Jump to content
Annons

Hjälp m efterlysning av bedragare..


robc

Recommended Posts

Hej, skulle behöva lite detektiv hjälp, har blivit blåst på 500kr som jag satt in på ett FSB konto.

Det utlovade xp har inte dykt upp efter 1mån. Hon svarar inte längre på tel eller mail sen pengarna sattes in.

Jag har namn, adress o även bedragarens konto nr i FSB. Hon bor i Vagnhärad/Trosa.

Hur kan jag göra nu? Kanske är det nån fr Vagnhärad/Trosa som kan kolla upp om det bor nån på adressen, o hämta XP :-)

Funderar på att polisanmäla, men det händer väl inget mer sen fr deras sida.

Några tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Försök att ta det med banken. Säg att du har råkat flytta över pengar av misstag eller nåt sånt. Har du flyttat pengar via Internet så kan det funka att hävda tekniskt misstag från din sida (fel kontonummer, feltryck, skit bakom styret). Prata med din bankman så löser han/hon det säkert. Nämn dock inte att du har beställt grejjor från denne person för då har ju pengarna hamnat rätt iallafall.

Så skulle nog jag göra. Funkar nog bättre än ett basebollträ. 😳

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt lik historia från en kille från det här forumet som blev blåst på en synth på ett par tusen. Säkert någon som orkar leta upp tråden...

Förjävligt när sånt här händer..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt lik historia från en kille från det här forumet som blev blåst på en synth på ett par tusen. Säkert någon som orkar leta upp tråden...

Förjävligt när sånt här händer..

/Daniel

Men han blev ju aldrig blåst ju. Han var ju bara otålig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt lik historia från en kille från det här forumet som blev blåst på en synth på ett par tusen. Säkert någon som orkar leta upp tråden...

Förjävligt när sånt här händer..

/Daniel

Men han blev ju aldrig blåst ju. Han var ju bara otålig 😆

Va? Skojar du?! Fick Roha sin synth till sist? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt lik historia från en kille från det här forumet som blev blåst på en synth på ett par tusen. Säkert någon som orkar leta upp tråden...

Förjävligt när sånt här händer..

/Daniel

Men han blev ju aldrig blåst ju. Han var ju bara otålig 😛

Va? Skojar du?! Fick Roha sin synth till sist? 😆

😮😄😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nä, inte fick Roha sin synth, nej, bara ett par 100 lappar av goa "studioare".

Redigerat av robc
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, inte fick Roha sin synth, nej, bara ett par 100 lappar av goa "studioare".

Jojo, jag vet att vi lyckades skramla ihop en tusing eller så åt honom, men Pluffo skrev "Men han blev ju aldrig blåst ju. Han var ju bara otålig" - och det tolkar jag som att han INTE blev blåst på synthen utan trots allt fick den till sist... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, hacke.....jag tolkar oxå pluffos inlägg som du, men han måtte menat nån annan synthblåsning, vad vet jag.......just nu är det XP blåsning som gäller, har pratat m banken idag, de ger bara info till polisen om det finns en anmälan, har gjort en sån idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har vi Polis i Sverige? Sen när då 😳?

(Jag tror i.o.f.s. inte att Poliserna som jobbar är själva problemet, inte resurserna heller, utan...

... det är värdelösa och inkompetenta chefer högt högt upp, absurd och onödig byråkrati samt en hel del latmaskar som omöjligt kan sparkas!)

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

hej, tänkte bara rapportera läget:

polisen ringde idag o sa de fått in flera anm

på samma annons o har även pratat m bedragaren

som erkänner utan omsvep o tänker troligen betala tillbaka pengarna........

så är läget, hoppas pengarna kommer till slut......

mvh robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt lik historia från en kille från det här forumet som blev blåst på en synth på ett par tusen. Säkert någon som orkar leta upp tråden...

Förjävligt när sånt här händer..

/Daniel

Men han blev ju aldrig blåst ju. Han var ju bara otålig 😆

Meh, jag fick ju inte synthen 😉

jag vart ju blåst på 4000:-

Dock så köpte jag mig en virus c senare under hösten! Fick tag i en begagnad för 6000! Jag fick ihop ca 800:- från er här på forumet och dom kom väldigt bra till hands 😕

Tack alla! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt lik historia från en kille från det här forumet som blev blåst på en synth på ett par tusen. Säkert någon som orkar leta upp tråden...

Förjävligt när sånt här händer..

/Daniel

Men han blev ju aldrig blåst ju. Han var ju bara otålig 😠

Meh, jag fick ju inte synthen 🙁

jag vart ju blåst på 4000:-

Dock så köpte jag mig en virus c senare under hösten! Fick tag i en begagnad för 6000! Jag fick ihop ca 800:- från er här på forumet och dom kom väldigt bra till hands :rolleyes:

Tack alla! 🙂

SKönt att det blev en till slut, man har ju del i den. Måste komma och prova nån gång 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...