Guest baloo Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 (edited) tjenare igen, ett tag sen man skrev här. jag har just börja pyssla med att spela in sång till mina låtar och till min fasa mäker jag att det blir en väldigt instängd känsla, ungefär som om ja skulle stå och väsa eller viska lite små högt 5 cm ifrån micken. Det blir fortfarande samma kännsla fastän jag tar ifrån tårna och kör "hockeykör" Jag antar att det är det trånga utrymmet som jag spelar in i som skapar detta osköna sound. Finns det nå bra reverb pluggar där man simulera ett rum? dem jag har nu är dem som följde med acid 5 och känns sådär halvbra för sång, det blir lätt 80-tals ballad över det hela... Utrustningen jag använder mig av är en JJlabs mick (buuudget) och en alto mini tube rör preamp och Acid 5 som sagt. go fortsättning! Edited December 29, 2005 by baloo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Så dåligt borde det inte låta, är du säker på att du sjunger in i rätt sida av micken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest baloo Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 (edited) jo .. av vad jag vet så är det en njure mick det här: http://www.jam.se/JJlabs010C.htm då skall man väl rikta toppen mot ljudkällan, eller? (som ni märker är jag nybörjare) i brist på mickstativ har jag endast hunnit testa genom att hålla i shockmountet och försöka va stel som en staty. 😎 några tips på hur jag bör rikta micken? Edited December 29, 2005 by baloo Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrHans Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Beror på vad du menar med toppen? du skall sjunga i ni gallret mot ena sidan, den sidan med den lilla njuren på. Mot framsidan alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 standardtipsen är: * dämpa väl * dämpa väl * dämpa väl * ha mindre reverb än du tror Om du inte vet vilket håll du skall sjunga in i så sjung från olika håll och lyssna. Där det låter starkast är det rätta hållet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest baloo Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Beror på vad du menar med toppen? du skall sjunga i ni gallret mot ena sidan, den sidan med den lilla njuren på. Mot framsidan alltså. haha ok... jag har nog gjort helt fel... 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest captain nemo Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Sjung mot denna sida: //nemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 spela in några sekunder och visa upp det här.. lite enklare att ge tips om vad det kan vara för något då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Beror på vad du menar med toppen? du skall sjunga i ni gallret mot ena sidan, den sidan med den lilla njuren på. Mot framsidan alltså. haha ok... jag har nog gjort helt fel... 😆 Då antar vi att ditt mickljud blir bättre hädanefter 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts