Jump to content
Annons

Feedback


Falk

Recommended Posts

När jag spelar inför en publik så ställer jag mig inte upp och säger att "nu måste ni säga vad ni tycker om mixen"

...så jag håller med Valdez.

Jag håller med alla!  😉  😉  😕  😳

😉😆😆

Näää men håll med om att det är kul när du får respons.... 😄 ..även på en spelning..hahaha lite ego här!...

Ja det håller jag med om! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

När jag spelar inför en publik så ställer jag mig inte upp och säger att "nu måste ni säga vad ni tycker om mixen"

...så jag håller med Valdez.

Jag håller med alla!  😉  😉  😕  😉

😆😆😄

Näää men håll med om att det är kul när du får respons.... 😄 ..även på en spelning..hahaha lite ego här!...

Ja det håller jag med om! 😄

Alternativet är att säga att man inte vill ha ngn som helst respons...eller dela ut ett formulär...eller bli musikskribent..nja jag tror det är bra för alla att göra som jag föreslår 😉 ..oops nu sticker jag ut hakan 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag spelar inför en publik så ställer jag mig inte upp och säger att "nu måste ni säga vad ni tycker om mixen"

...så jag håller med Valdez.

Jag håller med alla!  😉  😆  😳  😉

😆😄😄

Näää men håll med om att det är kul när du får respons.... 😄 ..även på en spelning..hahaha lite ego här!...

Ja det håller jag med om! 😉

Alternativet är att säga att man inte vill ha ngn som helst respons...eller dela ut ett formulär...eller bli musikskribent..nja jag tror det är bra för alla att göra som jag föreslår 😄 ..oops nu sticker jag ut hakan 😉

😄

Jao. Det är nog ingen dum idé. Faktiskt.

...men jag tror att det kommer naturligt om denne person som svarar VET vad han/hon pratar om..

Eller?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😆

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😄 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 😕

Ja det kanske är bra att ha lite struktur.. Har ni läst forumets regelverk på sistone förresten?

Näpp..visste inte ens att det fanns ett regelverk 😳 ..de enda regler jag känner till är de om demopostningar..o så finns det några figurer som gallrar bland Gallup när vi startar en tråd.. 😉

GRRRR! LÄS REGLERNA!!!! 😉

😆😄

Enligt reglerna!....

Här kan vi diskutera sådant som inte har med musikskapande att göra, lite som ett avskilt chattrum som är just utanför ämnet.... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll med mig nu.  😳

Jodå jag håller med dig... 😉😉😉

Håller med alla... 😕

Nja..o ooops..låter fint..men..nja ligger det konflikträdsla i det!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll med mig nu.  😉

Jodå jag håller med dig... 😉😉😆

Håller med alla... 😳

Nja..o ooops..låter fint..men..nja ligger det konflikträdsla i det!?

Hahaha....vad jag menar är att det finns många sätt att angripa problemet..om det nu är något problem förståss.. 😕

Konfliktkänsla..nääädå..tycker ju inte det.. det är lugnt Falken!..😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll med mig nu.  😉

Jodå jag håller med dig... 😉😆😆

Håller med alla... 😉

Nja..o ooops..låter fint..men..nja ligger det konflikträdsla i det!?

Hahaha....vad jag menar är att det finns många sätt att angripa problemet..om det nu är något problem förståss.. 😳

Konfliktkänsla..nääädå..tycker ju inte det.. det är lugnt Falken!..😄

Oops..det är lugnt Valdez 😄 ..så du håller med mig då..eller.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Ja det är just det!...håller med!

Vem har inte tröttnat på formulär..tänker på enkäter hit och dit, till slut blir det så statiskt...ett personligt utformat svar är trevligt tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Nja..regler är inte alltid hämmande...hur skall man annars uppfostra barn!?..skall de få göra hur som helst.. 😕 ..nja regler är oftast bra..då de ger struktur..vilker är ett behov hos alla..jämte kreativiteten..o där ligger det en konflikt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll med mig nu.  😉

Jodå jag håller med dig... 😉😉😆

Håller med alla... 😳

Nja..o ooops..låter fint..men..nja ligger det konflikträdsla i det!?

Nae det håller jag inte med om. 😆

Oops..men då håller du med mig..trots allt..eller 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Ja det är just det!...håller med!

Vem har inte tröttnat på formulär..tänker på enkäter hit och dit, till slut blir det så statiskt...ett personligt utformat svar är trevligt tycker jag!

Nja..enligt Forumreglerna får svaret inte vara hur "personligt" som helst 😕 ..här följer vi regler..o det är väl bra 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Nja..regler är inte alltid hämmande...hur skall man annars uppfostra barn!?..skall de få göra hur som helst.. 😕 ..nja regler är oftast bra..då de ger struktur..vilker är ett behov hos alla..jämte kreativiteten..o där ligger det en konflikt..

