Jump to content
Annons

Låtar du minns från 2005


Recommended Posts

För att en låt ska vara riktigt bra i mitt tycke så ska det vara något som man lyssnar på relativt ofta under en längre period och som håller och kanske till och med blir bättre för varje lyssning.

Kunde vara kul att höra vilka låtar här i demoinspelningar som satt sina spår hos folk under året. Du får inte ta med egna låtar och får inte heller bläddra bakåt för att leta upp en låt, den ska ha gjort ett sådant intryck att du minns den ändå. (Möjligtvis kan du dubbelkolla låtnamnet eller länka till låttråden)

De två som jag inte glömmer i första taget är:

Ulrik Bodén - Minns du?

Karl - Pointing Backwards

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

🙂 Flera låtar av KARL....men jag minns inte namnen. Den som fastnat mest är nog en äldre...kanske för att den var bland de första jag hörde med Karl...Cloud? Den med kvinnosång på refrängen....

🙂 Åsså Comatose av EMSER som fick den här av mig:

emser5.gif

🙂 Videon med ....vad fasen hetter dom....Tjejen som sitter på golvet i ett sjukhusrum(??) och sjunger så hemskt vackert. Grym produktion! Kanonvideo.

det är vad som kommer till mig just nu.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. har ju hört en hel del roliga saker här (och i ärlighetens namn en hel del mindre roliga också 🙂). Stenkastning på månen, djonas finlir och Rio Grandes 70-talsglamreplika hör ju bl.a. till höjdarna, men i mina öron måste ändå Benknäckarnas Insider vara i topp. Närmast 100% rock i slammerskolan.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Videon med ....vad fasen hetter dom....Tjejen som sitter på golvet i ett sjukhusrum(??) och sjunger så hemskt vackert. Grym produktion! Kanonvideo.

🙂 Oj vad glad jag blir! Tyvärr har vi inget namn än...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sabaton (Brojd); Primo Victoria (och efterföljarna). Fick mig att köpa en skiva. Vansinigt munter metal!

Claypool: Velvet Embracer. Det KAN vara så illa att det här är en av historiens bästa låtar, alla kategorier. Ni som inte pejlat upp den; gör det!

djonas är redan omnämnd, och jag gör det oxå! Får jag välja en, så blir det 10-ackordslåten. Mer helegen än tiogitarrsololåten, som är lika galen, men inte RIKTIGT lika bra.

Nad-s låt om grannflickan

Signerts julvisa.

TordA-s alternativa cover på sig själv

***

Kul trådidé förresten!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Flera låtar av KARL....men jag minns inte namnen. Den som fastnat mest är nog en äldre...kanske för att den var bland de första jag hörde med Karl...Cloud? Den med kvinnosång på refrängen....

😆 Åsså Comatose av EMSER som fick den här av mig:

emser5.gif

😄 Videon med ....vad fasen hetter dom....Tjejen som sitter på golvet i ett sjukhusrum(??) och sjunger så hemskt vackert. Grym produktion! Kanonvideo.

det är vad som kommer till mig just nu.....

Fick ju kolla upp så det blev rätt:

KARL s låt hette Cloue

och finns här:

Cloue

Comatose av Emser finns Här!

Videon var Ketri och Magdalena Krantz och finns i denna tråd:

Tråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

catch22 (oregistrerad)

Måste instämma på Grace - The Weight...

Sen är det många många bra låtar som jag inte minns vad dom heter, men som var grymma! Bla den som låg ute bara för nån månad sen med helt galna samplingar, lysande, nån som minns? Har för mig att samme kille/grupp även gjorde en skön duett tidigare under året. Mitt minne är inte det bästa som ni kanske märker... Får väl kanske ägna mig åt "sök" knappen ett tag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste instämma på Grace - The Weight...

Sen är det många många bra låtar som jag inte minns vad dom heter, men som var grymma! Bla den som låg ute bara för nån månad sen med helt galna samplingar, lysande, nån som minns? Har för mig att samme kille/grupp även gjorde en skön duett tidigare under året. Mitt minne är inte det bästa som ni kanske märker... Får väl kanske ägna mig åt "sök" knappen ett tag 😎

Är det Richie76's låtar du menar? Här är duetten och här är låten med sektsamplingarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

catch22 (oregistrerad)
Måste instämma på Grace - The Weight...

Sen är det många många bra låtar som jag inte minns vad dom heter, men som var grymma! Bla den som låg ute bara för nån månad sen med helt galna samplingar, lysande, nån som minns? Har för mig att samme kille/grupp även gjorde en skön duett tidigare under året. Mitt minne är inte det bästa som ni kanske märker... Får väl kanske ägna mig åt "sök" knappen ett tag 😳

Är det Richie76's låtar du menar? Här är duetten och här är låten med sektsamplingarna.

Ah! Men visst var det så, tack Bone!

Ska se till att spara dom nu så jag inte tappar namnet på Richie76 en gång till....

Fast nu såg jag att duetten var borttagen, typiskt Men det kommer kanske fler låtar av den här mannen framöver! 😄

Redigerat av catch22
Link to comment
Dela på andra sajter

Superkul att några minns en del av mina alster 😳 ...själv kommer jag knappt ihåg dom 😎 då 2005 var ett väldigt produktivt år och låtar poppa upp hela tiden....nu är vi inne på ett nytt år och det har börjat dåligt med en hårddiskcrash där en hel del cpr-filer låg så en del jag tänkte jobba vidare med får jag väl spela in på nytt 😏 men....när det kommer till mig så minns jag

(e-quality...vinternatt(kanske inte så konstigt eftersom den kom mot slutet)

emsers in the center of the core som snurrade varm stora delar av hösten

Nad & Bon's back to the farm eller något ditåt som är något i särklass

djonas 10 gitarrsoloslåt och den sista orientaliska... kalas

pwayne's kasta sten på månen som har rotat sig efter så där 300 lyssningar 😄....och säkert många fler typ ...hackeman's sometimes, hammagrellas hale bop-mail 🙂 ja, det finns en hel del och det mesta tycker jag är mer intressant än det som händer i skivvärlden samtidigt 😄😄 så mera av dom varorna under -06...//: karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Claypool: Velvet Embracer. Det KAN vara så illa att det här är en av historiens bästa låtar, alla kategorier. Ni som inte pejlat upp den; gör det!

Tackar!!

Sånt där som ger en prestationsångest ju. 😠 ...skiva på väg hoppas att du inte blir besviken. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

en låt som jag lyssnat flera gånger på hittar ni här:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=16041&hl=zombies

en bra blandning av motorhead/punk/rocknroll/käng.

värt att kolla upp du du gillar ovan nämda musik. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rythm Royale:s alster - grymt bra !

Karl, nästan allesammans 😆

Dream - Keep on dreaming

Myrli - Endast du

Relay Racers - Lovetrain

Pwayne - Vad är det som har hänt

JamBee - It could be me

Parentes - Letting Go

Fan, vi får göra en samlingskiva och släppa ut.

metal.gif

[edit]

Johan Lindeberg - Som dom andra

E-Mortal - Feel

Majkens brus

Pellesnusk - Naughty little girl

Nad Sylvan - Dog on a leash

Myrli unt der Hacke - Alcohol

[/edit]

Redigerat av Nelerion
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...