Jump to content
Annons

Saknar du lite skumma ljud?


Neko

Recommended Posts

Knork05.jpg

Knork är en LFO baserad effektsynth. Jag byggde den för ett tag sedan, men den verkar vara så uppskattad att jag tänkte lägga upp lite info om den här med. 😄

Den har allt som allt 9 LFOer. 3 stycken som går att assigna till så gott som alla användbara parametrar i synthen. Dessa 3 LFOer styrs i sin tur av ytter ligare 2 LFOer var. Ett styr LFOets bredd, det andra styr hastigheten. Detta ger ganska roliga och intressanta resultat.

Synthen är i första hand tänkt till att skapa underliga ljud. Men jag har byggt om den en aning, så nu kan man även använda den till att göra vanlig musik med. Hoppas att den faller någon i smaken.

Testa gärna, den är i VST format.

Knork Kanske måste högerklicka och spara som... (Packa upp filen och lägg den i er vst mapp.)

Har även några MP3Demos på den. FX delen är en nedtryckt tangent endast. Knork sköter resten. 4 olika presets. Inga externa effekter alls är använda.

Knork FX

Knork vanligt

Kolla gärna in min hemsida (se min signatur) för att kolla lite mer på mina grejjor.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är lite trist att jag inte kan fixa så att den går att köra på mac :rolleyes:. Kul att du gillade mp3orna i alla fall. Det är den första låten med effekter som visar vad synten är tänkt till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey Neko! fan va cool den låter, har laddat hem den, ska upp en sväng på stan men testar den när jag kommer hem.. mp3 demona lät skruvade.. helt perfekt..

tack Neko... bra jobbat! jag älskar LFO!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ackelito Kul att du gillade demosarna 😆 Skall bli kul att höra om du lyckas göra något skoj med den. 😆 Dela gärna med dig i så fall. (Om du gör några nya presets, skicka dem gärna i fxp eller fxb format, så kan jag lägga upp dem på hemsidan)

Tobbe Synd 😛 Lite trist att alla inte kan köra vst... Samt att jag inte kan exportera mer än till vst... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Servern jag länkat till verkar vara nere. 🙁 (vilket även innebär att jag inte vet var och när jag skall ha examination... keff...)

Annan länk till knorken. Det är på ett forum, och det stödjer ej direktlänkning. Den ligger i den översta posten.

---

EDIT! Funkar igen. (Länkarna i denna post funkar iofs de med.)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på Mac tyvärr.Den låter bra på MP3:orna iallafall.

Säger detsamma. Låter bra om demoljuden men sitter också med Mac.

Skulle gärna ha dem . . . men . . . . 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt! Rena rama flashbacken, kan ju få fram ljud som jag annars bara fått fram på min gamla Yamaha CS-15! 😉 Och gränssnittet är ju oxå underbart retro!

Nu gäller det bara att hitta nån användning för ljuden oxå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nu gäller det bara att hitta nån användning för ljuden oxå...  🙂

🙂 LOL 😆

Jag har faktiskt använt den, och bara den i några låtar. Lät faktiskt inte helt skumt. Kanske ska ladda upp dem nånstans när jag får tid och möjlighet... 😉

Tack Hackeman!

Visste inte att den var så retro? (Mer än till skinnet) Har iofs aldrig använt en CS-15 heller... 🙁 Men det kan nog vara värt ett test.

Spyfly Återkom gärna när du har testat den och ge lite feedback!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skall bara få tag på en cd-rw och sen skall jag testa den. Men så som den ser ut så verkar det lovande. Men ljud kommer att förvrängas 😉 ...

Hur/vart byggde du den i? Har själv funderat på att investera i Reaktor3 eller Absynth 2. Skulle du kunna maila (se nedan) mig hur du bygggde den?

MvH

Leere

likgiltighet@msn.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är byggd i ett litet gratisprogram som heter Synthedit. (Man skall inte underskatta det, en del feta instrument är byggt i detsamma.) Kanske kan guida dig så småningom. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Google is your friend 🙂

http://www.dontcrack.com/freeware/download...software/Knork/

EDIT: Oops missade att downloadlänken på hemsidan inte fungerade. Ser att det är trådskaparen Neko som gjort Knork. PMa honom får du säkert ett exemplar av knork...

Gammal jävla tråd, men är sugen att prova programet. Någon som vet om en fungerande länk.
Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...