wonderboy Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Rammsteins singel är ute. Snart kommer nya albumet "Rosenrot". Har inte varit inne och kikat på hemsidan ännu men videon till "Benzin" kunde jag se redan i nyhetsbrevet. In på hemsidan och leta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
johlin Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Ska självklart köpa skivan. Dom är himla snabba. Var det inte bara nåt år sen skivan kom? Eller var det konserten i globen (som för övrigt var läskigt bra)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Jo, det är väl nästan exakt ett år sedan senaste albumet. Fast inte lika snabba som Kent... https://www.studio.se/index.php?showtopic=16876 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Fast i Rammsteins fall rör det sig väl om låtar som de spelade in samtidigt som förra skivan. Har för mig att de funderade på en dubbel-CD ett tag, men kom fram till att göra såhär istället... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Ja det blir ju skivköp. Såg Benzin-videon, tyckte låten inte riktigt höll Reise reise-klass men man får väl hoppas att resten av skivan är bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Såg sista 30 sekunderna av videon på ZTV i morse, och hittills är jag inte direkt övertygad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted October 22, 2005 Author Share Posted October 22, 2005 Nu händer det grejjor! Rammsteins nya, "Rosenrot", släpps 28 oktober! Man kan beställa en limiterad version där man, förutom cd:n, också får en dvd med tre liveupptagningar med lika många/få låtar. Kolla in hemsidan om Du vill veta mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zutztrutz Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Tvivlar efter låten America. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Allvarligt talat. Ramstein med sina julklappsrim tråkiga melodier, är inte mycket att hänga i julgranen. Är det tyskalektioner som gäller så rekomenerar jag snarare tyskarna från lund. Men jag kanske har fel....Har Ramstein egentligen någonsin gjort något som är värt att lyssna på? Jag har hört lite "hits" från dem och det har varit så tråkigt så att jag fått kramp i bukspottskörteln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Ja du Pluffo, smaken är som baken. Att argumentera om musik är bra eller ej är meningslöst eftersom det är stor skillnad mellan konst (t.ex.skulptur) och konsthantverkt.ex. (korgflätning). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 (edited) Jag håller med dig i att smaken är som baken. Det var därför jag undrade om det var något som jag har missat angående Ramstein eller om min smak helt enkelt råkar vara annorlunda. Kolla t ex på ett av mina favoritband ( Dream Theater ). Vissa saker som dem har gjort är rent ut sagt usla. Om jag bara hade blivit introducerad till dessa låtar skulle jag antagligen aldrig tyckt att de var någonting att ha. Edited October 23, 2005 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stinkey Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 (edited) Nog bara annorlunda. Inget fel i det. En jävla tur vi inta alla har samma smak. Edited October 23, 2005 by Stinkey Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Skivan är helt grym! Bästa låtarna tycker jag är "Mann gegen Mann" och "Te Quiero Puta!". Lite lustigt dock att den låten som förmodligen kommer bli mest uppskattad förrutom singeln Benzin är "Te Quiero Puta!", en låt där de sjunger på spanska, dock med äckeltysk känsla och inlevelse a la Rammstein. 🥰 Mvh / djonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted November 15, 2005 Author Share Posted November 15, 2005 Skivan är helt grym!Bästa låtarna tycker jag är "Mann gegen Mann" och "Te Quiero Puta!". Lite lustigt dock att den låten som förmodligen kommer bli mest uppskattad förrutom singeln Benzin är "Te Quiero Puta!", en låt där de sjunger på spanska, dock med äckeltysk känsla och inlevelse a la Rammstein. 😄 Mvh / djonas Kul att höra! Alla bara dissar den i min omgivning för övrigt. De tycker att det är för mycket midtempo över hela skivan. Jag skall definitivt köpa men måste få råd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted November 15, 2005 Share Posted November 15, 2005 Allvarligt talat. Ramstein med sina julklappsrim tråkiga melodier, är inte mycket att hänga i julgranen. Är det tyskalektioner som gäller så rekomenerar jag snarare tyskarna från lund. Men jag kanske har fel....Har Ramstein egentligen någonsin gjort något som är värt att lyssna på? Jag har hört lite "hits" från dem och det har varit så tråkigt så att jag fått kramp i bukspottskörteln. Håller med. De suger stenhårt och multipung... 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts