Puddinggirl

ARTIST/GRUPP: Nille

GENRE: Pop/Punk

KOMPOSITÖR: Nille

PRODUCENT: Nille

EV. MEDVERKANDE: Nille

INSPELNINGSÅR: 2001-2003

FORMAT:mp3

http://kapten.servebeer.com/nille/nille/Ni...ding%20girl.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svart bälte i ödmjukhet? -det här låten var ju hur bra som helst!

Har lyssnat på dina alster på hemsidan...funksoulig storbandsjazz, -superkul att höra! -proffsigt!

fråga? försöker du gå vidare med dina låtar eller ligger dom bara o dammar i hårddisken??

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig lyssning. En charmig bagatell. 😉

Visst ligger det lite stämmor och lurar där i bakgrunden? Borde höjas. Det är något med gitarrljudet som jag inte gillar, annars håller detta ljudmässigt högre kvalitet än det mesta här på demoforumet.

Låter som en kul text också, posta den gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vars spelar du in nånstans?. allt låter ju så proffsigt. Skillat nille skillat... :rolleyes:

Spelar in hemma hos mig vettu=)

Signebert: Jorå lite stämmor ligger det nog allt i bakgrunden, va så längesen ja gjorde den, har inte änns kvar mixen. Man kanske ska spela in den igen och se om man kan få lite mer röj i den, just nu känns det rätt platt tycker ja.

MvH

Nille

Link to comment
Dela på andra sajter

Vars spelar du in nånstans?. allt låter ju så proffsigt. Skillat nille skillat... 😉

Spelar in hemma hos mig vettu=)

Signebert: Jorå lite stämmor ligger det nog allt i bakgrunden, va så längesen ja gjorde den, har inte änns kvar mixen. Man kanske ska spela in den igen och se om man kan få lite mer röj i den, just nu känns det rätt platt tycker ja.

MvH

Nille

som du säger så låter det rätt platt. Och sången tar över lite för mycket

Men jävlar vikken bra låt! Grymmt! 😎 Älskar sån här musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

som du säger så låter det rätt platt. Och sången tar över lite för mycket

Men jävlar vikken bra låt! Grymmt! 😳 Älskar sån här musik.

Nähä.. Jag håller inte med om sången.. För en gång skull så är det rätt nivå på sången! 😄 BASTA!!! Supebra ju...

Cool och bra låt ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att "Psycho killer" är hur bra som helst. Det här är inte min kopp java. Men det är inte dåligt, långt ifrån. Bra jobbat igen!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Suuper-bra!!

Ungefär som Green Day. Helt grymm låt. Gillar speciellt gitarriffet.

Kool 🙁

Eller som Blink 182, eller något annat amerikanskt rock-punk-band kanske? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

För tusan visste inte att du fanns här på studio forum.

Coolt att höra en ny variant av den här låten, för jag har för mig att den gamla inspelningen jag hörde var lite snabbare osv, denna hade dock lite bättre ljudbild. Ska nog inte säga för mycket, det var ju som sagt några år sen.

Tummen upp annars! Hoppas du lägger upp lite nya saker här i fortsättningen.

Edit: Helt otroligt, hittade den gamla versionen på min uråldriga hårddisk tillsammans med andra av dina gamla alster, a-lagersh etc.

Redigerat av Tjongan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...