Jump to content
Annons

Samplade trummor


Aresius

Recommended Posts

Hej!

Jag har laddat ner en gratisversion med ca. 200 wavfiler med olika trumljud (t.ex 1 fil med baskagge, 1 virvel osv)..

Jag undrar nu bara hur man får in det i logic som? Måste man ha något enskilt program bara för trummorna eller kan man på något sätt "klicka in" trummorna som man gör med miditrummor?

Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har laddat ner en gratisversion med ca. 200 wavfiler med olika trumljud (t.ex 1 fil med baskagge, 1 virvel osv)..

Jag undrar nu bara hur man får in det i logic som? Måste man ha något enskilt program bara för trummorna eller kan man på något sätt "klicka in" trummorna som man gör med miditrummor?

Tackar.

Yo bejbeh 😉 lemme git som - a - dat shit... fast de e inte nskit7free va?

edid: Vore skönt med en länk till dom

Redigerat av Coffeemidget
Link to comment
Dela på andra sajter

Du laddar in filerna i en sampler, nu kommer jag inte ihåg vad den som följer med logic heter. (borde stå i manualen)

Men annars finns det en uppsjö av samplers/sampleplayers du kan använda dig av. Gör en sökning på forumen så borde du få en del tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där grejen kan du nog radera på en gång.

Speciellt om du gjort den själv , För det där är ett Multisamplat instrument och

det tror jag inte riktigt att du har klurat ut än hur man gör ... 😉

Så om vi börjar om , När du laddat in dina samplingar som du vill ha i Just denna specifika EXS så väljer du att Mappa ut dom CROMATIC starting at C1.

Då får du filerna fint upplagda från C1 och framåt.Oftast är det inte lönt att lägga upp mer än 49 sampligar /per EXS då dom flesta klaviaturer tar slut då.

Sedan MÅSTE du spara din Exs i Library/Application Support/Logic/Sampler instruments för

att du ska kunna ladda upp den i logic.

Men som sagt ALLT det här och mer står i manualen.

Förresten så tror jag att NSkit finns färdig som exs på deras hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du sedan lyckats med din Första EXS kan du ju ta dig ann att Mappa ut

NSKIT enligt GM ( General Midi ) standarden.

Som en liten övning bara.Trixigt och tidskrävande men efter att du klarat det så kan du kalla

dig för EXS Expert....

😉

Det var så jag lärde mig EXS:en ordentligt ... Just med NSKit fast version 3 tror jag det var

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...