Jump to content
Annons

IDOL?


1pabloo

Recommended Posts

Vem fan fan behöver "Idol"? Och kan någon tala om hur fan man kan få en sån röst ur en sån liten kropp????

Ung tjej med jätteröst

Wooohaa !!! Dedär var grymt!!

Sitter oxå å tittar på Idol, men, jag klarar då inte av att tycka synd om dom som söker å blir sågade... nån jädra självinsikt måste man ha. Har man inte fått bra/dålig kritik tidigare (förutom då "morsan och aaaaalla mina kompisar" ) så är det väl inte rätt ställe att vara på öht.

Har man bara stått hemma å brölwailat till nån kass R n B-skiva får man skylla sig själv... Jag komme iaf att skratta gott åt fortsättningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Visst tycker man det är lite kul...

Ibland kan jag dock tycka att det går en bit över gränsen, som när ganska unga människor (varav vissa med uppenbara sociala problem), gör bort sig och man ser till att göra en riktigt hånfull klippning av spektaklet så att de verkligen ska framstå som idioter... kul att komma till skolan sen.

Men then again, etik och moral i tv-branschen? den frågan är nog död sedan länge, (Siewert come back... eller, nja).

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte roligt med ett program där fyra personer framstår som att de har "rätt" och kan döma precis vad som är bra och dåligt, och ändå blir resultatet i stil med Daniel Lindström, medans de skulle missa (och säkert har missat) potentiella superstjärnor i stil med Håkan Hellström m fl.

Det enda som är roligt med programmet är ju att se juryn göra bort sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte roligt med ett program där fyra personer framstår som att de har "rätt" och kan döma precis vad som är bra och dåligt, och ändå blir resultatet i stil med Daniel Lindström, medans de skulle missa (och säkert har missat) potentiella superstjärnor i stil med Håkan Hellström m fl.

Det enda som är roligt med programmet är ju att se juryn göra bort sig.

hmm.. ja, jag skulle då inte gråta om dom missat Håkan H... har väldigt svårt att se storheten med honom.... men det är min åsikt..

EDIT:

Å andra sidan är ju musik, just musik å ingen konst.. 😱

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte roligt med ett program där fyra personer framstår som att de har "rätt" och kan döma precis vad som är bra och dåligt, och ändå blir resultatet i stil med Daniel Lindström, medans de skulle missa (och säkert har missat) potentiella superstjärnor i stil med Håkan Hellström m fl.

Det enda som är roligt med programmet är ju att se juryn göra bort sig.

hmm.. ja, jag skulle då inte gråta om dom missat Håkan H... har väldigt svårt att se storheten med honom.... men det är min åsikt..

kom precis hem från Grönan, där nämnda Håkan stod på scen... Blev tvingad av en kompis att gå, jag är inget fan direkt... men jag måste ändå säga att jag kan förstå varför han är populär. Många ganska bra låtar och väldigt mycket karisma och energi på scen... Han är väl ingen skönsångare, men det utger han ju inte heller sig för att vara (och det är ju inte hans "grej" heller).

men det är ju min åsikt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte roligt med ett program där fyra personer framstår som att de har "rätt" och kan döma precis vad som är bra och dåligt, och ändå blir resultatet i stil med Daniel Lindström, medans de skulle missa (och säkert har missat) potentiella superstjärnor i stil med Håkan Hellström m fl.

Det enda som är roligt med programmet är ju att se juryn göra bort sig.

hmm.. ja, jag skulle då inte gråta om dom missat Håkan H... har väldigt svårt att se storheten med honom.... men det är min åsikt..

kom precis hem från Grönan, där nämnda Håkan stod på scen... Blev tvingad av en kompis att gå, jag är inget fan direkt... men jag måste ändå säga att jag kan förstå varför han är populär. Många ganska bra låtar och väldigt mycket karisma och energi på scen... Han är väl ingen skönsångare, men det utger han ju inte heller sig för att vara (och det är ju inte hans "grej" heller).

men det är ju min åsikt...

nej, alla vet ju att hans grej är låtstölder, som tex:

Håkan - Nu kan du få mig så lätt

Eagles - Desperado

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte roligt med ett program där fyra personer framstår som att de har "rätt" och kan döma precis vad som är bra och dåligt, och ändå blir resultatet i stil med Daniel Lindström, medans de skulle missa (och säkert har missat) potentiella superstjärnor i stil med Håkan Hellström m fl.

Det enda som är roligt med programmet är ju att se juryn göra bort sig.

hmm.. ja, jag skulle då inte gråta om dom missat Håkan H... har väldigt svårt att se storheten med honom.... men det är min åsikt..

kom precis hem från Grönan, där nämnda Håkan stod på scen... Blev tvingad av en kompis att gå, jag är inget fan direkt... men jag måste ändå säga att jag kan förstå varför han är populär. Många ganska bra låtar och väldigt mycket karisma och energi på scen... Han är väl ingen skönsångare, men det utger han ju inte heller sig för att vara (och det är ju inte hans "grej" heller).

men det är ju min åsikt...

nej, alla vet ju att hans grej är låtstölder, som tex:

Håkan - Nu kan du få mig så lätt

Eagles - Desperado

Ja, just det... så var det ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

[*]De som gottar sig åt att se början av säsongen, med alla människor som gör bort sig, sjunger falskt eller skämmer ut sig på annat sätt.

