Jump to content
Annons

Hårdrock


flash

Betyg  

14 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
    • 1 Dålig
      1
    • 2 Mindre bra
      4
    • 3 Bra
      4
    • 4 Mer än bra
      1
    • 5 Skitbra
      0
    • 0
    • (
      0
    • 1


Recommended Posts

* LÅTNAMN:Not yet

* ARTIST/GRUPP:Fredrik Rydin

* GENRE:ROck/Hårdrock

* LÅTLÄNGD:4.24

* KOMPOSITÖR:Fredrik Rydin

* PRODUCENT:Fredrik Rydin

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.04

* STATUS: Är i slutspurten

Sådär ja. Nu har jag ändrat en hel del i mixen och ändrat lite på slutet åsså.......till det bättre får jag hoppas(man blir hemmablind efter ett tag och det är det ju bra det finns ett forum som det här :-)

Redigerat av flash
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, ta det här med en nypa salt då jag normalt är småallergisk mot gitarrgnidande.

Du slarvar ju helt bort det fina introt!!! Delayguran som kommer in över de snygga pizz-stråkarna stör ju mest. Varför inte spinna vidare på detta tema istället för att blanda in konvetionellt e-strängstugg med tillhörande solo? Så mitt förslag är en helt ny låt med utgång från introt.

Det här var inte meningen att racka ner på låten i allmänhet utan att komma med några vettiga förslag, men mina förväntningar blev så höga när jag hörde början att jag var tvungen att skriva det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det var inte så kul. Gitarrslagsida på det hela tycker jag. Mixa ner gitarrerna för Olsbergs skull. Trummorna är mycket underligt genomförda tycker jag. Min gissning är att du inte är trummis. Kanske skulle du joina med en trummis?

Riffet känns inte helfräscht precis. Solona är inte helt oävna även om de borde nyanseras in i ljudbilden. Inget nytt under solen precis.

För övrigt så är det grötigt och mycket av gitarrer :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag som fullkomligt ÄLSKAR gitarrspel av det här slaget (har precis grinat till Steve Morse i Deep Purple och deras gig i Australien 1999, vilken video) MÅSTE få säga att DU lirar grymt och en del idéer är riktigt kul. Visst vissa grepp är kanske en aning slitna kan man tycka, men är inte rocken det över hufvud taget isåfall?

Nä så får man inte tänka. 😄

Jag tycker att mixen saknar dimensioner, trummorna och basen är nästan ohörbara i jämförelse med the guitar. Trumprogrammeringen är väl i bästa fall

demoduglig, men ta nu fatt på en bra långhårig kille som kan hantera pinnarna.

Kan också tycka att det spännande introt kunde fått ta mera plats och utvecklas lite till. Gör gärna en 20 minuterslåt for all I care! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Spela gitarr kan du ju. Det är ju inget snack om den saken. Fattas bara att få ihop det hela till en "helhet" med trumma/bas/gitarr och ev sång ovanpå det så småningom?

Hörs att du är gitarrist om man så säger. Sänk alla gitarrer och släpp in trummisen och basisten i matchen - även om det tar emot. Sedan kan jag nog kanske tycka att det är väldigt många "ideér och infall" i samma låt. Kill your darlings. Tror nog det kan bli bra om du får loopa den här låten några gånger. Kör så det ryker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt är hur bra som helst. Du skulle inte kunna kräma på med nån fet bas lite tidigare i låten, skulle vara skönt med lite mer "djup" även under introt. Resten av låten förstörs dock av trummorna enligt mig! Dessa MÅSTE du göra om. Jag tycker både att trumljudet är lite mesigt och att det låter lite otight i vissa trumfills. Finns hög potential i låten annars. Ser fram emot att lyssna på en ny version!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...