Jump to content
Annons

Ride with me / Tomaz Productions


Piccazzo

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ride with me

* ARTIST/GRUPP: Tomaz productions

* GENRE:Pop / Hip Hop

* LÅTLÄNGD: 2:58

* KOMPOSITÖR: Tomaz Productions

* PRODUCENT: Tomaz Productions

* EV. MEDVERKANDE: The Clan

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 1.7 mb

* STATUS: Skiss till artist

Både rappen och sången kommer att bytas ut mot

en riktig Rappare och en bättre sångare/sångerska än jag.

Jag skulle däremot vilja ha kommentarer om själva produktionen.

Brister ? Mixen ? Vad kan förbättras ? m.m m.m

Med vänliga hälsningar

EDIT : Tog bort låten ::

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nito_ (oregistrerad)

Fet låt med en chill melodi. Synes ikke dette var ille i det hele tatt. Hvem er det som er rapper på låta? Synes ikke den break'n i låta var helt på sin plass, den ødela litt av helheten i låta egentlig. Kan desverre ikke kommentere det tekniske i produksjonen for jeg hørte bare på den med laptop speakers. Gitar delen her høres litt ut som den madonna låta som var inn for et par år siden.

-Nito

Link to comment
Dela på andra sajter

Rapparna låter ju helt bra tycker jag. Skulle kunna vara lite mer eld o våga o rappa med magen isf huvet... Men det är en smaksatt...

Produktionen annars tycker låter lite dov. Saknar diskanter tycker jag. Jag skulle också vilja höra mer variationer o små detaljer som gör att det inte låter monotont med samma slingor låten runt.

Bra rytm annars. Och bra konstruktion.

Kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter dovt, musiken saknar lite aggression / känns anonym i kontrast till rappen, backingen är dov - svårt att höra vad som sjungs.

Det bästa är attityden i rap'en ( och rap'en ) även om jag inte kan säga något om kvaliteten på lyriken.

Stoppa i en jävul i kastrullen och rör om, det borde vara den saknade ingrediensen i anrättningen.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm.. lite murrigt sound. Mörkt alltså.. Saknar lite "air" i högre melanregistret och diskanten. Känns lite väl torrt också.. Lite mer abience skulle inte skada..

Men annarz så var riktigt bra och välmixat.. Ska för mitt egna höga nöjjes skulla plocka in den här låten i Wavlelab och se om jag kan göra en liten briljantare remaster på den 😆

EDIT: Hoppsan.. Råkade precis se att det var en väldigt lågt kodad MP3 fil.. Tror tusan att det lät murrigt.. 80Kbs kommer man inte långt med inte (hör tydligt mp3-gnittret ju)

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar.

Har inte mixat låten överhuvudtaget därav den låga Resulutionen på MP3:n.

Hörde själv när jag lyssnade på MP3:an att den har en Skön Flanger effekt som resultat

av den låga upplösningen.

Som jag sagt tidigare skall både sång och Rap bytas ut.

Sången sätter vi kanske i veckan och rappen veckan efter det eller nåt.

Men nu har jag i alla fall fått lite hum om vad som behöver göras på låten.

B.T.W det är WU-TAN Clan som Rappar.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...