Jump to content
Annons

nick nock


strobanik

Recommended Posts

goddagens, kul att hitta hit...!

nå, jag heter niklas. är 26 och har spelat sen 8 års-åldern, då föräldrarna satte in ett rött premier-trumset i vardagsrummet och skrev upp mig på trumlektioner (utöver pianolektionerna som jag hatade).

numer spelar jag oftast gitarr, i ett band som spelar nån sorts psykedelisk rock, och ska om ett par veckor börja en utbildning i ljuddesign, så då kan man kanske komma i nytta av ett sånt härna forum...

tycker om udda analoga musikprylar, har köpt upp mig på några kufeffekter genom åren, gladast är jag åt senaste inköpet som är en Zvex Fuzz Probe, fuzz och theremin i ett.

well, kanske inte finns så mycket mer att säga just nu, ska bli skoj att glutta omkring bland inläggen...

ha't!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tycker om udda analoga musikprylar, har köpt upp mig på några kufeffekter genom åren, gladast är jag åt senaste inköpet som är en Zvex Fuzz Probe, fuzz och theremin i ett.

Wow! Låter intressant? Har du nån mer info (eller länk) om den??

Välkommen förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.zvex.com/fuzzprobe.html

rolig demovideo där också!

🙂

Jo, jag hittade dit själv... -Google är bra att ha, och jag är lite för otålig ibland... 😉

Ser coolt ut, undrar vad man kan göra med den och en synth....? 🙂

Kostar? Köpa varifrån?

Oj, typ 280$ verkar det som... Kanske väl mycket för nåt som för min del nog mest skulle va en "kul grej"...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, ganska dyr är den.... hittade en begagnad i sverige för 2500, men beställde ny från musictoyz.com, blev i stort sett samma pengar ändå...

blev så jäkla kär i pedalen så jag slog till, har inte ångrat mig en sekund, tillsammans med en analog delay så kan man ha roligt i flera dygn 😉

eller tills någon stryper dig :/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...