Jump to content
Annons

zeb - The world still goes around


Betyg  

35 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      15
    • 5
      18


Recommended Posts

Annons

Stiligt, snyggt. mycket passande røst. Gillar slide gitarren. Kanske en skøn kagge med lite reverb efter det att virvlen kommer in. Skulle ev kunna ge en touch o variation..

Nej, Jag tar några lyssningar till på denna. :-))

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Grinfärdigt bra!

Men jag undrar hur låtens karaktär hade förändrats med lugnare reverberade trummor, eventuellt utfyllda med lite percussions? Jag har absolut inget emot ångloks-takt på virvel, och det är skickligt utfört, men samarbetar trummorna med resten av låten, eller motarbetar de låten? Skulle vara kul att se några inlägg i just den frågan. Sen har vaCum en poäng med kompressorn på gitarren. Men precis som "Hereafter" är det ett mycket gott hantverk. (Fast jag tror ni kommer att få svårt att återigen nå upp till hereafters höjder, det är en i mitt tycke så bra låt, så bra framförd att.... 😆 ....jag saknar ord, sorry lite OT men ändå!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Jättebra låt! Mycket smakfullt producerat. Jag kan bara önska dig lycka till med uppföljarna 😆

Kör hårt!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kommentarer. Låten är som sagt under ommixning och det är en gammal version som ligger här. Har kört gitarren genom UA-preampen nu och har ytterst lite kompressor på. Det är ju dock inte på den versionen som ligger här. Det får ni höra senare.

Ska tänka på reverbet också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst på alla sätt, gillar det laidback:a drivet i låten...för att inte tala om sången

den får en att ta en funderare om att någonsin öppna käften igen 😆

och schysst figur på gitarren också 😆

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldgt fint. Det känns "äkta" på något sätt (vilket självklart beror på att allt är, som du tidigare i tråden skrivit, inspelat med aukustiska intrument).

Låten skulle kunna passa i filmen "O Brother, Where Art Thou?" tycker jag, får lite känslan från den filmen i mig när jag hör denna låt.

*tummen upp* detta är bra musik! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra, verkligen jättebra.

Underbar röst. Alexander Holmgren hoppas jag att jag för höra mer av i framtiden. Han är också ganska bra, mer än tillräckligt bra, på att sjunga på engelska.

Använder du de-esser till sången? Antingen skulle jag skruvat upp dess effekt lite till tror jag, eller eq-a bort det vassaste i diskanten, för att få det sista proffsiga sångljudet. Holmgrens mjuka stämma är värd den omsorgen.

Min enda invändning är marsch-trumvivrlarna. De är för framträdande. I grund och botten tror jag helt enkelt att det är fel trumspel. För många slag per minut och som om de vill att låten skall vara någon helt annan. Med en sådan framträdande trumimage bör trummorna ha helt andra spelfigurer. Som det är nu låter de för mycket i förhållande till vad de presterar. Jag skulle provat med vispar och i vilket fall ha ett mindre hetsigt trumspel, mer smeksamt som i en gammal västkust-jazzballad.

...men ni är jättebra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns låten kvar att lyssnas på någonstans? Länken verkar inte funka här..

Länken fungerar. Tittar du noga längst upp ser du att där är en ny och en gammal länk och så står det "använd denna länk" Den andra är borttagen efter ommixningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
En grej slog mej när jag lyssnade på lite Sister Hazel. Låten 'In the Moment' är läskigt lik eran låt inledningsvis. Lyssna på det här klippet jag laddat upp (~30 sek):

http://music.groovyboris.com/zebwtf.mp3

Aldrig hört den låten eller det bandet förut, men visst rytmen är ungefär det samma på ackeguran. Sångaren har riktigt go röst. Är resten av deras låtar i samma stuk? Är det något du rekommenderar att man ska kolla in? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig hört den låten eller det bandet förut, men visst rytmen är ungefär det samma på ackeguran. Sångaren har riktigt go röst. Är resten av deras låtar i samma stuk? Är det något du rekommenderar att man ska kolla in? 😉

Jag trodde inte att ni hade hört den heller! 🙂

Om du gillar klippet så kan jag rekommendera hela deras album 'Lift'. Finns att importera här. Vad jag vet finns det inga skivaffärer i Sverige som upptäckt dem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...