Jump to content
Annons

Köpa Midi keyboard/controller...


ostfisk

Recommended Posts

Hej jag är ny här! Så, då var det klart. Nu till min fråga...🙂

Jag funderar på CME UF7.

Jag läste recensionen i Keyboard Magazine och där fick den högt betyg. Verkade vara mycket hög kvalitet till ett lågt pris. Skulle precis köpa den när jag läste det här på deras forum:

http://www.cme-pro.com/forum/viewthread.php?tid=556&fpage=1

Någon UF användare här som har råkat ut för samma sak? Är det ett vanligt problem?

Jag är gitarrist så jag bryr mig inte så mycket om hur känslan i klaviaturen är. Men att färgen lossnar, det är inte så roligt förstås.

Finns det något annat alternativ?

Det här kommer att bli min första midi keyboard och jag kommer främst att använda den till Reason. Den ska ha 61 eller 76 tangenter (49 i nödfall, helst inte) och reglar, rattar etc.

Pris: runt 3000 är max.

Har kollat runt lite men vet inte vilka som är bra.

Min egentliga fråga är: Ska jag satsa på U7:an eller finns det någon annan som är bättre?

Redigerat av ostfisk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag funderade också på ett CME UF5 keyboard men efter att ha spenderat lite tid på deras forum kom jag fram till att det var alldeles för mycket problem med drivrutiner etc...

Jag har nu beställt ett Edirol PCR-M50 istället. Det har "Remote" stöd i Reason (autodetected).

Det finns ju PCR-M80 också om du vill ha fler oktaver.

http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=...exp=&info=11482

Jag har ännu inte fått hem mitt PCR-M50 (Musikbörsen e slöa!!!) Men jag kanske återkommer här och skriver några rader om det sen...

/Knop

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Har en CME UF6:a.

Inte ett problem än så länge. Är konon-nöjd med den. Köp 😱

MVH

Mårten

EDIT: Kör just nu men MIDI porten, ej USB:n. Men har testat den och det fungerar oxå.

Redigerat av nano
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...