Jag tycker tvärtom det är roligast i början eftersom man kan få se lite nya talanger. Blir mest irriterad över alla med dålig självinsikt som bara tar upp tid (det är såna som dem som gör att skivbolag knappt lyssnar på demosar - det kommer in för mycket skräp).

Vill jag höra falsksång kan jag bara säga åt min pojkvän att dra en trudelutt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Min influensa bröt ut dagen innan premiären och har varit stadig sedan dess. Så jag har följt IDOL. Hoppas mycket på patricia - tjena vilket leende. Tippar en hundring på henne som vinnare. Och han killen med Waits i lurarna - fan vad jag stendiggar honom. Christian? Vill bli kompis med honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ventilation från mig...

Jag slötittade lite på repriser idag. Hon från Falun på slutet som inte var alls popstjärnesnygg sjöng sjukt jävla bra tyckte jag. Tusen spänn på att hon kommer åka ut ganska snart.

Dessutom den där kaxige snubben, han som hade sökt tidigare och som kom vidare på "nåder" för att dom ville veta om han kunde bli lite ödmjukare till nästa gång sjöng ju asbra också. Hans time var lite konstig, men rösten och fraseringarna kan ju inte bli mycket mer internationell popidol på nåt vis... Han kommer också åka ut tror jag.

Han den rödhåriga soulkillen som blev dissad av en av jurygubbarna för att han var osvängig är ju ett extremt bra exempel på vilken pissig koll dom bakom jurybordet har. Han hade ju kalastime, höll en stadig puls och gjorde nåt kreativt av det han sjöng. Fraserade musikaliskt, fritt och improviserat, vilket är alla producenters dröm när det är dags för sångpålägg... Dessutom är han ju en sån man minns och känner igen så han borde vara extremt bra popstjärnematerial i ett sånt här sammanhang. Jag fattar inte hur dom tänker...

Däremot kommer hon från Uppsala som dom tillochmed hade ett litet reportage om förmodligen vinna. Typ en ny Agnes, sjuker kanon, ser bra ut, verkar vara världens mysigaste lilla tjej som man kan tvinga in i sångbåset i dagar utan att hon klagar. edit: man kan dessutom stoppa på henne vilken skitlåt som helst och det kommer låta bra direkt. Tråkigt men bra.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Men dom ska vara snygga också. 😆

Annars tycker jag det var några som sjön så jag kom på mig själv med att sitta och hålla andan och nära nära till tårar. Jesus, vad de kan. Det ska bli kul att fortsätta följa. Whee kan inte klockan bli åtta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Max: Men fan, man blir ju lite less på popsångerskalooken-a'la-tv4 efter ett tag. Dom skulle lika gärna kunna klona ett gäng Agnesar och kanske klä upp i olika kläder och köra runt på det i 15 år.. Jag tycker Agnes är skitbra som sångerska och hon är söt så man blir knäsvag, men behöver vi fler? Tycker alldeles för många låter precis som hon och det verkar ha blivit någon sorts mätbar definition på "bra sång". Ohyggligt tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Vacuum: Just nu njuter jag av skönhet. Det är mycket roligare än att vara cynisk! Men det kanske inte var det vi pratade om?

Tycker alldeles för många låter precis som hon och det verkar ha blivit någon sorts mätbar definition på "bra sång". Ohyggligt tråkigt.

Äh. De som gör mig knäsvag gör mig knäsvag.

popsångerskalooken-a'la-tv4

jajajaja. Normalt sett är jag trött på det mesta men nu är det den här tiden vi verkar ha blivit födda i. Lika bra att börja digga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacuum: Just nu njuter jag av skönhet. Det är mycket roligare än att vara cynisk! Men det kanske inte var det vi pratade om?
Tycker alldeles för många låter precis som hon och det verkar ha blivit någon sorts mätbar definition på "bra sång". Ohyggligt tråkigt.

Äh. De som gör mig knäsvag gör mig knäsvag.

popsångerskalooken-a'la-tv4

jajajaja. Normalt sett är jag trött på det mesta men nu är det den här tiden vi verkar ha blivit födda i. Lika bra att börja digga.

haha! Jag är cynisk idag.

Du har en bra mycket trevligare inställning till livet än vad jag råkar ha just nu. Dessutom behöver jag få moralisera lite eftersom jag brände pengar på krogen igår fast jag egentligen inte har råd. Förlåt mig! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Alla!

Finns det någon här som vet vart man kan köpa idol biljetter! Jag måste verkligen ha biljetter 😛. Myckte tacksam för svar =)

Mvh/Patrik

Du registrerade dig i forumet för att fråga om Idol-biljetter?? Ja, då är du på fel plats. 😎

Prova ditt närmaste Ticnet-ombud t.ex. nån spelhörna i kvartersbutiken. Eller köp online.

http://www1.ticnet.se/EventList?eventSubGr...LAD16914.662262

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...