Jösses nu börjar du gräva djupt här... 😳

Klart det är bra med regler...men att analysera in i minsta detalj sätta betyg på folks verk kan bli missvisande... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll med mig nu.  😳

Jodå jag håller med dig... 😛😄😄

Håller med alla... 😳

Nja..o ooops..låter fint..men..nja ligger det konflikträdsla i det!?

Nae det håller jag inte med om. 😄

Oops..men då håller du med mig..trots allt..eller 🙂

Jao.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Nja..regler är inte alltid hämmande...hur skall man annars uppfostra barn!?..skall de få göra hur som helst.. 🙂 ..nja regler är oftast bra..då de ger struktur..vilker är ett behov hos alla..jämte kreativiteten..o där ligger det en konflikt..

Men det är sillnad där!

Och dessutom skulle nog många sluta svara på demoinspelningar om de var tvugna att följa något. Jag vet att jag skulle det iaf... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla idéer och infallsvinklar när det gäller att till exempel svara på demopostningar är naturligtvis bra och intressanta.

Men personligen så är jag tveksam till regler, rutor och "formulär". De är alltid hämmande för kreativiteten tycker jag. Och kreativitet är väl vad mycket handlar om för alla musikskapare. Även när man skall tycka om andras alster.

Nja..regler är inte alltid hämmande...hur skall man annars uppfostra barn!?..skall de få göra hur som helst.. 🙂 ..nja regler är oftast bra..då de ger struktur..vilker är ett behov hos alla..jämte kreativiteten..o där ligger det en konflikt..

Men det är sillnad där!

Och dessutom skulle nog många sluta svara på demoinspelningar om de var tvugna att följa något. Jag vet att jag skulle det iaf... 😠

Ok..men de allra flesta följer ju reglerna för demopostningar..o det är väl ok!?..eller!?..så jag förstår inte vaför det skulle vara så himla hemskt att följa en mall när vi ger feedback + där det ges utrymme för utförliga kommentarer!..på vilket sätt skulle det hämma kreativitet eller vad det nu är..eller är det den vanliga skeptiska inställning till ngt nytt!?..Ok en stilla undran som jag har..kanske skall jag göra en Gallup på just den här frågan!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstruktiv feedback? Nä, konstruera feedback! 🙂

transistor_2_device_amp.gif

Oops tack för ditt konstruktiva inlägg..öhh..då delar du min uppfattning...eller 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår tanken med förslaget...

...men är det inte bättre med spökslag?

Håll med nu. Snäääälla!? 🙂

Men seriöst. Kan man verkligen ha fasta mallar för detta?

Alltså låt säga ett man ska säga vad man tycker om mixningen, luftfuktigheten, m.m.m.

Alltså det finns ju hur mycket som helst som man kan påpeka som jag tror kan vara svårt att göra en mall på.. alltså.

Helt seriöst så är iallafall jag helt emot förslaget.

Jag menar, alltså om du hör och vet vad som är fel med en mix tillexempel och du vet vad som kan förbättras så tror jag helt ärligt att svaret kommer naturligt..

Alltså helt seriöst. Är det meningen att man ska leva efter en malljävel?

Nån måtta får det väll ändå vara?

Kan man inte lita på en gubbjävel om han säger att det är för mycket diskant?

Kan man inte lita på nån om man råkar ramla utanför ramen?

....äre nån som fattar vad jag skriver?

😉

Jag tror, som jag sagt tidigare (men ingen läser det jag skriver...eller?) att om personen ifråga lägger upp en låtjävel och han/hon ber om att få tips om mixning. MÅSTE man ha en mall för det?

Nä jag tycker inte det.

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår tanken med förslaget...

...men är det inte bättre med spökslag?

Håll med nu. Snäääälla!? 😄

Men seriöst. Kan man verkligen ha fasta mallar för detta?

Alltså låt säga ett man ska säga vad man tycker om mixningen, luftfuktigheten, m.m.m.

Alltså det finns ju hur mycket som helst som man kan påpeka som jag tror kan vara svårt att göra en mall på.. alltså.

Helt seriöst så är iallafall jag helt emot förslaget.

Jag menar, alltså om du hör och vet vad som är fel med en mix tillexempel och du vet vad som kan förbättras så tror jag helt ärligt att svaret kommer naturligt..

Alltså helt seriöst. Är det meningen att man ska leva efter en malljävel?

Nån måtta får det väll ändå vara?

Kan man inte lita på en gubbjävel om han säger att det är för mycket diskant?

Kan man inte lita på nån om man råkar ramla utanför ramen?

....äre nån som fattar vad jag skriver?

😉

Jag tror, som jag sagt tidigare (men ingen läser det jag skriver...eller?) att om personen ifråga lägger upp en låtjävel och han/hon ber om att få tips om mixning. MÅSTE man ha en mall för det?

