Jump to content
Annons

Uppgraderings problem!


Nightroad

Recommended Posts

Hej kan någon hjälpa mig?

Jag har hittils andvänt mig av SX2 men köpte igår uppgradering till SX3. Nu har jag gjort precis som manualen säger att man ska göra. Jag har uppgraderat nykeln och sedan körde jag installations DVDn.

Problemet är att när jag är färdig med uppgraderingen så ligger nu både SX2 och SX3 ikoner på skrivbordet. Kollar jag under "program" så finns det nu 2 olika mappar under Steinberg. En som heter SX2 och en som heter SX3. Mina egna VST effekter som jag har lagt till tidigare ligger kvar i SX2 mappen men finns inte i SX3 mappen. Måste man avinstallera SX2 själv när man har gjort uppgraderingen? Jag trodde att uppgraderingen själv ersatte dom gamla filerna. Nu förstår jag ingeting. Får jag då ytterligare en mapp när jag nu ska installera uppgraderingen från SX 3.02 - SX 3.1?

Hur gör man? Snälla om du har någon erfarenhet av detta så dela gärna med dig! Jag behöver all hjälp jag kan få. / Nightroad 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...men pluggarna brukar man ju installera i vstplugins-mappen, som ligger i samma katalog som de båda SX-katalogerna. Då kan båda versionerna använda samma pluggar utan strul. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

öhhh?

Jag har nog gjort något fel i såna fall. Jag brukar slänga in vst effekternas dll filer i vstplugin mappen som ligger under "Cubase SX2" mappen. Hittar man sina effekter under insertmenyn även om man lägger dom under den "vanliga" vstplugin mappen?

Jag ser också att min SX2 och SX3 mapp inehåller filer med samma namn fast dom flesta har nya datum. Kan man utan problem köra en avinstallation av SX2 utan att den raderar en massa filer som SX3 måste ha för att klara sig? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...