Jump to content
Annons

Ny mjukvara för gitarrister!


wonderboy

Recommended Posts

I Waves senaste nyhetsbrev introducerar de sin mjukvara för gitarrister. Den är utvecklad tillsammans med PRS Guitars och Apple! Med tanke på dessa firmors tidigare prestationer och goda rykte är det ju inte utan att man förväntar sig stordåd!

Kommer det här bli mjukvaran som sopar mattan med konkurrenterna?

Ett litet smakprov ur Waves nyhetsbrev som kom i natt:

Waves GTR is a virtual guitar amp and FX system developed by Waves in association with Paul Reed Smith and PRS Guitars. With the GTR System, the world’s best amps, cabinets, microphones, and effects are right there at your fingertips, making GTR the most advanced all-in-one guitar software available. Together with a Mac, your creativity will literally know no bounds!

Det finns mer att läsa på www.waves.com.

Är det månne det här som kommer att visas upp på det Mac-seminarium för gitarrister som MusicNixon tipsat om i annan tråd? Kolla upp den! Har Du gitarrist minsta möjlighet så ta Dig till Stockholm! Visar de upp detta så misstänker jag att Du kommer att gå i spinn! Om Mac håller ett seminarium speciellt för gitarrister så är det för att de känner att det de har att erbjuda är knäckande!

OBSOBSOBS! Jag var lite för kvick i mitt upphetsade tillstånd! Ja, detta kommer att visas upp på seminariet i Stockholm men inte nog med det! Det blir seminarier i Oslo och Köpenhamn också, boka nu! Ta Dig till Waves.com och läs mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går inte, Natasha är i en klass för sig 🙂

Förresten var hon tillbaka i Paradise Lost igår igen och vände upp och ned på hela tävligen. Ännu ett avsnitt av ett dåligt program som min flickvän tvingat mig att se.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Natascha = "Otroligt smaklösa annonser"?   nädu, Maurit Paulsen vore smaklöst!  😄

Marit Paulsen hade ju varit vintage i alla fall, den här annons är ju bara gubbsjuk 😆

Känner du dig gubbsjuk så fort du råkar se en snygg tjej i bikini? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Natascha = "Otroligt smaklösa annonser"?   nädu, Maurit Paulsen vore smaklöst!  😆

Marit Paulsen hade ju varit vintage i alla fall, den här annons är ju bara gubbsjuk 😆

Känner du dig gubbsjuk så fort du råkar se en snygg tjej i bikini? 😆

Jag ser ingen snygg tjej i bikini på bilden 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Natascha = "Otroligt smaklösa annonser"?   nädu, Maurit Paulsen vore smaklöst!  😆

Marit Paulsen hade ju varit vintage i alla fall, den här annons är ju bara gubbsjuk 😆

Känner du dig gubbsjuk så fort du råkar se en snygg tjej i bikini? 😆

Jag ser ingen snygg tjej i bikini på bilden 😄

😄

må så vara, men jag tror nog det snarare är "finniga tonåringar skall dregla" som är tanken med annonsen.

Amplitubes huvudsakliga målgrupp lär ligga under 40, och man kan väl inte vara gubbsjuk om man inte fyllt gubbe? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

må så vara, men jag tror nog det snarare är "finniga tonåringar skall dregla" som är tanken med annonsen.

Amplitubes huvudsakliga målgrupp lär ligga under 40, och man kan väl inte vara gubbsjuk om man inte fyllt gubbe?  😄

Finniga tonåringar av den manliga sorten då får jag förmoda, för ve och fasa det finns väl inga av den andra sorten som kör AmpliTube 😆

Nog om det, tillbaks till Waves GTR, har kollat på dom taffliga videosarna och jag förstår inte varför dom ska dölja hur det låter med någon sunkig bakgrundslåt som stör hela tiden. Men, nåväl det finns ju demo's för den som vill testa själv 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska dom kunna konkurrera mot IK Multimedia's otroligt smaklösa annonser för AmpliTube2 😉😄 :D

Hmm, det än inget mot hur Waves festerna i Frankfurt brukar se ut! Bikiniservitriser med kaninöron och hela kitet...DÄR kan man snacka vulgärt! Tur att spriten är gratis iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar... 13 inlägg som verkligen behandlar mjukvarugitarrism 😳

Hörru Wonderboy! Fanfan, gammal är äldst! Stäng av datorn och skaffa en sur Marshallstack.

