Jump to content
Annons

Metal Meets Rock Festival


kirtaphus

Recommended Posts

NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET

Röstning av Metal Meet Rock Festival.

Du ska lämna 4 st röster i ditt inlägg här i tråden dvs öppen röstning, gärna med motivering varför.

1, 2, 4 och 6 poäng ska delas. 6:an delas ut till det bidrag som du tycker lyckats bäst En röstning per medlem.

*Röstningen AVSLUTAD*

När är röstningen avslutad och dom fyra översta bidragen med flest poäng är i final.

Bidrag 9 - 30p

Bidrag 7 - 30p

Bidrag 5 - 29p

Bidrag 3 - 27p

-----------------

Bidrag 2 - 20p

Bidrag 1 - 19p

Bidrag 6 - 6p

Bidrag 8 - 4p

Bidrag 10 - 4p

Bidrag 4 - 3p

Bidrag 11 - 3p

OBS!!! Det är inte tillåtet att rösta på sitt eget bidrag. finns två medlemar som vet vilka era bidrag är och kollar upp så inget fusk förekommer. IPnummer osv. 🤪

lyssning finns i en annan tråd med hänvisning här 😄

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ah, äntligen. Ok, då ska vi se...🙂

Bidrag 7 - 6 poäng...för den speltekniska biten i första hand...grymt tajt.

Bidrag 9 - 4 poäng...klassiskt...Alice Cooper-vibbar...gillas grymt...

Bidrag 5 - 2 poäng...Iggy Pop genom en MetalMaster...skränigt distad...gott...

Bidrag 6 - 1 poäng...Hahahaha...Eddie Meduza goes Black Metal...roligt gjort... 🙂

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog lite tid men då får man äntligen rösta:

Måste säga att det var svårt att välja hade gärna sett sång och gitarrsolo på alla låtar,tycker det hör till metal. Men mina röster föll så här:

6p till nr.9 lät mest hårdrock av alla bidrag, bra för kort men det bortser jag ifrån.

4p till nr.8 gillar den sköna oväntade orgeln, kunde varit mer sång.men bra låt.

2p till nr.6 musikaliskt den låt jag tyckte bäst om, men för mycke snack och för lite sång & musik för att ge högre poäng även om det var roligt.

1p till nr.4 Tyckte denna var bäst av de bidrag som ligger i samma genre, har lite svårt för Nu-metal, föredrar Då-metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Riktigt kul at höra alla bidrag, här är mina röster.

Bidrag 3 - 6p. Tung mäktig inledning,fick rysningar & vibbar av Type O Negative, grym sång!

Bidrag 2 - 4p. Progressive känsla, bästa genomtänkta struktur, den jag nästan gillade bäst, dock lead gitarrljudet är inte mitt ljud ideal, men bra nära, bra spelat, bättre mixat hade den hamnat ev högre, riktigt riktigt bra!

Bidrag 9 - 2p. Som gamal Megadethfan är hederlig metaltugg skönt, tummen upp!

Bidrag 5 - 1p. Skön stämning i låten, kanske lite överdistad, det här bidraget gillas!

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrag 3 - 6 poäng

Tyngst och bästa sången. Det är så att man vill gå ut och marschera i regnet. Även om den är lite långsam så får jag hypocrisy vibbar, sången är i klass med tägtgren.

Bidrag 7 - 4 poäng

Skulle det varit sång på hade den lätt fått högsta poäng av mig. Nu känns det som att lyssna på en grund till en låt. Hur som helst med eller utan sång så är den skön.

Bidrag 2 - 2 poäng

Tjusig, jag måste ju säga att jag är en sucker för det progressiva. Tyvärr så tycker jag att det distade gitarrljudet är riktigt kasst. Låter burkigt och trist, behövs mer klarhet för min smak.

Bidrag 5 - 1 poäng

Skräligt härlig, melodisk och catchig. Jag gillar skönsången bäst, vilken röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka i regnet efter en vecka i 40-gradigt solsken på Kreta konstaterar jag att röstningen äntligen kommit igång 😕

Det skulle vara kul om fler röstade, så jag bumpar tråden. Passar samtidigt på att lämna mina röster. Jag röstar baserat på känsla, melodi och helhetsintryck.

Svårt att välja favoriter då mycket är bra, men här kommer de:

Bidrag 1 - 6 poäng.

Skönt gitarrspel och gitarrljud. Jag gillar gitarren mycket, låter lite Fleshquartet-stråkar. Stökigt och elakt i refrängen. Riktigt bra detta tycker jag.

Bidrag 10 - 4 poäng.

Lite märkligt komprimerat ljud. Låten är härligt punkig men ljudet är lite väl dåligt. Detta skulle vara riktigt, riktigt bra med en något bättre produktion.

Bidrag 2 - 2 poäng.

Är detta metal? Jag får vibbar av mina favoriter Dave Grusin och Lee Ritenour. Bra ljud. Annorlunda sound men det är väldigt bra och skönt att lyssna på.

Bidrag 3 - 1 poäng.

Heavy, heavy. Lite för elakt för min smak men bra gjort. Fett ljud. Skulle i mina öron vinna på att varieras mer.

Keep on rocking and voting, boyz and girls 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Gött med lite rock. Livar upp tillvaron när semestern är slut för länge sen ...

Väldigt kompetenta bidrag, som vanligt. Mina poäng enligt nedan

Bidrag 9 - 6 poäng

Solklar vinnare i mina öron. Diggar låten och produktionen helt enkelt. Ljudmässigt mkt nära mina preferenser i denna genre.

Bidrag 7 - 4 poäng

Otroligt bra framförande. Schyssta harmonier i refrängen. Endast sånginsats saknas. För övrigt klockrent.

