Jump to content
Annons

Feedback


Falk

Recommended Posts

Ok 😄 ..vill här dela med mig av följande regel för att ge konstruktiv feedback t.ex. när vi svarar på varandras demoinspelningar 😄

1. Beteende - Vad är det i musiken som du vill ge feedback på!?

2. Känsla - Vad väcker det för känslor hos dig? Blir du glad, arg, ledsen....

3. Konsekvens - Vad kan denna demo leda till?

4. Önskning(-ar) - Vad vill du skall ändras? Hur i så fall? o Varför!?

Kan detta vara ngt att försöka leva upp till vid svar på demo-låtarna!? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Oops glömde en viktig sak! Detta kan sjäkvlart användas i livet i övrigt vid vår kontakt med andra människor i "live-situationer" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man skriva "den här gillar jag"?

Ok Grahn 😎 ..ja visst får du göra det..men för att det skall vara konstruktivt är det bra om du berättar varför du gillar den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man skriva "den här gillar jag"?

Tycker jag känner igen mig!.... 😎.....

Alltså skriver man att man gillar en låt så har den ju berört..om man sen kan sätta ord på känslan så är det ju bra..men inte alldeles nödvändigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man skriva "den här gillar jag"?

Tycker jag känner igen mig!.... 😱.....

Alltså skriver man att man gillar en låt så har den ju berört..om man sen kan sätta ord på känslan så är det ju bra..men inte alldeles nödvändigt!

Ok Valdez 😲 .."men inte alldeles nödvändigt!"..för bägge eller för den ene..tror på att vi behöver beskriva känslor för varandra...för det är väl det som musiken väcker hos oss...känslor 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst handlar det om känslor...men dem kanske man inte alltid pratar om därför uttrycker man dem via musiken...hahah...ja ja nu rör vi allt till det!... 😄

Att skriva en låt varje gång som feedback vore ju en grym utmaning.. 😉

skämt åsido...så är det toppen om folk beskriver vad de upplever när de hör en låt men inget som är tvunget..tja lite så menade jag!...

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst handlar det om känslor...men dem kanske man inte alltid pratar om därför uttrycker man dem via musiken...hahah...ja ja nu rör vi allt till det!... 🙂

Att skriva en låt varje gång som feedback vore ju en grym utmaning.. 🙂

skämt åsido...så är det toppen om folk beskriver vad de upplever när de hör en låt men inget som är tvunget..tja lite så menade jag!...

Ok Valdez 🙂 ..prova att ge en sån här typ av feedback på ngn demolåt..så får du se reaktionen!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😉

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 🙂 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 🙂

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😉 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 🙂

Ja det kanske är bra att ha lite struktur.. Har ni läst forumets regelverk på sistone förresten?

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😉

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😉 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 🙂

Ja det kanske är bra att ha lite struktur.. Har ni läst forumets regelverk på sistone förresten?

Näpp..visste inte ens att det fanns ett regelverk 🙂 ..de enda regler jag känner till är de om demopostningar..o så finns det några figurer som gallrar bland Gallup när vi startar en tråd.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😉

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😉 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 🙂

Ja det kanske är bra att ha lite struktur.. Har ni läst forumets regelverk på sistone förresten?

Näpp..visste inte ens att det fanns ett regelverk 🙂 ..de enda regler jag känner till är de om demopostningar..o så finns det några figurer som gallrar bland Gallup när vi startar en tråd.. 😉

GRRRR! LÄS REGLERNA!!!! 😉

😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😉

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😉 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 🙂

Ja det kanske är bra att ha lite struktur.. Har ni läst forumets regelverk på sistone förresten?

Näpp..visste inte ens att det fanns ett regelverk 🙂 ..de enda regler jag känner till är de om demopostningar..o så finns det några figurer som gallrar bland Gallup när vi startar en tråd.. 😉

GRRRR! LÄS REGLERNA!!!! 😉

😉😉

Ja, jag morrar lite också... *rrrrrrrrrrrrrrrrrr*

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

OOps 🙂🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

OOps 😉🙂😉

Sådärja..då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 😉 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂 ..förresten vilka sanktioner utövas mot de som bryter mot reglerna..oops var jag utanför tråden nu 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

OOps 😉  🙂  😉

Sådärja..då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 😉 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂 ..förresten vilka sanktioner utövas mot de som bryter mot reglerna..oops var jag utanför tråden nu 😉

Det är lätt att admin och moderaterna missar. Dom hinner helt enkelt inte att läsa varenda inlägg som skrivs på forumet. Det är därför "anmäl" knappen finns... om du har sett den. 😉😉

I värsta fall blir man utslängd.

Link to comment
Dela på andra sajter

då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 🙂 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂

Ja, vem har sagt att regler måste vara krångliga eller jobbiga? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

OOps 😉  🙂  😉

Sådärja..då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 😉 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂 ..förresten vilka sanktioner utövas mot de som bryter mot reglerna..oops var jag utanför tråden nu 😉

Det är lätt att admin och moderaterna missar. Dom hinner helt enkelt inte att läsa varenda inlägg som skrivs på forumet. Det är därför "anmäl" knappen finns... om du har sett den. 😉😉

I värsta fall blir man utslängd.

