Jump to content
Annons

cakewalk homestudio2004/Sonar3


lodger

Recommended Posts

är cakewalk homestudio2004 en nerbantad version av Sonar?

är det någon som känner till dom väsentligaste skillnaderna?

jag använder mej inte av midi så det kanske är onödigt att investera i ett program(sonar3) som är typ 5000:- dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
är cakewalk homestudio2004 en nerbantad version av Sonar?

är det någon som känner till dom väsentligaste skillnaderna?

jag använder mej inte av midi så det kanske är onödigt att investera i ett program(sonar3) som är typ 5000:- dyrare.

Sonar homestudio finns i två varianter, dels den vanliga, dels en som har mer

DXi lull-lull som kostar 1000 spänn mer. Den innehåller mer verktyg när du

vill mixa ner audio prylar, så som limiter, compressor gate mm, men också

lite prylar ifall du vill lägga in effekter med t ex gitarren.

Sonar 3 har två olika varianter, producer eller studio edition. Och det är klart

här skiljer sig det ganska mycket från homestudio varianten.

Att du inte köper Cubase SE istället för 1500 spänn, och kanske uppgraderar

till SL för 1500 till istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips när det gäller Cakewalk Home studio. Köp det från Amazon i England. De tar 64.49 pund för 2004 XL. Jag köpte 2002'an XL där för något år sedan och då kostade det 2500kr i Sverige. Hur skummt som helst!

För hemma bruk duger det bra. Kan hända att det bara har stöd för 2 in åt gången. Det finns även en begränsning för hur många DX-plugins man kan köra samtidigt. Men det borde framgå av Cakewalk's hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag angav mitt VISAkortnummer. Om det är säkert har jag ingen aning om.

Ytterligare ett tips i vardagen är att skaffa sig ett extra skräpbankkonto dit du binder ett VISA-kort. Se sedan till att aldrig ha mycket pengar, eller mer pengar än nödvändigt på det kontot, och självklart utan kredit. Då är det ju ingen fara att du blir av med stora summor t.ex

MVH Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fixade föreningssparbankens ekort,verkar kanon om du har den banken via internet så kolla upp ekortet.

jag slog till direkt och köpte homestudio 2004XL för 65 pund på amazon UK,dom tar ju typ 2300 i Sverige har jag sett så tack för tipset 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt tokigt att det är sådan prisskillnad. Det kanske till och med lönar sig att köpa Homestudio från Amazon för att sedan köpa uppgraderingen till Sonar än att köpa Sonar från början. Inte alls omöjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...