Jump to content
Annons

Badap - myspop


martinm

Recommended Posts

LÅTNAMN:badap

ARTIST/GRUPP:m

GENRE:myspop

LÅTLÄNGD:4,06

KOMPOSITÖR:m

PRODUCENT:m

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3 192

STORLEK: 5,7

STATUS: Gammalt plock

Satt o lyssnade igenom lite gamla demos från förra året som jag aldrig vågade skicka hit. Då hittade jag denna som jag tyckte lät lite mysig.

Nu har jag slutat skämmas o vill gärna ha era kommentarer. Förmodligen kommer jag inte att ändra nåt just nu men det är alltid bra att ha lite åsikter inför en ev kommande remake. 😕

badap.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Helt ok låt. Speciellt skönt gitarrkomp. Sången är inte dum heller. Ren och snygg. Lite otajt dubbning till o från kanske (men jag ska väl inte snacka där iofs 🙂).

Gillar stilen på låten... Har haft den på repeat nu några gånger... sitter och stampar med... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt sköna ackordsföljder, melodier, gitarrspel.. schysst ljud även. Sången skulle kunna bli kanon men stör mig på dubb ibland och lite småpuff och skavanker, även bas som är otajt på några ställen, men detta är ju petitesser.. Känns som sagt lite åt beatles-hållet och en riktigt schysst känsla på låten.

Snyggt jobbat! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker om låten, men hoppad direkt in i kritiken =)

Visst, dubba passar nog, men det blir otajt på vissa ställen och jag tror det skulle vara bättre om du mixade på nåt annat sätt. Kankse lite som Majken gjorde med sina 60-tals-inspelningar, om än kanske inte lika lo-fi.

Gitarrerna går ihop lite med basen ibland, lite EQ så fixar det sig.

Låten är bra, lite mer attityd i sången behövs för att man inte ska börja tänka på annat.

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Richie76 o Joel B för uppmuntran o kritik.

Demon är bara enkelt inspelad o mixad på en porta än så länge, så visst finns det att göra om man vill.

Jag är själv rätt nöjd med slagverket, som bara är maracas, tamburin o lite bankningar och vispande på en djembe. Nån som har nån åsikt om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att du slutat skämmas. För det här är helt okej.

Jag har drabbats av något slags reverb-feber det senaste. Vet inte vad det beror på, men jag tycker ofta att det låter som reverben är fel. Samma sak här. Det stämmer inte överens med resten av musiken. Det genererar vassa ess och ttt, som hörs extra tydligt på dubblerade sångstämmor.

Mysigt annars. Gillar basen som låter mycket bra och som är mycket bra arrad. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Äggahuet o KingKongo. Reverbet i min porta är kanske inte det bästa. Ska se över detta när jag gör en mixning i dator framöver. Kul att basen gillas även om den är gjord mer på känsla än strikt arr.

a015.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...