Bidrag 3 - 2 poäng

Inte riktigt min kopp te, varken låt eller genre. Men vilken produktion!!!!!!!!!

Mkt fett. Lätt argaste bidraget.

Bidrag 11 - 1 poäng

Kommer med då jag gillar detta musikaliskt.

Arpeggiosynten är dock lite tjatig.

Sång hade lyft helheten ....

Rock on, cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra allt detta, det mesta var jävligt bra och det var således svårt att bedömma...

Bidrag 5 - 6p

Solkar vinnare mycket tack vara sången, ligger precis på gränsen till för mycket dist, skönt som fan!

Bidrag 1 - 4p

Tungt och elakt. Härligt!

Bidrag 2 - 2p

Kanske inte så mycket metal men grymt bra iaf!

Bidrag 7 - 1p

Som sagt var... sång och solo, annars skitbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 saker som kan få skjuts på tråden!!

Pm:a Olsberg och be honom att nita tråden så att den hela tiden ligger högst upp. 🙂

Jag har redan gjort det en gång men det skadar inte att du gör det oxå.

Gör en gallup eller en enkel sammanställning av poängfördelningen i tråden och uppdatera den med täta mellanrum. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Med 5 dagar kvar av kvalomröstningen, är poängställningen såhär!!

OBS! sista dagen är SÖNDAG (hela dagen)

Ranking.

Bidrag 9 - 20p

Bidrag 7 - 16p

Bidrag 5 - 16p

Bidrag 3 - 15p

Bidrag 2 - 14p

Bidrag 1 - 10p

Bidrag 8 - 4p

Bidrag 10 - 4p

Bidrag 6 - 3p

Bidrag 4 - 1p

Bidrag 11 - 1p

Edit: Alla bidrag har fått röster vilket är kul!! 😱

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

det går lite långsamt med röstningen, så sätt lite fart ni som inte har röstat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstar som följer:

Bidrag nr.5: 6p - Rockar på bra. Mycket spelbar på vilken öldrickarfest som helst.

Bidrag nr.3: 4p - Finfint mangel. Spelbar på fest med bara metalfolk.

Bidrag nr.7: 2p - Tekniskt bästa bidraget, men lite tråkigt att det bara riffar på. Behövs mer om det inte skall vara någon sång.

Bidrag nr.6: 1p - Eddie Meduza var det ja. Inte bra, men kul. Kommer att hamna i spellistans kategori "Öh!, har du hört det här...".

Hedersomnämnande till ja... faktiskt alla andra. En del kul här och var 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha, jag pillar fortfarande med mitt bidrag. Hade lätt kommit antingen först eller sist 😉

Allvarligt; har laddat hem och lyssnat en gång. Lovar att rösta innan Söndag!

Stay Tuned!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med 5 dagar kvar av kvalomröstningen, är poängställningen såhär!!

OBS! sista dagen är SÖNDAG (hela dagen)

Ranking.

Bidrag 9 - 20p

Bidrag 7 - 16p

Bidrag 5 - 16p

Bidrag 3 - 15p

Bidrag 2 - 14p

Bidrag 1 - 10p

Bidrag 8 - 4p

Bidrag 10 - 4p

Bidrag 6 - 3p

Bidrag 4 - 1p

Bidrag 11 - 1p

Edit: Alla bidrag har fått röster vilket är kul!! 😉

Hehe bättre kan du kirtaphus!!

Lägg upp poänglistan högst upp (i ditt första inlägg) istället och uppdatera därifrån vetja. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle inte olsberg fixa så att tråden alltid låg först?

man ser den aldrig om ingen gör ett inlägg då och då, som det här 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

negroj9 (oregistrerad)

Bidrag 9 - 6 poäng...Bra låt, bra sång, bra ljud. Får lite King Diamond-vibbar här.

Bidrag 1 - 4 poäng...Bra låt förutom den överdistade "refrängen"?, ljudet är sådär.

Bidrag 6 - 2 poäng...Det här är ju humor iallafall, men det behöver inte vara dåligt för det.

Bidrag 7 - 1 poäng...Finns potential att bli en bra låt, svårt att säga utan sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om kompetens, bara om att tycka något. 😳

Sedan får du avgöra vad som är vikigast. låt, ljud, mix, spel skicklighet eller vad just du tycker är ska avgöra vilken låt som ska ha högst poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

6p - bidrag nr 7, utan tvekan mest metal i mina öron, tight är det oxå. Mkt bra!

Länge leve instrumentalmusiken!! 🙁

4p - bidrag nr 9, skön metalfeeling med gitarrsolo som höjer den över de andra.

2p - bidrag nr 11, bra drag men det blir lite enformig med synten som hela tiden ligger och spelar arpeggio. 🙁 Men den höjer sig ändå över de andra sett till ljudbilden (nästan lite Meshuggah men bara nästan..😮)och utförandet. 🙂

1p - bidrag nr 1, Bra sång...jäkligt nice men 8-del triolerna på sången i de sista takterna inför refrängen....me like. 😄

Synd bara att disten suger som en dammsugare och att detta är nån sorts neometal vilket oxå suger fett. 😳

Bra jobbat samtliga tycker jag!

Mvh / djonas

Edit: Bidrag 10 har förresten något av det skönaste trumljudet jag har på länge...hur lyckades du ???. 😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bedömt hur jag tycker ni lyckats med en metallåt som jag upplever att en sådan skall låta.

6p - låt 5

4p - låt 1

2p - låt 4

1p - låt 7

Jag tyckte bidrag 2 var intressantast, men inte var i närheten av metal som jag ser det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...