Nej Du, Pallkragen! Nu j--r skall alla gamla sura rörstärkare begravas en gång för alla! Den här produkten kommer att dana en ny generation gitarrister som kommer att spela på en acceptabel ljudnivå så att man kan uppfatta vad de andra i gruppen spelar. Vidare så kommer vi att få höra något helt nytt: Smakfulla, tjugo sekunder långa gitarrsolon som knyter an musikaliskt till resten av låten och även till texten. Detta blir något helt nytt! Sen kommer framtidens gitarrister inse att låten är det viktigaste INTE gitarronani och en skräplåt runt ikring för att fylla ut tiden mellan strängmasturbationerna. Allt detta och mycket, mycket mer tack vare denna epokgörande mjukvara! Välkomna till framtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Word 😠!

(Amplitubes Natasha-reklam är humor på hög nivå! Dom driver/ironiserar alltså över all reklam som bara slänger in halvnakna brudar utan

ngn somhelstkoppling till produkten! Amplitubes Natasha-reklam ska m.a.o. ses som konst alternativt inlägg i debatten och inte som reklam!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Natasha är Ironins okrönta Drottning!

Allt i samhället är ironi! När ex Bosse R slingrar sig angående blufflöner i klubben gör han egentligen satir på slingrande politiker!

Bara Hans (, Olsberg?) samt Göran Persson fattar detta! Man kan säga att det är ett slags internt skämt bara oss emellan 😠!

(... vem är den okrönte Konungen?)

Link to comment
Dela på andra sajter

(Amplitubes Natasha-reklam är humor på hög nivå! Dom driver/ironiserar alltså över all reklam som bara slänger in halvnakna brudar utan ngn somhelstkoppling till produkten!

Ahhh, det är ironi alla håller på med. Natascha också.

.björn. - ironisk

Visst fan finns det en koppling.

"Super Modeling"

Men ärligt talat så tappade jag den respekt jag hade för IK Multimedia när jag såg den oerhört fjantiga flashvideon med Natasha på deras hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
låter det hälften så bra som det ser ut så kommer det att vara grymt 😳

om apple är med och utvecklar, innebär det att den inte kommer att finnas till pc?

Nån som vet nåt riktpris på chabraket?

Det ska "funka" på PC också men på egen risk..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar... 13 inlägg som verkligen behandlar mjukvarugitarrism 🙁

Hörru Wonderboy! Fanfan, gammal är äldst! Stäng av datorn och skaffa en sur Marshallstack.

Nej Du, Pallkragen! Nu j--r skall alla gamla sura rörstärkare begravas en gång för alla! Den här produkten kommer att dana en ny generation gitarrister som kommer att spela på en acceptabel ljudnivå så att man kan uppfatta vad de andra i gruppen spelar. Vidare så kommer vi att få höra något helt nytt: Smakfulla, tjugo sekunder långa gitarrsolon som knyter an musikaliskt till resten av låten och även till texten. Detta blir något helt nytt! Sen kommer framtidens gitarrister inse att låten är det viktigaste INTE gitarronani och en skräplåt runt ikring för att fylla ut tiden mellan strängmasturbationerna. Allt detta och mycket, mycket mer tack vare denna epokgörande mjukvara! Välkomna till framtiden!

Om jag för en sekund tar dig på allvar:

Kan du inte namedroppa nåt 10-tal av dessa nydanande gitarrinnovatörer? Som alltså idag lirar på 5150-förstärkaren (med, hrrm, 9 st rör) och i morrn lirar med waves simulantplugg?

För jag har säkert missat nån. Ska jag vara helt allvarlig, så är det nog tio år sen som en gitarrist verkligen tog mig på sängen med att vara nydanande ("vanliga" utmärkta gitarrister finns det däremot rätt gott om, så missförstå mig rätt).

tjing

Beng

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte namedroppa nåt 10-tal av dessa nydanande gitarrinnovatörer? Som alltså idag lirar på 5150-förstärkaren (med, hrrm, 9 st rör) och i morrn lirar med waves simulantplugg?

