Jump to content
Annons

min första låt.


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Får lite Pink Floyd-vibbar i introt ibland... bra! Fast överhuvudtaget blir låten lite tjatig, det händer inte så mycket. Jag kan tänka mig den som bakgrund till ett dataspel eller så. Sedd på det sättet låter den faktiskt väldigt proffsig! Men som sagt, om det hände lite mer i låten, lite mer andra/tredje/osv.-stämmor, så skulle den nog kunna bli ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Får lite Pink Floyd-vibbar i introt ibland... bra! Fast överhuvudtaget blir låten lite tjatig, det händer inte så mycket. Jag kan tänka mig den som bakgrund till ett dataspel eller så. Sedd på det sättet låter den faktiskt väldigt proffsig! Men som sagt, om det hände lite mer i låten, lite mer andra/tredje/osv.-stämmor, så skulle den nog kunna bli ännu bättre.

är den verkligen tjatig? jag upplever den inte alls så. en house-låt kan mycket lätt bli tjatig, men den här har ju verkligen två nästan tre olika partier. syftar du på beatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog tyvärr med om att låten inte riktigt klarar av att stå på egna ben utan skulle passa bra som musik till exempelvis dataspel. Visst är det typ tre olika delar i låten men den blir lite enformig ändå eftersom det inte händer så mycket t ex i tempot. Trummorna (om man nu kan kalla de så) hade nog blivit bättre med mer "traditionella" trumljud. Ljuden och soundet var dock helt okej. Synthljudet gillade jag. Pianot var även det helt okej även om det kanske är lite väl "plinkigt" i de ljusare registren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du använt för något program här? Låter som någon tracker... 😮

Själv gillar jag inte introt speciellt mycket men efter som det finns vissa som gillar det så tycker jag att du ska behålla det, Resten av låten är väldigt slät, Lägg till mer effekter för att fixa detta. skulle gärna vilja höra mer hihats ochså, Ta bort lite av basen som ligger lite för högt upp i mellan registret så blir låten en an ing luftigare ochså. 😮

/Ha det gött /Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, streamade låten direkt från servern, inga problem...

Till låten,.. Jaa, introt var lite för... vad ska jag säga, rörig, men helt ok. Jag får verkligen Infected Mushroom (Converting Vegetarians CD2) vibbar när jag lyssnar på din låt. Som många sagt så är den väldigt tunn, inte värst händelserik men jag gillar ljuden och stilen du kör. Jag skulle inte säga till en konstnär som målar att han skulle byta färg på sin målning, men om du vill att jag ska gilla låten mer så ska du fylla på den redan grymma grund med fler ljud och aningen mer överraskningar sas. Grym förstalåt måste jag säga, tummen upp. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Vad har du använt för något program här? Låter som någon tracker... 🙂

Själv gillar jag inte introt speciellt mycket men efter som det finns vissa som gillar det så tycker jag att du ska behålla det, Resten av låten är väldigt slät, Lägg till mer effekter för att fixa detta. skulle gärna vilja höra mer hihats ochså, Ta bort lite av basen som ligger lite för högt upp i mellan registret så blir låten en an ing luftigare ochså. 😄

/Ha det gött /Sebbe

tracker? pyttsan! jag har använt cubase din asscracker 🙂

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Hmm, streamade låten direkt från servern, inga problem...

Till låten,.. Jaa, introt var lite för... vad ska jag säga, rörig, men helt ok. Jag får verkligen Infected Mushroom (Converting Vegetarians CD2) vibbar när jag lyssnar på din låt. Som många sagt så är den väldigt tunn, inte värst händelserik men jag gillar ljuden och stilen du kör. Jag skulle inte säga till en konstnär som målar att han skulle byta färg på sin målning, men om du vill att jag ska gilla låten mer så ska du fylla på den redan grymma grund med fler ljud och aningen mer överraskningar sas. Grym förstalåt måste jag säga, tummen upp. =)

ja, jag kan se liknelsen. dom blandar mycket vanligt piano med elektronik på den skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...