Jump to content
Annons

Vad är det som ryker?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Vad är det som ryker i varenda dj<*la amerikansk film eller deckare man ser?? Jag pratar om de där bilderna från slumartade gator i kvällningen, där man ser hur det ryker från trottoarerna. Kanske kommer det från brunnslock, men vad är det som ryker egentligen?? Ser sjukt ut...

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
denton (oregistrerad)

Jag tycker också att all rök i amerikanska filmer är konstigt, går allt fortfarande på ånga där borta.

ett exempel är ju i die hard 2 när Bruce springer i kulvertana under landningsbanorna så sprutar det rök lite här och var ur rören, är det en ångdriven flygplats eller 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hahaha!! Goa svar.

Håller med Claes om att det är extremt fel att bilar exploderar till höger och vänster, bara de voltar lite.

Detta med ångan och varm och kall luft får mig osökt att tänka på mig själv och årstiderna. Jag tillhör den kategori som då jag andas genom munnen och/eller näsan så bildas stora moln framför ansiktet, precis som för de flesta andra under vintern. Men i mitt fall så är den perioden hela året utom ca. 10 maj - 20 augusti, eller bättre uttryckt så framställs molnen alltid då det är under 18 plusgrader.

Ibland ser jag t.o.m. människor under vintern som inte får fram dessa moln. Antingen håller de andan i tio minuter (vilket ingen klarar) eller också är de extremt kalla inombords. Var det inte så teorin sa, i början av tråden?

Slutsatsen måste vara att jag själv är relativ varm inombords och mötet med den varmluften resulterar då i alla dessa moln. Eller?!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hahaha!! Goa svar.

Håller med Claes om att det är extremt fel att bilar exploderar till höger och vänster, bara de voltar lite.

Detta med ångan och varm och kall luft får mig osökt att tänka på mig själv och årstiderna. Jag tillhör den kategori som då jag andas genom munnen och/eller näsan så bildas stora moln framför ansiktet, precis som för de flesta andra under vintern. Men i mitt fall så är den perioden hela året utom ca. 10 maj - 20 augusti, eller bättre uttryckt så framställs molnen alltid då det är under 18 plusgrader.

Ibland ser jag t.o.m. människor under vintern som inte får fram dessa moln. Antingen håller de andan i tio minuter (vilket ingen klarar) eller också är de extremt kalla inombords. Var det inte så teorin sa, i början av tråden?

Slutsatsen måste vara att jag själv är relativ varm inombords och mötet med den varmluften resulterar då i alla dessa moln. Eller?!

:musik

Vilken skön konklusion du själv gör av din tråd, musik. Du sluter cirkeln helt underbart här! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

... eller att när någon skjuter många skott på kort avstånd så missar samtliga skott men när någon skjuter ett skott på långt avstånd så träffar det alltid!

I verkligheten missar alla skott för livet är ju en dröm där man aldrig kan dö, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

...att en fullastad timmerbil alltid hinner ifatt en sportbil på slingriga bergsvägar.

...att det är fullständigt naturligt att hänga på tutan i en kilometer, i stället för att försöka bromsa om någon står/ligger tvärs över vägen/spåret.

...att det i alla trånga gränder där man knappt får in en Fiat Uno, ständigt kör omkring enorma lastbilar beredda att backa ut och spärra vägen.

Redigerat av Rapid Wanker
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen i Mythbusters så testade de att hoppa från ett flygplan med en uppblåsbarlivbåt 😛...som i indiana jones alltså. Man överlever inte 😄

Ööööh?

Hur kunde de då rapportera om det? Hade de någon frivillig självmordskandidat, eller? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

och alla telefonsamtal avslutas med att man bara helt plötsligt lägger på luren

Hahaha! 😱

Den är helt klart bäst!

Jag hade inte överlevt en dag i staterna, hade förmodligen lagt på luren (jättestor trådlös) mitt i samtalet.

Edit: Ja, och efter ett sånt snedsteg blir man portad på obestämd tid som jag fattat det.

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...