I vissa extrema fall har även olydiga forummedlemmar arkebuserats, men det hör till ovanligheterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 🙂 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂

Ja, vem har sagt att regler måste vara krångliga eller jobbiga? 😉

Ja..skyll inte på mig..hela mitt liv bygger på just regler..men visst kan de vara jobbiga/tråkiga ibland..men kan det vara bra att följa en mall när vi tex. ger feedback på demolåtar...!?..då får alla feedback utifrån samma mall..rättvist o bra..eller!?

Link to comment
Dela på andra sajter

då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 🙂 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂

Ja, vem har sagt att regler måste vara krångliga eller jobbiga? 😉

Ja..skyll inte på mig..hela mitt liv bygger på just regler..men visst kan de vara jobbiga/tråkiga ibland..men kan det vara bra att följa en mall när vi tex. ger feedback på demolåtar...!?..då får alla feedback utifrån samma mall..rättvist o bra..eller!?

Det låter tråkigt med en mall, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

OOps 😉  🙂  😉

Sådärja..då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 😉 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂 ..förresten vilka sanktioner utövas mot de som bryter mot reglerna..oops var jag utanför tråden nu 😉

Det är lätt att admin och moderaterna missar. Dom hinner helt enkelt inte att läsa varenda inlägg som skrivs på forumet. Det är därför "anmäl" knappen finns... om du har sett den. 😉😛

I värsta fall blir man utslängd.

Japp jag har sett den..o undrat över den..får man betalt för att "tjalla"..har varit en undran..usch då låter som ett angiverisystem.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 😉 ..men det där var så självklart för mig redan 🙂

Ja, vem har sagt att regler måste vara krångliga eller jobbiga? 😉

Ja..skyll inte på mig..hela mitt liv bygger på just regler..men visst kan de vara jobbiga/tråkiga ibland..men kan det vara bra att följa en mall när vi tex. ger feedback på demolåtar...!?..då får alla feedback utifrån samma mall..rättvist o bra..eller!?

Det låter tråkigt med en mall, tycker jag.

Oops blir jag arkebuserad då 😉 ..nja tråkigt kanske det låter..men varför inte prova..i tider så allt standardiseras (ISO m.m.)..nja känner mig själv lite ambivalent inför det..men tror dock att det kan vara ett bra verktyg när man skall ge feedback..eller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

OOps 😉  🙂  😉

Sådärja..då har jag varit duktig o läst Forumreglerna 😛 ..men det där var så självklart för mig redan 😉 ..förresten vilka sanktioner utövas mot de som bryter mot reglerna..oops var jag utanför tråden nu 😉

Det är lätt att admin och moderaterna missar. Dom hinner helt enkelt inte att läsa varenda inlägg som skrivs på forumet. Det är därför "anmäl" knappen finns... om du har sett den. 😉🙂

I värsta fall blir man utslängd.

Japp jag har sett den..o undrat över den..får man betalt för att "tjalla"..har varit en undran..usch då låter som ett angiverisystem.. 😉

angiveri...jo det kan jag hålla med om. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😉

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😉 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 😕

öhhh.....ja men den mallen är ju viktig!

Mallen visar vem som skapat låten vad den heter och tid och storlek på låten...och det tycker jag man måste veta.

Men däremot hur man utformar själva feedbacken tycker jag är personligt, eftersom jag inte tror det finns någon som kan säga vad som är absolut rätt eller fel i musik. Däremot kan folk här på forumet ge många bra tips! alltså utifrån sina kunskaper och eventuella tycke...

Och sen kan det vara trevligt för folk att veta att man gillade låten...men det kanske är helt oviktigt... 😳...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att det är trevligare att folk skriver som de gör, det blir mer personligt än att gå efter en viss mall... 😉

Oops vi måste ju följa en bestämd mall när vi skall posta våra demos!?..länge leve friheten! 😉 ..men visst är det bra med ordning o reda dvs struktur..alla blir gladare då..eller 😕

öhhh.....ja men den mallen är ju viktig!

Mallen visar vem som skapat låten vad den heter och tid och storlek på låten...och det tycker jag man måste veta.

Men däremot hur man utformar själva feedbacken tycker jag är personligt, eftersom jag inte tror det finns någon som kan säga vad som är absolut rätt eller fel i musik. Däremot kan folk här på forumet ge många bra tips! alltså utifrån sina kunskaper och eventuella tycke...

Och sen kan det vara trevligt för folk att veta att man gillade låten...men det kanske är helt oviktigt... 😳...

Oops håller delvis med dig Valdez..blir ännu mer ambivalent..men tror dock att det kan vara bra med att följa en mall vid feedback. Tex betygsätta text, sång, rytmiken, arrangemanget, mixningen m.m..utfirån tex en skala

Mycket dåligt Dåligt Bra Mycket bra

O sen kommentera varje "betygssättning"...o självklart kunna lägga in "jag gillar låten"...om man vill det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag spelar inför en publik så ställer jag mig inte upp och säger att "nu måste ni säga vad ni tycker om mixen"

...så jag håller med Valdez.

Jag håller med alla! 😉😉😕😳

😉😆😆

Näää men håll med om att det är kul när du får respons.... 😄 ..även på en spelning..hahaha lite ego här!...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...