Nä jag tycker inte det.

Ok Grahn 🙂 ..jag läser dina inlägg 🙂 ..nja jag tror det kan berika feedbacken om vi följer en enkel mall (det gör skivbolagen)..o att vi avslutar med fritt utrymmer för kommentarer..jag tror att feedbacken blir tydligare då!..prova en gång..jag skall börja med det iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår tanken med förslaget...

...men är det inte bättre med spökslag?

Håll med nu. Snäääälla!?  😄

Men seriöst. Kan man verkligen ha fasta mallar för detta?

Alltså låt säga ett man ska säga vad man tycker om mixningen, luftfuktigheten, m.m.m.

Alltså det finns ju hur mycket som helst som man kan påpeka som jag tror kan vara svårt att göra en mall på.. alltså.

Helt seriöst så är iallafall jag helt emot förslaget.

Jag menar, alltså om du hör och vet vad som är fel med en mix tillexempel och du vet vad som kan förbättras så tror jag helt ärligt att svaret kommer naturligt..

Alltså helt seriöst. Är det meningen att man ska leva efter en malljävel?

Nån måtta får det väll ändå vara?

Kan man inte lita på en gubbjävel om han säger att det är för mycket diskant?

Kan man inte lita på nån om man råkar ramla utanför ramen?

....äre nån som fattar vad jag skriver?

😉

Jag tror, som jag sagt tidigare (men ingen läser det jag skriver...eller?) att om personen ifråga lägger upp en låtjävel och han/hon ber om att få tips om mixning. MÅSTE man ha en mall för det?

Nä jag tycker inte det.

Ok Grahn 🙂 ..jag läser dina inlägg 🙂 ..nja jag tror det kan berika feedbacken om vi följer en enkel mall (det gör skivbolagen)..o att vi avslutar med fritt utrymmer för kommentarer..jag tror att feedbacken blir tydligare då!..prova en gång..jag skall börja med det iaf!

Så du menar att dom "mallar" skivbolagen har är "rätt"?

Nä. Du kan se mig som en motståndare för detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår tanken med förslaget...

...men är det inte bättre med spökslag?

Håll med nu. Snäääälla!?  🙁

Men seriöst. Kan man verkligen ha fasta mallar för detta?

Alltså låt säga ett man ska säga vad man tycker om mixningen, luftfuktigheten, m.m.m.

Alltså det finns ju hur mycket som helst som man kan påpeka som jag tror kan vara svårt att göra en mall på.. alltså.

Helt seriöst så är iallafall jag helt emot förslaget.

Jag menar, alltså om du hör och vet vad som är fel med en mix tillexempel och du vet vad som kan förbättras så tror jag helt ärligt att svaret kommer naturligt..

Alltså helt seriöst. Är det meningen att man ska leva efter en malljävel?

Nån måtta får det väll ändå vara?

Kan man inte lita på en gubbjävel om han säger att det är för mycket diskant?

Kan man inte lita på nån om man råkar ramla utanför ramen?

....äre nån som fattar vad jag skriver?

🙂

Jag tror, som jag sagt tidigare (men ingen läser det jag skriver...eller?) att om personen ifråga lägger upp en låtjävel och han/hon ber om att få tips om mixning. MÅSTE man ha en mall för det?

Nä jag tycker inte det.

Ok Grahn 🙂 ..jag läser dina inlägg 😄 ..nja jag tror det kan berika feedbacken om vi följer en enkel mall (det gör skivbolagen)..o att vi avslutar med fritt utrymmer för kommentarer..jag tror att feedbacken blir tydligare då!..prova en gång..jag skall börja med det iaf!

Så du menar att dom "mallar" skivbolagen har är "rätt"?

Nä. Du kan se mig som en motståndare för detta...

Nja sorry mannen men hela livet handlar om det..vi följer en mall hela livet:

1. vid föd..2.Vi lär oss att gå..3.Vi lär oss att slåss/frysa ut...4.Vi blir kära...5.Vi gifter oss 6.Vi skiljer oss..7.Vi dör ---ungefär så är det för de allra flesta eller 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte lita på en gubbjävel om han säger att det är för mycket diskant?

inte om jag säger det 😉

det här var jag inne på för ett par år sen...

(utan att ha läst hela tråden)

men forumet tyckte det är bra som det är !

ett skivbolag kan nog ha användning av en mall för "sin" stil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte lita på en gubbjävel om han säger att det är för mycket diskant?

inte om jag säger det 😆

det här var jag inne på för ett par år sen...

(utan att ha läst hela tråden)

men forumet tyckte det är bra som det är !

ett skivbolag kan nog ha användning av en mall för "sin" stil.

Ok Tord 😉 ..du håller med mig!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...