Jump to content
Annons

Är dom helt jävla!? )"#!"#/


Martin

Recommended Posts

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

HAHAHAHAHAHA! Jag tjuter av skratt!!! 😏😆😆

Det roligaste är att man måste vara signad till ett musikförlag för att det ska gälla. Det finns MASSOR med låtskrivare som "bara" har skivkontrakt men inte är signade på ett musikförlag. Intressant hur de ska filtrera bort dessa...

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

det är ju aldrig nå problem att plocka ut ackord eller text till en låt. Det tar väl 20 minuter istället för 1 som det tar att hitta den felskriven på nätet.

Det som är lite jobbigare är ju dock att lära sig solon och feta shreds utan att använda sig av tabs..

Jag använder mig aldrig av internet att lära mig låtar eftersom det aldrig stämmer det som folk skrivit ändå, men texter hare hänt att man kollat in faktiskt ... Vilket oxå i 4 av 5 fall inte stämmer. Skulle dom solla bort att skit från internet tror jag helt klart att det skulle vara under 100 sidor kvar ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Med samma logik skulle framtiden kunna bli nåt sånt här också:

"Hej! Jag ska byta generator i min Volvo, vet någon hur man gör?"

"Du! På det här forumet pratar vi inte olagligheter, du får lära dig repa din bil på nåt annat verkstadsforum... Jävla pirat!!!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Med samma logik skulle framtiden kunna bli nåt sånt här också:

"Hej! Jag ska byta generator i min Volvo, vet någon hur man gör?"

"Du! På det här forumet pratar vi inte olagligheter, du får lära dig repa din bil på nåt annat verkstadsforum... Jävla pirat!!!"

Haha, klockrent!

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju aldrig nå problem att plocka ut ackord eller text till en låt. Det tar väl 20 minuter istället för 1 som det tar att hitta den felskriven på nätet.

Det som är lite jobbigare är ju dock att lära sig solon och feta shreds utan att använda sig av tabs..

Jag använder mig aldrig av internet att lära mig låtar eftersom det aldrig stämmer det som folk skrivit ändå, men texter hare hänt att man kollat in faktiskt ... Vilket oxå i 4 av 5 fall inte stämmer. Skulle dom solla bort att skit från internet tror jag helt klart att det skulle vara under 100 sidor kvar ..

Ja, du verkar ju fatta vad diskussionen går ut på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju olagligt att lägga ut annat upphovsrättsskyddat material, t.ex. böcker, på nätet, så varför skulle inte sångtexter sättas stopp för också? Tycker det vore synd om det blir så, men är inte särskilt förvånad.

För övrigt minns jag det tidiga 90-talet - före www - då jag skrev av ackordföljder i smyg i musikaffärer... Det är andra tider nu. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju olagligt att lägga ut annat upphovsrättsskyddat material, t.ex. böcker, på nätet, så varför skulle inte sångtexter sättas stopp för också? Tycker det vore synd om det blir så, men är inte särskilt förvånad.

För övrigt minns jag det tidiga 90-talet - före www - då jag skrev av ackordföljder i smyg i musikaffärer... Det är andra tider nu. :rolleyes:

En tidig pirat med andra ord.

Vet du inte att det är fel att memorera ackordsföljder och dylikt från böcker. Även att med hjälp av gehör kunna ta ut en harmoniföljd är stöld och fel. Själv har jag aldrig gjort något fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...