Jump to content
Annons

Musikvideon är nästan färdig nu...


ketri

Recommended Posts

GaBBe:

"Musikvideobild"??? Förstår faktiskt inte vad du menar. Är det att bilden är "smalare"? I så fall så går det att göra i programmet. Finns oxå på en del kameror men jag vet inte hur det blir...

tror han menar att du tonar ut lite mot svart i bildens hörn (har ju nått fint namn men jag minns inte vad det heter).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jäklit, förbannat bra amatörvideo. Tänkte också på "strobo" effekterna. Lite mindre kanske. Lite synkbilder på sångerskan i en helt annan miljö. Men annars ser det grymt bra ut. Har sett en hel del amatörvideos och den här är ju i klass med vad som visas på MTV. Vad kostade videon att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Jäklit, förbannat bra amatörvideo. Tänkte också på "strobo" effekterna. Lite mindre kanske. Lite synkbilder på sångerskan i en helt annan miljö. Men annars ser det grymt bra ut. Har sett en hel del amatörvideos och den här är ju i klass med vad som visas på MTV. Vad kostade videon att göra?

Tack alla! Hade visst glömt att svara... Jävligt roligt med alla komentarer!!! 😉

Ja... vad kan den ha kostat? Hur räknar man det? Det enda jag lagt pengar på är bensinen mellan Växjö och Hässleholm fram och tillbaka en gång. Och så delade jag och sambon på ett 5-pack DV-band för 200 kronor ungefär.

Ska snart börja med nästa musikvideo och nu har jag ju en del bra feedback att ta med mig till den. Kommer sjävlklart att lägga upp den här i forumet oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

skitsnygga bilder, och jävlig snygga effekter (även om dom kan minskas ngt)

dock hade helheten blivit bättre om texten och bilderna hade haft nån koppling...

gillar inte heller några ggr när hon tittar in i kameran...

inte lika bra som det är snyggt, men ändå bland det bästa jag sett i amatörväg 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg video och schysst låt!

Riktigt spooky stämning i videon, med det gamla mentalsjukhuset, gatlyktan och fladdrande sångerskan.. :rolleyes:

Hon var söt förresten, Magdalena 😱

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ruskigt bra hantverk! snyggt fotat! gillar effekterna! känner faktiskt inte att det är effekterna som gör det enformigt och så. det jag saknar är ett mer varierat bildinnehåll! bilderna passar visserligen ihop väldigt bra med låten osv. men det jag saknar är också nån slags historia som håller mitt intresse som tittar uppe! även om jag håller med dig om att manus inte är det roligaste när det gäller film så spelar historien i längden större roll än hantverket 😳

hursomhelst så är det en riktigt bra video du gjort! får man fråga hur länge du hållt på med film? vilka erfarenheter av redigeringsprogram du har och vilka du föredrar? skulle va intressant att veta 😱

ha de bra och fortsätt producera!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tackar!!!

Jag har svarat på en del frågor i slutet av första sidan i tråden, bla hur stor erfarenhet jag har...

Om drygt 9 timmar ska jag filma mitt nästa projekt. Om jag blir nöjd så kanske jag slänger upp det här oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...