För jag har säkert missat nån. Ska jag vara helt allvarlig, så är det nog tio år sen som en gitarrist verkligen tog mig på sängen med att vara nydanande ("vanliga" utmärkta gitarrister finns det däremot rätt gott om, så missförstå mig rätt).

tjing

Beng

Nej, jag kommer inte att name-droppa! De får stå på tillväxt ett tag till. Jag känner dock till flera unga, lovande gitarrister som har alla möjligheter att bli kända och kanske rentav stilbildande om några år! Dessa gitarrister sitter inte på 5150-riggar och drar järnet. De sitter med POD XT, Vox Tonelab, Amplitube, Ampfarm etc. Jag är övertygad om att det kommer att göra en skillnad om några år. Jag upplever att, åtminstone några av dem, spelar på ett annat sätt. Jag uppfattar dem som mer intresserade av helheten än av privata utflykter trots att de är övernaturligt begåvade på det speltekniska planet. Det känns också som att de har en bättre förståelse för instrumenten runt omkring dem eftersom de själva sitter och programmerar trummor, basar och synthar etc.

Det finns också en annan variabel. Dagens unga är mycket mer medvetna om hörselskador, tinnitus osv. De vill inte blåsa järnet på en Marshall för att få ett bra ljud. När jag hälsar på elever som repar med sina band är ofta volymen betydligt lägre än vad många av oss som är över 20 år har varit vana vid. Ovant till en början men skönt efter ett par timmar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte namedroppa nåt 10-tal av dessa nydanande gitarrinnovatörer? Som alltså idag lirar på 5150-förstärkaren (med, hrrm, 9 st rör) och i morrn lirar med waves simulantplugg?

För jag har säkert missat nån. Ska jag vara helt allvarlig, så är det nog tio år sen som en gitarrist verkligen tog mig på sängen med att vara nydanande ("vanliga" utmärkta gitarrister finns det däremot rätt gott om, så missförstå mig rätt).

tjing

Beng

Nej, jag kommer inte att name-droppa! De får stå på tillväxt ett tag till. Jag känner dock till flera unga, lovande gitarrister som har alla möjligheter att bli kända och kanske rentav stilbildande om några år! Dessa gitarrister sitter inte på 5150-riggar och drar järnet. De sitter med POD XT, Vox Tonelab, Amplitube, Ampfarm etc. Jag är övertygad om att det kommer att göra en skillnad om några år. Jag upplever att, åtminstone några av dem, spelar på ett annat sätt. Jag uppfattar dem som mer intresserade av helheten än av privata utflykter trots att de är övernaturligt begåvade på det speltekniska planet. Det känns också som att de har en bättre förståelse för instrumenten runt omkring dem eftersom de själva sitter och programmerar trummor, basar och synthar etc.

Det finns också en annan variabel. Dagens unga är mycket mer medvetna om hörselskador, tinnitus osv. De vill inte blåsa järnet på en Marshall för att få ett bra ljud. När jag hälsar på elever som repar med sina band är ofta volymen betydligt lägre än vad många av oss som är över 20 år har varit vana vid. Ovant till en början men skönt efter ett par timmar!

OK då... jag har bara för mig att sist vi tjafsade om nydaning inom gitarrismen så hävdade du att det fanns en ny generation som hellre lirade på 5150- och Engl-stackar än gamla fenderguror. Det låter ju lite osmart, så jag fattade väl fel (och jag orkar inte leta reda på tråden).

Jag antar att du menar ungefär att en ung oförstörd själ, som aldrig blåst skiten ur en rörhäck, får en annan ingång i gitarrmusik än oss vanliga dödliga gamla uvar, som köpt på oss en POD 15 år efter vår första tinnitusattack.

Men min fråga kvarstår dock; Var är de då, de "NYA" gitarristerna? Men jag kan ställa frågan i musiktipshörnan istället.

tjing

Bengan

Edit:

Äh, jag hittade citatet där de nydanande gitarristerna sitter på 5150häckar. jfr citatet ovan. Tjong!

Dock anas en ljusning! Unga, framåtsträvande gitarrister börjar köpa kvlaitetsinstrument från Ibanez, Music Man, Caparision, PRS m fl. Dessa pluggar de in i ENGL:s, Randalls, 5150 och t o m POD:s! ...
Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...