Jump to content
Annons

"Benzin", Mein Herr?


wonderboy

Recommended Posts

Annons

Ja det blir ju skivköp. Såg Benzin-videon, tyckte låten inte riktigt höll Reise reise-klass men man får väl hoppas att resten av skivan är bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu händer det grejjor! Rammsteins nya, "Rosenrot", släpps 28 oktober! Man kan beställa en limiterad version där man, förutom cd:n, också får en dvd med tre liveupptagningar med lika många/få låtar. Kolla in hemsidan om Du vill veta mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat. Ramstein med sina julklappsrim tråkiga melodier, är inte mycket att hänga i julgranen. Är det tyskalektioner som gäller så rekomenerar jag snarare tyskarna från lund.

Men jag kanske har fel....Har Ramstein egentligen någonsin gjort något som är värt att lyssna på? Jag har hört lite "hits" från dem och det har varit så tråkigt så att jag fått kramp i bukspottskörteln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Ja du Pluffo, smaken är som baken. Att argumentera om musik är bra eller ej är meningslöst eftersom det är stor skillnad mellan konst (t.ex.skulptur) och konsthantverkt.ex. (korgflätning).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig i att smaken är som baken. Det var därför jag undrade om det var något som jag har missat angående Ramstein eller om min smak helt enkelt råkar vara annorlunda.

Kolla t ex på ett av mina favoritband ( Dream Theater ). Vissa saker som dem har gjort är rent ut sagt usla. Om jag bara hade blivit introducerad till dessa låtar skulle jag antagligen aldrig tyckt att de var någonting att ha.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Nog bara annorlunda.

Inget fel i det. En jävla tur vi inta alla har samma smak.

Redigerat av Stinkey
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Skivan är helt grym!

Bästa låtarna tycker jag är "Mann gegen Mann" och "Te Quiero Puta!". Lite lustigt dock att den låten som förmodligen kommer bli mest uppskattad förrutom singeln Benzin är "Te Quiero Puta!", en låt där de sjunger på spanska, dock med äckeltysk känsla och inlevelse a la Rammstein. 🥰

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Skivan är helt grym!

Bästa låtarna tycker jag är "Mann gegen Mann" och "Te Quiero Puta!". Lite lustigt dock att den låten som förmodligen kommer bli mest uppskattad förrutom singeln Benzin är "Te Quiero Puta!", en låt där de sjunger på spanska, dock med äckeltysk känsla och inlevelse a la Rammstein. 😄

Mvh / djonas

Kul att höra! Alla bara dissar den i min omgivning för övrigt. De tycker att det är för mycket midtempo över hela skivan. Jag skall definitivt köpa men måste få råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat. Ramstein med sina julklappsrim tråkiga melodier, är inte mycket att hänga i julgranen. Är det tyskalektioner som gäller så rekomenerar jag snarare tyskarna från lund.

Men jag kanske har fel....Har Ramstein egentligen någonsin gjort något som är värt att lyssna på? Jag har hört lite "hits" från dem och det har varit så tråkigt så att jag fått kramp i bukspottskörteln.

Håller med. De suger stenhårt och multipung... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...