Jump to content
Annons

En ny, glad liten melodi.


  

11 röster

  1. 1. En ny, glad liten melodi.

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      5
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Happy tunes

ARTIST/GRUPP: the[PHL]sound

GENRE: Ingen aning 😄

LÅTLÄNGD: 03:40

KOMPOSITÖR: Per-Henrik Lind

PRODUCENT: Per-Henrik Lind

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,2 mb

LÅTLÄNK: http://peppe.sorkmos.com/music/Happy_tunes.mp3

Denna lilla skapelse pulade jag ihop rätt snabbt. Den ska ge dig lycka, välfärd, visioner och rikedom... nä va fan.. nu tog jag i 🙂 Men det är iaf en glad liten skapelse. Inte ett tekniskt mästerverk, jag vet... men just därför behöver den tips, förslag och kommentarer.

Ge mig gärna kritik i vanlig ordning...!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fin fint!

Jag undrar bara vad det är för något som kommer in vid 0:15, 0:59 och 1:58 (tror jag) .. claps kanske? ... dom låter lite ... fel, men va vet jag! 😄

Annars blev jag glad! 🙂

Redigerat av gol
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

JAAAAAAAAAA, Smaskigt härlig 😉

härliga harmonier.

bra tryck i stampet 🙂

som utkast för vidare handpåläggning är stycket helt Ok !!

och nu över till gnällrapporten,

för lång intro.

blir lite tråkig,

om du kör loopar: prova att vända på ordningen typ var 3;e "varv"

~1.45 knyckla till ett tydligare - kortare bräjk

sätt en yppig/ymnig dam på sång och håva in € 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar bara vad det är för något som kommer in vid 0:15, 0:59 och 1:58 (tror jag) .. claps kanske? ... dom låter lite ... fel, men va vet jag!  😏

Jamen är det inte typ flamenco-klappningar? Helt rätt känsla i dom. Får en helt sjuk bild framför mig av den här låten trance-disko-indianer som dansar flamenco!!

Glad i mössan blir man i vilket fall som helst!! Jag röstar 4 klapprande kastanjetter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar starkt den basgitarrljudande synten! Ett litet mystips, skippa clapbiten i introt, och låt dina sköna gatade pads (de som kommer in vid 0:30) komma in där istället, sen trummor och claps. Det kortar ned introt och ger mer atmosfär i början.

Kan clapsen göras lite tajtare? de ligger nästan överallt och hela tiden när de kommer in. Men ljudet i sig är mycket bra! Sjukt trevlig kick! Skulle vara mycket najs med sång... 😆 *skickar PM*

Klar 5a

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Oj, det här var helt ok tycker jag. Coolt att det låter så sparsmakat på nåt sätt. Luftigt... Skulle nog vilja höra clapsen lite mer eller högre kanske det heter...

Den här låten har rullat ett par gånger nu... Skön helt klart... Filosoferar novisen Andrew...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Tjingtjingeling...trevligt tryck i paketet här. Lite monotont för min smak kanske, but who am I to judge. Välgjort hur som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

underbara harmonier. Kul att höra dur-techno! Skulle den här låten pumpas på dansgolvet skulle jag känt mig Hakuuna matata.

Kan tycka att synkoperna blir lite väl markerade ibland, min dansrytm blir baktakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag tycker handclapsen i början är fräcka. Det blir skön känsla på dem när de "flammar" lite. Känns som beatet kanske kunde börjat lite tidigare efter clapsen. Låten blir enformig i längden, men det är väl kanske rätt i genren. Bra jobbat.

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...