Ken Kängström Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Hej, försöker som faan nu att lära mig sjunga. Känner att jag har lärt mig en hel del. Och har fått otroligt många bra tips här på forumet, och vill gärna få ytterligare några. 🙂 Lägger ut en liten snutt där jag sjunger här, så får ni slakta mig utifrån det. 😆 Klippet finns här. Mvh Ken 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Till att börja med tycker jag att du "blygar" lite i mixen. Sången ligger lite för långt bak. En stor del att sjunga ligger i självförtroende. Jag har för mig att det var demonen som skrev att man hör sin egen röst högre i mixen än vad andra gör. Sök så hittar du han utmärkta inlägg här på forat. Annars tycker jag att rösten passar musiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted November 13, 2005 Author Share Posted November 13, 2005 Till att börja med tycker jag att du "blygar" lite i mixen. Sången ligger lite för långt bak. En stor del att sjunga ligger i självförtroende. Jag har för mig att det var demonen som skrev att man hör sin egen röst högre i mixen än vad andra gör. Sök så hittar du han utmärkta inlägg här på forat. Annars tycker jag att rösten passar musiken. Jo det är jag medveten om också, men projektfilen är nu crashad, så jag kan inte ändra det nu tyvärr. 😆 Jo jag vet att det finns en drös trådar, men alla har olika röster, och alla gör olika "missar". Så jag var ute efter mer personlig feedback. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 ...och jag har ju redan sagt vad jag tycker. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted November 13, 2005 Author Share Posted November 13, 2005 ...och jag har ju redan sagt vad jag tycker. 🙂 You were the first to listen. 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nossbokaj Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Låter helt ok! Kanske inte bästa tänkbara exemplet för att bedöma och ge tips på din sång. Men det verkar vara rätt tonart för dig och det fungerar fint för musikstilen. Go for it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted November 13, 2005 Author Share Posted November 13, 2005 Låter helt ok! Kanske inte bästa tänkbara exemplet för att bedöma och ge tips på din sång. Men det verkar vara rätt tonart för dig och det fungerar fint för musikstilen. Go for it! Jag lade ut det jag var mest nöjd med iof. 😠 Tackar så mycket, något jag kan förbättra som ni kommer på såhär på rak arm? 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Ja lyssnade på en annan låt som du sjöng i förut, och tyckte det var skitbra! Det här är nästan ännu bättre! 😠 Ja visste inte att du sjöng så bra. Och musiken är ju skitball me juh! Jag är imponerad... igen! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaus Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Tycker de låter som du redan kan sjunga. Bara att sjunga på. Tror att de kommer att låta ännu bättre om du drar upp volymen på sången i mixen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaus Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 kanske är du sugen på att göra en duett med mig på nått material? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted November 13, 2005 Author Share Posted November 13, 2005 Danabacken: 🙂 Tackar som attan Dana... Mycket kul att höra. 🙂 Nikolaus: Tackar! 🙂 Jag har väldigt lite tid till det mesta nuförtiden. Men om jag får tid över så gör jag mer än gärna det. 🙂 Mvh Ken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted November 13, 2005 Author Share Posted November 13, 2005 Finns det ingen som kan ge min några tips? 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaus Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 (edited) lite tipps på gehörsträning är att sätta på en platta som man inte lyssnat så mycket på och härma sångaren genom att sjunga med 4-5 sekunders fördröjning. Edited November 13, 2005 by Nikolaus Link to comment Share on other sites More sharing options...
steflund Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 (edited) Finns det ingen som kan ge min några tips? 🙂 Du är lite ojämn dynamiskt. Fraserna styckas upp lite av att du har konstiga betoningar. Tror att det är det som gör att det inte låter strålande. Kanske att du tar tonen nedifrån lite ofta och sedan som studsar också iof sig. Detta gör att det blir lite surt. EDIT: det som du kan göra är att undvika detta, testa att sjunga tonen lite rakare, tänk på att ha riktning i frasen. Det blir automatiskt lite mer cleant, sen kan du lägga till dina egenheter som måste få finnas där/EDIT Men, bra röst och god vilja... fortsätt så dominerar du nog snart (Jag höll på att racka ned på amerikansk college-rock, men jag tog bort det... hehe). Edited November 13, 2005 by steflund Link to comment Share on other sites More sharing options...
suedehead Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 väldigt djup och bra röst speciellt för den sortens musik, keep on going ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neosus Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Jag tycker att det låter kanonbra. Fan oxå om jag kunde sjunga sådär.. *avundsjuk* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Lägg en vocoder på skiten så blir allt bra 😮.... Näe skämt åsido 😮.. låter skit bra, Varför ska du lära dig sjunga när du redan kan? Btw - Bra låt /Sebbe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altzi Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 Vill du ändra på din röst ? du kan ju sjunga och låter som du, skulle kunna ge dig tipset att "hesa till dig lite" men då försvinner lite av din naturliga röst. Jag sjunger hest och jag låter inte som mig sjölv om jag tar bort det. Sedan kan man ju träna upp sitt register om man till exempel vill kunna sjunga högre eller lägre, och för min del har det hjälpt att sjunga mycket, har bara sjungt i några år men märker redan en avsevärd skillnad i registret. kör hårt 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts