Jump to content
Annons

tech 21 erfarenheter?


martinm

Recommended Posts

Funderar på att köpa en mindre gitarrförstärkare att ha som övningsförstärkare samt till inspelning, mickat och/eller line in.

Vill att den ska funka till flera olika ljud från ren jazz till skitig metal.

Nu har jag hittat den här:

Tech 21 trademark 10

som jag tycker verkar lovande.

Info med bl a ljuddemo finns på hemsidan

http://www.tech21nyc.com/tm10.html

samt recention från mm (pdf-fil)

http://www.musikermagasinet.com/bilder/pdf...est-Tech_21.pdf

Är det någon som har erfarenheter av den här stärkaren?

Är också intresserad av andra alternativ om ni har tips! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ljudfilerna lät jäkligt bra faktiskt. Bästa 10 w jag har hört om jag ska vara ärlig.

Nackdelen är väl priset? 3500 är rätt mycket för bara en 10 w. Men den lät bra 😳

Knappt 3000 kr på thomann, hyffsat tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en Tech 21 Trademark 10 ett tag, tycker den är helt OK. Borde fungera perfekt till det du tänker använda den till.

Tack för svar! Vad är orsaken till att du inte har den kvar?

Jag blev frestad av Atomic 112-stärkaren, 30 watt rör med modulplats för min POD XT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har mycket goda erfarenheter av tech 21 produkter. Deras distpedaler är helt klart med på min topplista. Jag har även provat förstärkaren, det var dock ganska länge sedan, men jag minns att det var en positiv upplevelse.

Sen beror det ju också på hur din studio ser ut och vilken budget du håller. Har du möjligheten till att kräma en rörförstärkare så kanske det kan bli bättre, men då behöver du ju pröjsa mer och ha flera olika beroende på musikstil.

Angående priset så tycker jag inte att det är så farligt. Där satt även ett fjäderreverb om jag läste rätt och det är enligt mig absolut nödvändigt om du vill ha reverb på gitarren. De flesta digitala reverb låter kasst.

Hur det låter om man linear förstärkaren vet jag inte. Min erfarenhet är att det mesta låter bäst om man först "kör ut det" i förstärkare för sedan micka upp med sm57 eller något annat trevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...