Jump to content
Annons

Musikdator


Exterior

Recommended Posts

Halloj!

Jag ska investera i en dator för musikinspelning. Jag har kollat runt rätt mkt och det lutar att jag ska beställa en "Frost ACM-1" från Frost Network(www.frostnetwork.net). Jag tänkte bara höra om det är någon som har erfarenhet av företaget. Kan ju vara bra att veta innan man skickar iväg en massa tusenlappar i cyberrymden. 🙂 (Upptäckte företaget genom tidningen studio)

Ljudkortet kommer att bli ett M-Audio Delta Audiophile 2496, 1695:-

Till det har jag blivit rekomenderad en presonus digitube mikpreamp med digital utgång, 3195:- http://www.presonus.com/html/products/digitube.html

Finns det någon vänlig själ som har några visa åsikter om detta? Jag ska spela in själv hemma, främst gitarr (både el och akustisk) samt sång.

Sen blir det även BEYER DT770PRO hörlurar, 1495:- samt en Behringer V-AMP2, 1695:- (Mick har jag sedan tidigare, en ATM31 Audio-technica, kondensatormick. Det är allt jag kunnat lista ut... någon som vet vad det är för mick, är det bra grejer?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Halloj!

Jag ska investera i en dator för musikinspelning. Jag har kollat runt rätt mkt och det lutar att jag ska beställa en "Frost ACM-1" från Frost Network(www.frostnetwork.net). Jag tänkte bara höra om det är någon som har erfarenhet av företaget. Kan ju vara bra att veta innan man skickar iväg en massa tusenlappar i cyberrymden. 🙂 (Upptäckte företaget genom tidningen studio)

Ljudkortet kommer att bli ett M-Audio Delta Audiophile 2496, 1695:-

Till det har jag blivit rekomenderad en presonus digitube mikpreamp med digital utgång, 3195:- http://www.presonus.com/html/products/digitube.html

Finns det någon vänlig själ som har några visa åsikter om detta? Jag ska spela in själv hemma, främst gitarr (både el och akustisk) samt sång.

Sen blir det även BEYER DT770PRO hörlurar, 1495:- samt en Behringer V-AMP2, 1695:- (Mick har jag sedan tidigare, en ATM31 Audio-technica, kondensatormick. Det är allt jag kunnat lista ut... någon som vet vad det är för mick, är det bra grejer?)

Hej och Välkommen!

Har inte så mycket att säga förutom Audiophile 24/96 är ett riktigt bra kort... köpte de förra veckan o är skitnöjd!

Angående Frost Network tror jag dem är ganska tillförlitliga... men ring till dem innan och få personlig kontakt.

mvh,

Carl B

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta dig en titt på musicxpc eller viking(?) också. Musicxpc har presis släppts i sverige jag har kollat på Sveriges första ex på en PT demo och den värkar funka enormt bra. Klarade kanske 4 gånger fler spår och pluggar än min dator på 2,2 ghz.

www.fitzpatrick.se tror jag adressen till svenska musicxpc är, viking är KM studios i karlskoga som gör tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis!

Jag tycker också att det verkar lite dyrt med en micpreamp för 3000:- Men samtidigt sägs det vara det bästa alternativet (de inbyggda micpreampsen på billigare ljudkort sägs ju vara totalt värdelösa). Är det någon som känner till en billigare som man kanske borde satsa på istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så farligt dyrt med 3000:- för en micpreamp som har digital utgång - men om du inte har behov av alla ingångarna på kortet, så kan du lika gärna komma undan med en Studio Projects VTB-1 för 1599:- (listpris) - och koppla in den på en av lineingångarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...