Jump to content
Annons

Uppgraderingar


Michc

Recommended Posts

Hej

Nu blir jag trött, jag vill ju bara göra musik...

Jag kör Digi 001 på en PC med Windows XP. Vi har i dagsläget version 5.1.3 (tror jag) och jag vill uppgradera till nästa steg vilket jag fått för mig bör vara 6.x.x eller så?

Allt funkar super bra men jag vill kunna köra in Asio drivers och köra Reason, SX och lite annat för att öka arbetstakten.

Men jag orkar knappt ta mig igenom Digisdesign/PT´s hemsida för att få klart för mig vilket som är nästa steg i uppgraderings raden.

Så hjälp mig nu, från 5.1.3 vad uppgraderar jag till nu då och hur köper jag den?

Mvh

Miche 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag kör Digi 001 på en PC med Windows XP. Vi har i dagsläget version 5.1.3 (tror jag) och jag vill uppgradera till nästa steg vilket jag fått för mig bör vara 6.x.x eller så?

Du köper en uppgradering till 6.0 i butik, t.ex där du köpte ditt ex. Finns du i Sth så borde Estrad ha det inne. Sedan uppgraderar du till 6.2.x från Digidesigns hemsida - den uppgraderingen är gratis.

Efter du har uppgraderat så kan du köra Reason via Rewire med PT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Michc,

vill du bara åt ASIO-rutinerna kan du ladda ner senaste från hemsidan. De kostar inget. Då kan du köra Reason, SX mm direkt mot 001-an via ASIO-gränssnittet. För att göra det behöver du inte uppgrader själva Protools.

www.digidesign.com

Klicka på Support sedan Downloads

Höger kolumn, några rader ner.

DigiDesign ASIO Driver 6.1.1

Tr.

Link to comment
Dela på andra sajter

vill du bara åt ASIO-rutinerna kan du ladda ner senaste från hemsidan. De kostar inget. Då kan du köra Reason, SX mm direkt mot 001-an via ASIO-gränssnittet. För att göra det behöver du inte uppgrader själva Protools.

Är du säker T att det fungerar med ASIO 6.1.1 med PT 5.1.3 (den version som Michc skriver att han har)? Har du testat själv att det fungerar?

Enligt Digi står det:

"The Digidesign ASIO Driver 6.1.1 cannot be used with Pro Tools LE 6.1 or lower installed. If Pro Tools LE 6.1 or lower is installed on your system, use the Add/Remove Programs Control Panel to remove it (or install Pro Tools LE 6.1.1).

* Pro Tools LE 6.1 users should install the ASIO Driver from their Pro Tools 6.1 CD.

If you are using Pro Tools LE 5.3.x software and you want to use ASIO programs, you will need the download on this page instead: * Digidesign ASIO Driver 5.3.3b2

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

<..😄 ..> otryckbart.

Jag kan bara be om ursäkt. Jag brukar kolla sånt här ganska noga, men den här gången gick det för fort.

Du har helt rätt Chris B. Jag har fel. Jag skäms över mitt misstag.

Ladda inte ner fel rutiner.

Trombonisten. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Digi 001 på en PC med Windows XP. Vi har i dagsläget version 5.1.3 (tror jag) och jag vill uppgradera till nästa steg vilket jag fått för mig bör vara 6.x.x eller så?

Du köper en uppgradering till 6.0 i butik, t.ex där du köpte ditt ex. Sedan uppgraderar du till 6.2.x från Digidesigns hemsida - den uppgraderingen är gratis.

6.2 finns väl inte till XP? 6.1.1 är väl det senaste, såvitt jag vet iallafall, har dock hört rykten om 6.4 skulle kommit förra veckan. Rykten som senare övergick till att betan till 6.4. skulle släppts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,

6.2 av PT LE passar inte Win XP.

Men kolla Digidesigns hemsida, 6.4 blev just tillgängligt. Jag återkommer när jag lyckats få igång det.

http://www.digidesign.com/news/details.cfm?story_id=983

(Falskt alarm, än så länge är bara nyheten uppe, ingen uppdatering syns bland nedladdningarna just nu, kl 22:14)

Uppdatering: nedladdning OK. Installerat utan problem.

Trombonisten.

Redigerat av trombonisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...