Jump to content
Annons

RIAN December / Ommixning av Tomaz productions


Recommended Posts

LÅTNAMN: December

ARTIST/GRUPP: Rian

GENRE: USA Rock

LÅTLÄNGD: 4:16

KOMPOSITÖR: Rian

PRODUCENT: Rian / Tomaz Productions ( Piccazzo )

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.80 MB

STATUS: Färdig produktion

Då så.

Då fick jag tillstånd av Rian att lägga upp hela versionen här.

Vi valde att lägga den i en ny tråd så att det inte skulle bli missförstond om vilken version ni lyssnat på.

Har små pulat lite mera på mixen och den är väl till 99% klar kanske.

Synpunkter och åsikter är som vanligt varmt vällkommna.

Med vänliga hälsningar

Piccazzo och Rian

EDIT.

Ändrade om lite på sångljudet samt versgitarrerna.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

Sanslöst bra!!!

Tycker det låter ännu bättre än teasern som var upplagd tidigare.

Riktigt bra jobbat Piccazzo!

Grym låt Rian!

Ni borde jobba mer ihop. Resultatet är ju kommersiellt gångbart, in my opinion.

Släpp en platta , get rich 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter helt underbart bra. Snygg ljudbild. Men jag har bara en liten sak att säga om själva låten. Jag tycker refrängen är riktigt riktigt grym. Men verserna blir lite för hmm grötiga. Jag tycker det skulle bli bättre dynamik om man gjorde gitarrkompet lite lättare i verserna. T.ex. att man kör första delen av riffet. De tre första takterna och sen sista takten tyst. Så det blir ett litet andrum. Men riffet kan ligga kvar som ett "mellanspel" efter refängen. Det var bara min relektion. Jag är ingen inbiten lyssnare av sån här musik, så jag vet ju inte "hur det ska låta".

Btw så var det riktigt snyggt stick, härliga markeringar 🙂

Good jobb!

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Låten är väl till 99 % klar.

Finns några detaljer att finslipa man det handlar mer om

ominspelning av vissa partier.

I övrigt är jag rätt nöjd med resultatet och hoppas att

Rian är det oxå.

Vi får se vad Rian säger om vidare samarbeten , och

om denna ommixning/omarrangering.

Tack för alla synpunkter och åsikter dock.

Med vänliga hälsningar

Tuomas

Tomaz Productions

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! 😕 Grymt bra jobb Tuomas, låten har blivit ngt. som jag inte hade kunnat skapa själv, trummorna är helt annorlunda. Håller dock med ovanstående om att det kunde vara mer andrum under verserna. Sticket är helt brutalt! Vi får snacka mer om detta!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns bara ett ord: FETT!

Men enligt gnäll-juryn-lundin har sången "fel" reverbklang mot den torra musiken, sången borde ligga mer in-your-face här, + aningen subtilt läppljud. ( alltså inte som en glufsande fettbobba som fått nys på en stooor kebabtallrik med drypande fet pomfritt 🙂 )..

Det här kan ju bli något på allvar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har låten lyft! Skitbra grabbar!

Endast en sak stör mig; och det är det upphackade partiet vid 2:40. Det låter klipp-o-klistra i mina öron, på ett sätt som inte matchar låten. Var det där du menade om att det skulle spelas om Piccazzo?

Trummorna är oxå bättre än originalet nu.

Jag tycker det är HELT RÄTT att gitarrerna ligger som en "jämntjock matta" (i brist på ett mer passande positivt uttryck) över hela låten. Det behövs ingen schlagerdynamikändring här.

Ja, jag diggar det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker sången är för stark och smälter in för dåligt i mixen, som någon sa tidigare. Älskar låten, typisk låt som jag skulle kunna bli kär i efter att ha blivit hjärntvättad med den några gånger(nämligen inte riktigt min genre).

Om jag ska klaga på nåt så tycker jag inte riktigt om när man som i denna refäng blandar durmelodi med insatser på penta, det känns först soft och på insatsen "men vi är så macho så vi kan inte ha en hel refräng i dur", om ni förstår vad jag menar. Det skär sig i mina öron, både "attitydmässigt" och musikaliskt. Men jag kanske är ensam om att tycka så. Jag menar inte att ni hade något speciellt syfte med insatserna förutom att det skulle vara snyggt, men som varm anhängare av mesiga durmelodier med mesigt durkomp...

Jaja, bra jobbat. Skivmaterial!

Jole

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar tråden så fler för möjlighet

att lyssna på denna eminenta låt. 🙂

Vidare kommer vi troligtvis att spela in sången samt Versgitarrerna på nytt.

Vi har några ideer på gitarr riff som kan göra låten mer varierad.

Med vänliga hälsningar

Tuomas & Rian

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hyffsad låt faktiskt! Tungt o tajt. Lite tråkig sång kanske.....samt att den inte passar in i ljudbilden riktigt. Sången ligger dessutom lite snett i vissa partier, jag tjatar alltid om det jag vet men det är så lätt att fixa till!

Gött jobb annars!

//Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...